You're everything I could ever wish for - Del 16

Precis när vi har ställt oss i kön börjar tjejerna framför oss skrika hysteriskt och vifta med händerna framför sina ansikten.
Jag, Alex och Isaac utbyter några konstiga blickar med varandra. Skriker dom på grund av oss?
"OH MY GOD! Det är Justin Bieber!!" Skriker ena tjejen och jag vänder mej om direkt. Det första jag ser är Justins bruna ögon som kollar rakt in i mina. Han ser förvånad ut.





Utan att jag vet ordet av det har tjejerna knött sig fram till Justin.
Han singerar deras mobiler och ställer även upp på att ta kort med dom. Sen går tjejerna hypert och ställer sig på sin plats i kön igen.
"Åh snälla, kan jag också få din autograf?"
Jag kollar häpet på Alex som nu står framför Justin med sin mobil framsträckt.
"Visst" Svarar han och sneglar lite åt mitt håll medans han skriver. "Vill du också ha en?" Han biter sig i läppen och ler mot mej.
"Öhm.. ja, visst" Svarar jag och räcker fram min mobil.
När jag tar emot min mobil igen några sekunder senare, står vi längst fram i kön och det har redan flokats ännu mer tjejer framför Justin.
Jag, Alex och Isaac hoppar in i en båt och strax efter kliver Justin och två andra in i samma båt. En av dom är Kenny.
"Är det okej om vi åker med er?" Undrar Justin vänligt.
"Ja, självklart" Svarar jag och utbyter en blick med Alex.
Tjejerna står och skriker i kön när han kliver in i våran båt.
Åkturen börjar och helt plötsligt sprätter Isaac till som sitter på sätet brevid mej.
"Hur fan kunde vattenstrålen träffa precis där!" Utbrister han och gör en konstig rörelse med handen framför området mellan benen som strålen lyckades träffa.
Alex bryter ut i gapskratt och är tvungen att hålla för munnen för att kväva sitt skratt. Men när hon märker att vi andra också börjar skratta tar hon bort handen.
"Isaac, det kommer se ut som om du har kissat på dej!" Skrattar jag.
Han ger mej en mördande blick. Och sätter sig ner igen från sitt halvstående läge.
Jag slutar skratta när det där gulliga skrattet når mina öron. Jag möter Justins blick och han ler mot mej. Hur kan han skratta så himla gulligt?
När åkturen är slut är alla så gott som dyngsura. Ingen är i alla fall helt torr.
Jag är den som kliver ut ur båten sist, före mej går Justin. Jag ser hur han tar en knuten hand bakom ryggen,  sen öppnar han den och jag ser hur ett mynt faller ur handen och landar med ett klirr på båtens golv, rakt framför mina fötter.
Jag är precis på vippen på att säga att han tappade något. Men när han vänder sig om och flinande viskar:
"Nu är det din tur"
Förblir jag tyst. Han skulle inte gjort det så tydligt bakom ryggen om det inte vore för att jag skulle se det.
Jag fattar vinken och tar istället diskret upp den lilla lyckopengen.

Jag, Alex och Isaac går bort till Justin som står en bit bort och väntar på oss.
Justin Bieber, Kenny och den andra mannen går åt ett annat håll. Jag ser i ögonvårn hur ett gäng tjejer står och viskar och pekar innan dom smått skrikande springer fram till Justin Bieber.
"Var det där Justin Bieber?" Undrar Justin och nickar mot Justins håll.
Alex nickar så ivrigt så att det stänker vatten ifrån hennes blöta hår. "Ja, han åkte i samma båt som oss!"
"Det var ju bara rena slumpen, han åkte nog hellre med oss än dom skrikande tjejerna runt om honom. Dom kunde ju fan 'råkat' putta honom i vattnet av iver" Säger Isaac och sätter sina solglasögon på huvudet.
"Inget händer av en slump" Ler jag.
Helt seriöst så börjar jag nästan tro på att den där lyckopengen verkligen ger tur.
Vad var det Justin sa nu igen, den gången på cafét. 'Jag har ju lyckopengen och om den verkligen för med sig tur så kommer vi ses igen'
Så var det han sa. Och ja, vi sågs ju igen. Men nu är det ju jag som har den. Det känns som om jag har träffat Justin lite för många gånger för att det ska kunna vara en slump.
"Någon mer än jag som börjar bli hungrig?" Undrar Isaac och klappar sig på magen.
Vi andra tre kan inte annat med att hålla med. Vi är också hungriga.

Efter att ha ätit oss proppmätta åker vi lite mer bergochdalbanor plus några karuseler. Justin står som vanligt och väntar medans vi andra åker.
Jag håller hela tiden utkik efter den andra Justin. Alltså Justin Bieber. Men jag ser honom inte någon gång.
"Kan vi inte spela på lite hjul och sånt nu?" Undrar Alex.
Vi går till ett hjul där man kan vinna gosedjur först. Jag gräver i fickan efter pengar och får fram ett mynt, jag lägger den på ett nummer och precis då kommer jag på att det är lyckopengen. Den kan jag ju inte använda. Precis när tjejen som tar emot pengarna är påväg att ta myntet tar jag det.
Hon kollar lite konstigt på mej och jag skrattar lite nervöst och lägger upp ett annat mynt.
Hjulet börjar snurra. Jag, Alex, Isaac och Justin står på helspänn och hoppas på att det ska stanna på det nummer man själv har. Den åker förbi både Justins och Isaacs och stannar slutligen på mitt.
"YES!" Skriker jag.
Jag vinner en mellan stor nalle som sedan följer med mej resten av dagen. Den är ganska jobbig att bära runt på. Men man kan ju aldrig ha för mycket gosedjur. Och jag är nästan helt säker på att det var lyckopengen som gjorde så jag vann, jag brukar aldrig ha tur på sånna grejer.
Vi spelar på lite mer hjul och blir av med lite mer pengar, fast vi vinner även lite också.
Efter ytterliggare några timmar bestämmer vi oss med verkande ben för att ta bussen hem.
Och såklart när vi ska gå så ska alla andra också gå så det blir kö för att komma ut. Helt plötsligt hör vi gälla skrik som överröstar allt och vi alla förstår på en gång att Justin Bieber måste vara i närheten.
Det hinner inte gå mer än en minut innan han dyker upp, med Kenny och den andra mannen. Dom ska tydligen också ut. Justin kollar ner i marken men lyfter sin blick mot mej och ger mej ett snabbt, nästan omärkbart leénde.
Eftersom han har ett stort gäng skrikande tjejer efter sig låter personalen honom gå före alla.
"Han kan väll stå i kö som alla andra är tvungna att göra?" Muttrar Isaac.
"Precis" Säger Justin och håller helt med Isaac.

När jag har kommit hem är det första jag gör att ta en dusch eftersom jag gör en inte så trevlig upptäckt. Jag hittar nämligen skockervadd i håret.
"Kan inte du ta en promenad med Puss sen? Jag och mamma ska åka iväg och Tim ska till en kompis" Säger pappa när hela familjen sitter samlad runt matbordet.
"Okej. Jo, visst" Svarar jag.
Jag skyndar mej att äta upp sen går jag en riktigt lång promenad med Puss. Jag går ända in till centrum. När jag går förbi mammas café som för tillfället är stängt stannar det till en bil vid sidan om mej och börjar köra i samma takt som jag går. fönstret vid förar sättet åker ner och jag får syn på Justin Biebers ansikte.
Han skakar på huvudet och ler. "Tänk att jag alltid stöter på dej när jag är här i LA" Säger han.
Nu är det definitift för många gånger för att vara en slump..
"Det är lyckopengen serru" Flinar jag.
"Ja, det måste vara den" Säger han. "Vill du ha skjuts någonstans?"
"Nej, det är lungt" Svarar jag. "Jag har min hund med mej så.."
"Men det var inte det svaret jag ville ha! Hunden kan åka med, bara den inte bajsar i bilen" Säger han och skrattar lite smått.
Jag tänker en kort sekund innan jag öppnar dörren till baksätet och låter Puss hoppa in. Hon är ju van att åka bil så det borde ju inte vara något problem.
Jag märker att Justin iaktar mej i bakspegeln medans jag sätter på mej säkerhetesbältet. När jag är klar börjar han köra.
"Så vart ska du?" Undrar han och sneglar på mej i bakspegeln.
"Jag vet inte, hem" Säger jag och klappar Puss lena päls.
"Ska bli, men du får visa vägen"
Han biter sig i läppen och ler mot mej genom spegeln.



KOMMENTERA! :D

Den här delen skulle egentligen kommit upp igår, med det krånglade.

Får så dåligt med kommentarer. Jag har tillräkligt många besökare varje dag för att få mer kommentarer. Så snälla kommentera vad ni tycker om novellen och så :) Det gör mej verkligen glad.


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Jesscia

Den här novellen är skit bra! Hoppas att det kommer ett kapitel till snart, vill ha mera!

Besök gärna min blogg! :D

2011-05-11 @ 08:11:01
URL: http://whocouldknow.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-11 @ 10:17:27
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: ciaRA!!!!

JAG VILL HA MER! och kanske att det händer något mellan dom men om du inte vill ta det snabbt så är det OKEJ!!! MEN SERRRRRRRRRIÖST VILL HA MER!

2011-05-11 @ 15:25:01
Postat av: sara

merr!!

Säger jag bara!

2011-05-11 @ 15:49:30
Postat av: jennie

mer super bra as bra !! :)

2011-05-11 @ 17:21:14
Postat av: Julia

Gaaalet bra! :D

2011-05-11 @ 17:25:43
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Stina

meeeer:)

2011-05-11 @ 19:43:59
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Meeeeer!!

2011-05-11 @ 23:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0