You're everything I could ever wish for - Del 21

"Ingen orsak. Du har fått en jävla bula ska du veta" Han biter sig i läppen och jag lägger märke till hur han kollar ner på mina läppar. I en kort sekund tror jag nästan att han tänker kyssa mej, för han lutar sig liksom mot mej och har sin blick fokuserad på mina läppar. Men han hejdar sig själv och kollar ner i golvet.




Han kollar frånvarande ner och trycker allt hårdare och hårdare med sin hand mot min panna där han håller det blöta pappret.
"Aj" Mumlar jag och lutar mej lite bakåt för att lätta på trycket.
Justin kollar snabbt upp igen. "Oj förlåt"
Våra blickar fastnar i varandra och han tar sagta ner sin hand med pappret från min panna.
"Märkte du att jag försökte.. försökte.. kyssa dej?" Han snubblar lite på orden och ser ut att ångra sig dirket efter han har sagt det.
"Öhm.." Börjar jag lite osäkert och känner hur mina kinder hettar till.
Jag hör hur han svär tyst för sig själv. "Helvete" Mumlar han och kollar ner i golvet. "Förlåt, jag måste vara snurrig i huvudet efter smällen.. förlåt."
"Det här lungt" Försäkrar jag och går iväg och slänger pappret i papperskorgen, fortfarande lite överlumpad över vad han nyss sa.
"Hur känns det i huvudet nu då?" Undrar han.
"Jag vet inte. Hur känns det själv?"
"Bra, tror jag. Är du fortfarande yr?" Han granskar sin bula i spegeln som hänger ovanför handfatet och jag går och ställer mej brevid honom.
"Lite kanske" Svarar jag. Jag kollar först på min bula genom spegeln och sen på Justins, min är något större.
"Tror du den kommer gå ner tills imorgon?" Undrar han och möter min blick i spegeln. "Alltså bulan"
"Imorgon? Jag tror det tar lite längre tid en så" Svarar jag.
"Det blir i alla fall kul att se vad pressen skriver när dom ser mej ute med världens bula. Det kommer ju bli en och annan historia. Typ, 'en hater nockade popsensationen Justin Bieber med ett basebollträ' eller 'Justin Bieber gav inte en Belieber en atougraf utan han igronerade henne totallt, fanet försökte distraherade honom och då gick han in i en stolpe, vilken klumpiduns!'"
"Så vad kommer du säga om någon undrar?" Frågar jag och skrattar.
"Att jag skallade en tjej vid namnet Liz Wilson som jag var med under min lediga tid och att dom inte har någon aning om vem det är" Säger han och flinar. "Nej, så kan jag inte säga.. folk kommer undra vem du är och rykterna kommer flöda"
"Du kan ju säga att du gick in i något, typ som en stolpe" Föreslår jag.
"Ja, jag får väll göra det" Säger han och drar lite på munnen, han vill nog inte ljuga men samtidigt kan han inte säga vad som egentligen hände. Jag vill inte att han ska göra det heller, det skulle bara skapa onödig uppståndelse och alla skulle undra vem jag är.

Vi lämnar badrummet och går ut och sätter oss i soffan igen. Justin tar upp Red Bullen som ligger i soffan och börjar bolla fram och tillbaka med den i sina händer. Sen öppnar han den och dricker en klunk.
"Den anndra är din" Säger han och nickar mot Red Bullen som jag har ställt på bordet.
"Euuww, jag tänker inte dricka något som jag har haft mot mitt huvud!" Säger jag och gör en äcklad min. Justin kollar på mej som om jag är dum i huvudet eller någonting. "Haha, kolla inte så på mej! Jag skojade ju bara" Säger jag och skrattar.
"Jag vet aldrig när du är oseriös eller när du menar allvar" Skrattar han och tar en till klunk.
"Knappt jag heller" Säger jag och flinar. "Men nu kan jag i alla fall skylla på att jag har fått en smäll i huvudet"
"Det kan jag med!" Säger han och ser mallig ut, som om det var världens grej.
"Fan vad coolt" Säger jag och härmar Justins malliga ansiksuttryck med framskjuten haka och en bitchig blick.
Han skrattar och jag öppnar min Red Bull och smakar lite på den.
Vi sitter och dricker våran Red Bull samtidigt som vi sitter och pratar. Vi sitter där i säkert flera timmar. 

Vi blir avbrutna av att min mobil börjar ringa som en dåre nere i min ficka. Jag går iväg en bit för att svara och självklart är det mamma.
"Hej, vart håller du hus?" Undrar hon.
"Öhm.. hos Alex" Svarar jag, det blev hennes namn av nästan ren reflex. Jag brukar ju ofta hänga där.
"Okej, har du ätit någonting idag då?"
"Ja, jag fick mat här" Svarar jag och suckar.
"Okej bra. Jag vill att du är hemma till nio" Säger hon och jag kastar en snabb blick på klockan, den är redan halv åtta. Jag kommer inte ha alls mycket tid kvar med Justin.
"Men mamma!" Protesterar jag. "Det är sommarlov, och jag är ju bara hos Alex. Kan jag inte få komma hem lite senare?"
"Och när är lite senare då?" Undrar hon.
"Två, tre timmar eller något" Skyndar jag mej att svara.
"Okej då, jag vill att du är hemma senast 12 då. Alex bor ju i närheten och du går inte egenom några olämpliga ställen så sent på kvällen va?"
Jag vet exakt vad för 'olämpliga ställen' hon syftar på. Man får passa sig vart man går här i Los Angeles, det finns många skumma typer ute på kvällarna och dom har sina områden här och var. Jag biter mej lite löst i läppen, jag har ingen aning om vart jag kommer gå. Jag är ju inte hemma hos Alex och här ifrån vet jag inte om jag kommer gå på något sånt ställe.
"Nej mamma det är lungt" Ljuger jag.
Vi säger hej då och sen lägger vi båda på.

Jag går ut till Justin igen och då kommer jag på att jag inte ens vet om det är okej om jag stannar så länge. Jaja han får väll kasta ut mej i så fall.
"Nämen tjenare! Jag visste inte att du var här" Säger Justin med en tillgjord röst när jag sätter mej ner i soffan. "Jag gissar på att det var din kära mor som ringde" Fortsätter han.
Jag skrattar åt honom och undrar hur han visste det.
"Inte så svårt. Du sa 'MEN MAMMAAAA!'" Skrattar han och härmar min röst och tonläge.
"Haha sluta. Så sa jag inte. Inte så överdrivet i alla fall"
"Nej, men nästan" Säger han och slår mej retsamt på armen.
"Aj! Vill du att jag ska få en bula där också eller?" Säger jag och drar åt mej min arm och gör en sur min.
Han skrattar och knäpper på tven där det visas reklam för mobiltelefoner. "Åh! En sån där mobil vill jag ha!" Utbrister jag och pekar på en HTC som visas på skärmen.
"På tal om telefoner. Kan vi inte busringa?!" Säger han och kollar hoppfullt på mej.
"Busringa? Tycker du det är kul att göra det?"
"Ja, det är skit skoj"
"Aa, det tyckte jag också.. när jag gick i 3:an" Säger jag och flinar.
"Men kom igen. Det är jättekul, vi kan ju prova i alla fall och om du inte tycker det är roligt så behöver vi ju inte göra det något mer" Säger han och sänker volymen på tven.
"Okej då. Men vem ska vi ringa till?"
"Kan vi inte ringa till någon av dina kompisar?" Föreslår han och tar upp sin mobil ur fickan.
Jag tänker efter en stund. Det skulle ju faktiskt vara kul att driva med Isaac.. "Okej, jag vet en vi kan ringa till. Kan jag få din mobil?" Han ger mej sin mobil och jag slår in så att nummret blir skyddat och sen slår jag in Isaacs mobil nummer. Jag trycker på grön lur och sen på högtalare, sen ger jag mobilen till Justin.
Efter några signaler hör jag Isaacs röst svara med sin vanliga replik. 'tjenare'
Justin börjar genast prata. Och jag håller på att dö av skratt där brevid honom, det låter faktiskt trovärdigt. 




 KOMMENTERA! :D


Ganska kort och tråkig del. Men har ingen fantasi just nu.
Bild kommer när den kommer, det krånglar när jag ska ladda upp och har varken tid eller lust att bråka med den nu.


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Bettan<3

HAHAHA Meeeeeeeeeeeeeeeer!!!

Jättebra!! :D

2011-05-24 @ 21:51:16
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-24 @ 21:54:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Julia

Galet bra! :D

2011-05-24 @ 22:11:41
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

haha vadå tråkig :D



MEEEEEER!

2011-05-24 @ 22:28:32
Postat av: Stina

jätte bra meeer :)

2011-05-24 @ 23:34:38
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: vilma

grym, skriv MER

2011-05-25 @ 07:47:43
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-25 @ 14:51:38
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Josefina

Meeeeeeeeeeeeerrrrrrrr

2011-05-25 @ 18:46:27
Postat av: Anonym

Kan du inte skirva vad dom pratar om när dom busringer personer? Då kanske du får meer idèer? :):):) Meeeeeeeeeer och skitbra <33

2011-05-25 @ 20:07:18
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

det är sjukt bra! MEN när kommer det LOVE IN FÖÖÖÖR JAG KAN INTE VÄNTA MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!

MERMERMERMERMER

2011-05-25 @ 20:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0