You're everything I could ever wish for - Del 15

 Fem minuter senare ringer det på dörren och mamma skyndar sig för att öppna.
Jag hör röster ute i hallen men jag vågar inte riktigt gå ut för att kolla. Dom är säkert värsta snobbarna när dom bor i ett så dyrt och fint hus.





Jag står kvar och låtsas greja med min mobil när dom kommer in i köket.
Jag kollar upp och får syn på fyra nyfikna ansikten som kollar på mej. Jag granskar dom snabbt innan jag går fram och hälsar på var och en.
Mamman och pappan ser ut att vara runt 40, 45 år. Båda sönerna har samma gröna ögon som sin pappa. Medans mamman har blåa sminkade ögon. Den äldsta killen ser ut att vara i min ålder och den yngsta i Tims ålder. Kanske något yngre till och med.
Jag lägger inte någon vidare energi på att komma ihåg namnen. Det ända namn jag lyckas komma ihåg är den älstast. Han heter Justin. Det är nog just därför jag kommer ihåg namnet, men han ser inte alls ut som Justin. Alltså Justin Bieber. Han har ganska kortklippt hår som är någonstans mellan brunt och blont och han är betydligt längre än Justin Bieber.

När alla har hälsat på varandra slår vi oss ner runt köksbordet för att påbörja middagen.
Dom vuxna börjar prata med varandra direkt. Dom pratar om hur jobbigt det är att flytta och allt krångel som uppstår. Jag lyssnar egentligen inte så mycket utan försöker mer konsentrera mej på maten.
Vi andra säger inte så mycket till varandra. Bara typ 'kan du skicka såsen?'. Eller något sånt.
"Ni kan gå ifrån om ni vill. Vi kan säga till när det är efterrätt" Säger mamma och kollar vänligt på oss som sitter med tomma tallrikar framför oss och ser allmänt uttråkade ut.
"Visst" Mumlar jag och reser mej upp. Dom andra gör som jag och vi går i släptåg uppför trappan.
Jag öppnar dörren till mitt rum, men jag stänger den lika snabbt igen.
"Vi kan väll vara i ditt rum Tim?" Säger jag och börjar traska till hans rum.
Men när vi kommer in där ser jag att det minst är lika stökigt där som det är i mitt rum.
Jag kollar lite osäkert på Justin och hans bror, men dom verkar inte bry sig ett dugg. Inga konstiga blickar, och inga äcklade miner.
Efter ett tag har vi kommit igång och börjat prata med varandra. Båda är faktiskt riktigt trevliga, Liam som jag nu har lärt mej att den yngsta heter verkar ganska crazy. Justin verkar mer avslappnad och lung.
När Tim och Liam börjar prata om att spela xbox går jag och Justin in i mitt rum.
Varken jag eller han har någon lust att kolla på när dom spelar.
Det visar sig snabbt att Justin har ett stort intresse för konst. Han pratar mycket om gammla målningar och sånt. Jag själv är inte så jätte intresserad av sånt, jag tycker bara det är kul att rita.
"Kan du rita då?" Undrar jag.
"Nja, inte lika bra som dej i alla fall" Svarar han och studerar ett självporträtt som jag har gjort. "Du har verkligen talang för det här"
"Tack" Ler jag.
"Du som bor här och vet lite mer om området. Finns det något kul att göra här?" Han lägger ner bilden igen och kollar mej i ögonen.
"Nja, det finns några fritidsgårdar öppet på helgerna och ibland anordnar dom discon och sånt. Men det är inget jag brukar gå på."
Vi hinner inte prata mer innan mamma gastar från nedervåningen att det är efterrätt.
När vi kommer ner sitter alla redan runt bordet förutom Liam och Tim.
"Ni kan sätta er ute med pojkarna om ni vill, dom sitter på alltanen." Säger pappa. Både jag och Justin nickar. Såklart så får vi Wilson's special till efterrätt. Det får vi alltid när det är mamma som fixar den.

Det är skugga på alltanen vid denna tiden på dygnet men ändå är det riktigt varmt.
Jag och Justin sätter oss ner brevid våra bröder som har en livlig diskussion om vilken kändis tjej som är hetast.
"Jag tycker i alla fall att Beyoncé är mycket snyggare än Megan Fox!" Säger Tim, men Liam håller inte med.
Jag och Justin bara skrattar åt dom.
Jag märker att Justin mest sitter och petar i sin Wilson's och när vi anndra är klara har han inte ens ätit hälften.
"Var det inte gott?" Undrar jag.
"Ehm.. alltså jo." Stammar han. "Ehm.. vad är det förnåt?"
"Wilson's special heter det. Mamma har ett café inne i stan och bakelsen är speciel för cafét" Förklarar jag.
"Åh"
"Det är lungt om du inte gillar den alltså" Försäkrar jag och ger honom ett leénde.
Han ler tacksamt och lägger ner sin sked.
Helt plötsligt börjar jag tänka på Justin Bieber. Justin gillar inte Wilson's, men Justin Bieber älskar den. Jag kan inte låta bli att undra vad han gör nu. Han kanske längtar efter en Wilson's? Jag skrattar lite tyst låt tanken.

Runt tolv på kvällen beger sig gästerna hem. Om jag får säga det själv så är det ganska skönt efter dom har gått. Liam höll på att ta kol på mej det sista. Hans mun går verkligen i ett. Jag undrar om han ens är tyst när han sover.
Innan jag går och lägger mej loggar jag in på Twitter, Facebook och MSN.
Medans jag sitter där ploppar det upp en ny tweet på skärme från Justin Bieber. Jag läser tyst för mej själv;
'Saknar redan LA.'
Jag ler lite och stänger ner datorn och gör mej sedan ordning för sängen.

Dom sista veckorna innan skolavslutningen går oerhört fort.
Jag och Alex har redan planerat vad vi ska göra på avslutningsdagen. Vi ska gå på tivoli, Isaac och Justin ska också följa med.
Jag vet egentligen inte vad jag tycker om Justin, han verkar inte så värst pigg på att följa med till tivolit egentligen. Han är lite konstig faktiskt och inte så social av sig.
När vi väl är på tivolit märks det tydligt att han egentligen inte vill vara där. Det ända han går med på att åka är parisihjulet. När vi anndra åker dom anndra atraktionerna står han nedanför och väntar.
"Men kom igen, du kan väll åka med på den här i alla fall?" Säger Isaac.
Vi står vid ingången till den där när man sitter i runda båtar och åker en bana, och man riskerar hela tiden att få vatten på sig.
Justin skruvar på sig. "Nej, det är nog ingenting för mej" Säger han. "Jag kan vänta här medans ni åker"
"Men så har du ju sagt vid varenda åkatraktion nu" Säger Alex. "Den här är inte ens läskigt, du kan väll åka med?"
Det hjälper inte hur mycket vi än tjatar på honom, han vägrar att åka med. Tillslut ger vi oss och går oss och ställer oss i kön istället.
Precis när vi har ställt oss i kön börjar tjejerna framför oss skrika hysteriskt och vifta med händerna framför sina ansikten.
Jag, Alex och Isaac utbyter några konstiga blickar med varandra. Skriker dom på grund av oss?
"OH MY GOD! Det är Justin Bieber!!" Skriker ena tjejen och jag vänder mej om direkt. Det första jag ser är Justins bruna ögon som kollar rakt in i mina. Han ser förvånad ut.


KOMMENTERA! :D

Förlåt för lång väntan. Har verkligen inte hunnit.

Jag vet att ni vill att Justin Bieber ska vara med mer och att det ska hända något. Men jag vill inte går för fort fram. Det kommer, jag lovar :)



PeaceN'Love



Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-07 @ 14:11:57
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

meer meer nu snälla :)

2011-05-07 @ 20:46:06
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: sara

merrrr!!!

Vad spännande det blir när Justin var där!

2011-05-07 @ 22:20:04
Postat av: Sofia

AWESOME :D

2011-05-08 @ 00:09:23
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!<3

Och Grattis igen<3

2011-05-08 @ 17:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0