You're everything I could ever wish for - Del 20

När jag är på väg till hotellet får jag ett till sms av Justin.
'När du kommer in i lobbyn tar du hissen till fjärde våningen, jag har rum 114. Knacka bara på ;)'
Jag gör som han säger, men jag behöver aldrig knacka på. För när jag stiger av hissen står han redan där och väntar på mej.




"Hej!" Ler han och ger mej en kram.
"Hej" Säger jag drar in hans doft av killparfym som jag bara älskar så mycket.
Vi går in i hans hotellrum. Först kommer man in i en liten hall där ställer vi av oss skorna. Sen fortsätter vi in i ett rum där det står en soffgrupp, bord och en platt tv. Lite längre in i hotellrummet finns det också en säng och ett badrum.
Vi sätter oss ner i soffan.
"Vill du ha något att dricka?" Undrar Justin.
"Nej tack, det är bra" Svarar jag.
"Okej. Men nu måste du berätta, vad sa dina föräldrar?"
Efter en stund har jag berätta allt om mitt tappra försök att få pappa att tro att han börjar bli galen.
Justin skrattar. "Men det gick ju bra tillslut i alla fall?"
"Japp"
Vi sitter och pratar en stund tills Justin helt plötsligt vill leka en lek.
"En lek Justin? Hur gammal är du?" Säger jag och skrattar.
"Haha nej men, kan vi inte köra frågeleken? Jag frågar dej en fråga och så svarar du, sen frågar du mej något och då svarar jag. Man måste svara ärligt såklart."
"Okej, då får du börja då" Säger jag och tycker det verkar som en bra idé, det är ju bra för att lära känna varandra bättre.
"Är du en Belieber?" Han flinar och jag måste sett ut som ett frågetecken. "Alltså ett fan av mej" Förtydligar han.
"Jaha. Ja, klart jag är! Fast jag är inte sån som typ stalkar dej hela tiden och kan precis allt om dej. Men jag gillar din musik väldigt mycket..-"
Han ler och avbryter mej, men det gör ingenting för han är faktiskt riktigt söt när han ler så där. "Förlåt, men du är så söt när du pratar"
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Jag skrattar lite nervöst och säger tack, vilket låter ganska dumt.
"Nu är det din tur att fråga mej någonting" Säger Justin.
Jag funderar en stund innan jag har kommit på en bra fråga. "Vad är din favorit mat?"
"Pasta. Men det finns mycket god mat, när jag är ute och reser får jag chansen att prova på helt nya maträtter, det är riktigt kul" Svarar han. "Jag frågar dej samma"
"Jag vet inte riktigt" Erkänner jag. "Det finns så mycket god mat så det är nästan svårt att välja en"
"En tjej som gillar mat! Det är bra" Säger Justin och ler.
"Mat är gott ju! Lasange är väldigt gott, jo jag tror jag väljer det" Säger jag. "Med mycket ost!"
"Med mycket ost" Upprepar Justin och skrattar. "Nu är det din tur igen"
"Okej, varför vill du vara med mej på din lediga tid? Jag är bara en helt vanlig tjej, varför hänger du inte med någon annan kändis?"
Han ser ut att inte veta riktigt vad han ska svara. "Du verkar rolig, och jag vill lära känna dej mer" Blir svaret, kort och gott. Jag nöjer mej med det svaret tills vidare i alla fall.
Vi fortsätter med frågeleken en stund till och vi har riktigt roligt. Jag får veta många saker om honom som jag inte hade en aning om. Vissa saker har vi gemensamt andra saker tycker vi helt olika om, men det är bara kul för då har vi ju något att diskutera.
Justin är verkligen en social snubbe, det blir aldrig en tyst sekund. Men det kan ju bero på mej med, jag gillar också att prata.
"Jag kom på en fråga jag inte har frågat!" Säger jag efter att ha funderat en stund på vad jag ska fråga. "Vilken är din favoritfärg?"
Svaret kommer med detsamma. "Lila"
"Lila, just det. Det visste jag ju"
Helt plötsligt blir vi avbrutna av att Justins mobil ringer, han ursäktar sig och går iväg för att svara. Vilket betyder att jag blir ensam kvar i rummet.
Efter en stund kommer han tillbaka och slår sig ner i soffan brevid mej.
"Är du hungrig? Vi kan beställa upp roomservice"
"Ja, visst." Svarar jag. "Men skulle jag kunna få låna toan?"
"Självklart. Gå genom sovrummet och sen ser du en dörr, där är toan" Förklarar han. Jag hittar toan utan problem. Det är ett ganska stort badrum, med både dusch och ett lyxigt badkar.

"Jag har beställt upp mat nu, den kommer om en stund" Meddelar Justin när jag kommer tillbaks från toan.
"Okej. Vad beställde du?" Undrar jag och torkar av mina fuktiga händer på byxorna.
"Det säger jag inte" Flinar han. "Det får du se"
"Haha okej" Skrattar jag och sätter mej ner i soffan.
Efter en inte så lång stund kommer maten, när det visar sig att han har beställt upp lasange kan jag inte låta bli att tycka att det är ganska gulligt gjort, eftersom jag sa att lasange var min favoriträtt.
"Är det gott?" Undrar Justin efter vi har ätit under tystnad en stund.
"Jättegott!" Svarar jag och tar ännu en tugga. "Det är extra ost på, eller hur?"
Han ler. "Japp, precis så som du vill ha det"
"Tack, du är så gullig Justin. Jag ger dej pengar för maten sen"
"Vad snackar du om? Jag bjuder!"
"Sluta, klart jag ska betala tillbaka. Du kan inte skämma bort mej så"
"Skämmer jag bort dej om jag bjuder dej på mat en gång?" Säger Justin och skrattar lite.
"Nä men..-"
"Dåså! Slutdiskuterat!" Avbryter han och flinar.
Jag blänger surt på honom, men han låtsas inte om det.

Långt efter vi är klara med maten sitter vi bara och pratar om allt möjligt. Jag kan nästan prata med honom som jag kan med Alex eller Isaac. Han känns liksom så, äkta, jordnära och det känns som om jag kan lita på honom. Som en riktigt kompis.

"Åh, kan vi inte låtsas att jag är en intervjuare och så frågar jag dej frågor" Föreslår jag "Jag har alltid velat intervjuva en kändis"
"Kör hårt!" Säger Justin och ger mej ett brett vitt leénde.
"Okej. Första frågan är; Tycker du att jag är coolare än dej?"
"Jag trodde att du typ skulle fråga hur jag blev upptäckt eller något sånt." Säger han och skrattar. "Men svaret är såklart.. nej!"
"Vadå nej? Jag vet att du tycker det egentligen.." Flinar jag.
"Haha jaja, vi säger väll det"
Jag fortsätter med frågorna, ingen av dom är speciellt seriösa. Men vi har kul i alla fall.
"Du är helt klart den snyggaste intervjuaren jag någonsin har haft, även om frågorna var lite konstiga" Säger han och skrattar. Som vanligt när han säger något sånt där vet jag inte vad jag ska säga, så istället tar jag en kudde från soffan och dunkar den i huvudet på honom.
Två sekunder efter får jag också en kudde i huvudet. Sen är kuddkriget i full gång.
"Tänk att det alltid ska bli krig mellan oss" Säger Justin samtidigt som han slår mej med en kudde ännu en gång.
Jag kollar oförstående på honom. "Krig?" Undrar jag.
"Ja, igår hade vi mjölkrig och nu är det kuddkrig"
Jag skrattar och kastar en kudde på honom som träffar honom rakt i huvudet. Hans hår blir alldeles ruffsigt, vilket gör att han ser ganska rolig ut. I alla fall tillräckligt rolig för att jag ska börja skratta.
"Vad skrattar du åt?" Undrar han och böjer sig över mej där jag ligger och skrattar som en dåre.
"Åt dej" Svarar jag och sätter mej upp, men då slår jag i huvudet i någonting. Samtidigt som jag skriker 'aj' skriker Justin också aj. Då fattar jag att vi råkade skalla varandra.
"Hur gick det?" Undrar Justin och kollar på mej. Han håller handen för pannan precis som jag också gör.
"Bra, tror jag" Säger jag och faller bakåt i soffan igen. Det måste ha varit en hård smäll för det gör riktigt ont faktiskt, eller så är det Justin som har väldigt hårt huvud. "Hur gick det själv?"
"Är du säker på att det gick bra?" Undrar han utan att svara på min fråga.
"Ja, eller nej.. kan du kollar om jag har fått någon bula?" Jag reser mej upp igen, denna gången försiktigt. Det snurar till lite, men det går bra. Han tar tag i mitt huvud och kollar i min panna med en bekymrad min.
"Ja, det är en bula" Säger han och stryker lätt med tummen över min panna. Det gör djävulskt ont när han gör det, jag är tvungen att bita ihop för att inte skrika. "Har jag någon?" Undrar han och tar bort håret från sin panna.
Jag behöver inte kolla noga för att se att han också har fått en bula. "Ja, det har du"
Han reser sig upp och går iväg, efter någon minut kommer han tillbaka med en Red Bull i vardera hand.
"Här, lägg den här mot din panna" Säger han och ger mej en iskall Red Bull. Jag lägger den försiktigt mot min panna och han gör samma sak. "Du mår väll inte illa eller så? Bulan var ganska stor" Undrar han oroligt.
"Nej, jag känner mej bara lite yr" Svarar jag. "Dit huvud är hårdare än sten" Jag ler lite mot honom och han ler tillbaka. Jag ställer ifrån mej Red Bullen på bordet eftersom det gör ont att ha den mot bulan.
"Kom" Säger Justin och sträcker ut sin hand för att dra upp mej. Jag följer med honom genom sovrummet och in till badrummet. "Sätt dej på toaletten" beodrar han och pekar mot toastolen och jag gör som han säger.
Han tar lite toapaper som han sedan blöter ner med vatten, han kramar ut pappret så att det inte är droppande blött innan han går till mej. Han sätter sig på huk framför mej och lägger försiktigt det blöta papret mot min panna. Det iskalla vattnet känns skönt.
"Tack" Säger jag och ler.
"Ingen orsak. Du har fått en jävla bula ska du veta" Han biter sig i läppen och jag lägger märke till hur han kollar ner på mina läppar. I en kort sekund tror jag nästan att han tänker kyssa mej, för han lutar sig liksom mot mej och har sin blick fokuserad på mina läppar. Men han hejdar sig själv och kollar ner i golvet.


KOMMENTERA! :D

Blogg.se krånglar, som vanligt..


PeaceN'Love



Kommentarer
Postat av: Anonym

finally! :)

börjar ju nästan glömma bort vad den handlar om.



meeer!

2011-05-21 @ 21:07:11
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

åååååååååååååååå mer mermermer dom borde kyssts mermer jag vill ha mer!!!!

2011-05-21 @ 21:52:06
Postat av: Julia

omg, ååh Justin borde ha kysst henne :D hihih

2011-05-21 @ 22:00:21
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!!!!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-05-21 @ 23:43:15
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-21 @ 23:49:26
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

jätte bra meeer :)

2011-05-22 @ 02:42:02
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hahaha seriöst, jag har blivit beroende av den här novellen! Du skriver jätte bra ju ;) mer mer mer mer mer! :D

2011-05-22 @ 10:32:38
Postat av: Jessica

Jätte bra! vill ha meeeer! :D

2011-05-22 @ 12:20:40
URL: http://whocouldknow.blogg.se/
Postat av: amanda

GAAA! så jävvlaaaaaa braaa! =d

2011-05-22 @ 13:37:51
URL: http://amandapaavola.blogg.se/
Postat av: Josefina

Oh My Fucking Bieber!!!!!!!!!!!!!!!!! Meeeeeeeeerrrrrrrrrrr!!!!

2011-05-22 @ 20:41:47
Postat av: jennie

skit bra !!! <3 <3 <3 :P :)meer !!!

2011-05-23 @ 19:26:20
Postat av: Madeleine

Grym, ny läsare, and I will stay! :)

2011-05-24 @ 00:56:05
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: 1D

Grym blogg :) Kika gärna in i vår blogg, it´s all about One Direction :)

2011-05-24 @ 14:57:09
URL: http://onedirectionfans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0