You're everything I could ever wish for - Del 2

Han lyfter på ögonbrynet och kollar på mej under sin lugg.
"Igen? Du ritar ju av mej hela tiden!"
"Vadå hela tiden?" Undrar jag. "Det var ju jätte länge sedan, sen sist"
Jag tycker det är kul att rita av Isaac för han har så speciella drag som ofta är svårt att få till, jag har aldrig lyckats att få till det helt perfekt. Enligt mej själv då. Dom anndra ser ju inte felen som jag ser.



"Är du klar snart?" Undrar Isaac och suckar högt.
"Ja snart, sitt still" Säger jag irriterat för typ sjutioelfte gången.
Efter ungefär tio minuter är jag äntligen klar. Och om jag får säga det själv så blev jag faktiskt ganska nöjd. Helt klart den bästa bilden jag någonsin har målat av honom.
"Liz, har jag någon gång sagt att du verkligen har talang för det här?" Säger Isaac och håller upp teckningen framför sig.
"Ja, du kan ha nämnt det" Skrattar jag. När jag märker hur mycket han beundrar den säger jag att han kan få den. Men såklart så protesterar han. Men efter en stund har jag lyckas övertala honom med att det faktiskt är hans förtjänst att det blev en bild överhuvudtaget.
"Men du, jag måste dra nu" Säger Isaac och ställer sig upp. "Vi ses i morgon, kom inte försent bara"
"Nej, jag ska försöka" Mumlar jag och följer med honom ner till dörren.
När vi har sagt hejdå och han har gått, går jag och sätter mej framför tven och slår på MTV. Det är han där killen som sjunger Baby på MTV just nu. Justin Bieber, honom som alla pratar om och många tjejer är helt besatt av honom. Jag känner några stycken fast det är inte några som jag brukar umgås med.
Jag har inte riktigt fattat grejen med honom. Liksom, jag menar, hallå kolla på honom?
Jag byter kanal och börjar kolla på någon film som nyss har börjat istället.
Men jag hinner inte kolla mer än en kvart innan det ringer på dörren. Jag är precis påväg att resa mej upp för att gå och öppna, men Tim hinner före och det är väl lika bra det för det var ändå hans kompisar. Jag brukar oftas fly när han har kompisar hemma, för antingen förstör dom någonting eller så är dom bara anmält högljuda och störande. Sånt som jag lätt blir irriterad på när jag bara vill ta det lungt.
För att slippa dom idag bestämmer jag mej för att ta med mej Puss ut på en promenad.
Det är riktigt skönt att bara gå lite. Solen lyser och det märks att våren är påväg. Jag och Puss tar en riktigt lång promenad, och hon skrämer som vanligt iväg alla ekorrar hon får syn på när vi går våran vanlig runda genom parken.
Helt plötsligt stannar jag till. Jag böjer mej ner och tar upp kronan som ligger och glänser på marken.
"Kolla Puss, en lyckopeng" Säger jag till henne, fast hon egentligen ivrigt vill gå vidare, hon nosar lite i min framsträkta hand men när hon märker att det inte var något intressant börjar hon dra i kopplet.
Vi går vidare och jag stoppar ner pengen i min jackficka. Egentligen tror jag inte på att en peng kan föra med sig lycka, det är bara en kul grej när man hittar en. För tänk ifall den faktiskt gör det. Fast en peng..? Nej..

När vi kommer hem igen är det dags för mej att göra lite läxor.
Men precis när jag har börjat hör jag hur musiken högt börjar dunka innefrån Tims rum. Först försöker jag ingronera det men det är helt omöjligt att konsentrera sig i det oväsendet.
Jag går med arga steg förbi toaletten och rycker sen upp dörren till Tims rum.
"Kan du sänka eller? Jag kan ju för fan inte plugga!" Skriker jag, dels för att jag är arg och dels för att överrösta musiken.
"Kan du gå?!" Skriker Tim tillbaka.
"Ja om du sänker!"
"Haha hon har PMS" Säger han och vänder sig mot sina kompisar, han säger det inte så högt men ändå tillräckligt högt för att jag ska höra. Vilket jag vet är meningen att jag ska, det är därför jag ingronerar det och låtsas som om jag inte hörde.
"Sänk bara" Säger jag igen. Då går Tim fram till datorn och sänker några hack och just precis då byts låt också. Jag känner igen låten och när refrängen kommer hör jag att det är Justin Bieber. Haha, min bror lyssnar på Justin Bieber när inte ens jag gör det. Men Tim är ju som han är.
"Va?! Seriöst, har du Justin Beaver?" Säger en av hans kompisar förvånat och gör en äcklad min.
"Nej.. Jag kan väll inte hjälpa att den kom" Försvarar sig Tim. Det där var visst lite genant.
"Men du har ju den ändå på din spotifylista. Är du bög eller?" Säger den anndra kompisen följt av skratt.
Jag har faktiskt ingen koll på min brors kompisars namn. Namn är något jag är väldigt dålig på att komma ihåg.
"Ja, han är bög!" Säger jag och stänger dörren och går tillbaka till mitt rum.

Nästa morgon vaknar jag faktiskt i tid och det är första gången på länge som jag inte behöver stressa för att inte komma försent. Jag kan till och med ta det extra lungt.
När det är en kvart kvar innan bussen kommer ringer min mobil.
"Du är väll vaken?" Hör jag Alex välbekanta röst säga i anndra änden.
"Men ja!" Säger jag och skrattar. "Idag kommer jag inte bli försenad, jag lovar"
"Okej, vad bra. Men jag måste skynda mej nu. Annars kommer jag bli det" Säger Alex och skrattar.
"Men vi ses sen då. Hejdå"
"Hejdå"

I skolans ingång håller jag på att krocka med Trey, som är snygg, snygg, snygg! Jag vet inte hur länge jag har haft en crush på honom. Man liksom bara dör lite så fort han kollar på en.
"Hej" Hälsar jag och ger honom ett leénde.
"Hej, Liz" Hälsar han tillbaka och besvarar mitt leénde.
Längre än så blir inte vår konversation för en av hans kompisar som jag inte riktigt har koll på vad han heter kommer och avbryter, och istället skilljs vi åt när jag är tvungen att svänga av för att komma till mitt skåp.

Jag kommer på mej själv med att nynna på 'Baby', jag har haft den i huvudet ända sen igår. Den har verkligen satt sig på näthinnan. Han sjunger ju bara Baby hela tiden, eller det känns som det i alla fall för det är det ända jag kan i låten.
"Va? Sjunger du den där bäver låten?" Säger Isaac som nyss har dykigt upp bakom mej.
"Nej, eller jo. Den har varit i mitt huvud ända sen igår när Tim lyssnade på den" Säger jag.
"Haha, bli inte som Kayla bara" Säger Isaac och skrattar samtidigt som han slår in koden på sitt lås.
Jag vänder mej om och kollar frågande på honom.
"Ja, alltså hon och hennes kompisar typ avgudar honom. När jag hade min lila keps du vet?"
Jag nickar och väntar på att han ska fortsätta.
"Så sa hon typ 'Olala lila, Biebers färg. Det gillar vi' Och sen börja dom typ hyperfnittra" Säger han och fnyser.
"Haha, så lila är hans färg?" Frågar jag och skrattar.
"Ja tydligen, dom verkar ju kunna allt om honom. Jag fattar inte hur man orkar"
"Nej inte jag heller" Instämmer jag. "Det är väll roligare att leva sitt egna liv än att vara helt insatt i någon annans?"
Han håller med genom att nicka mot mej. Det känns faktiskt lite konstigt att prata om Justin Bieber, varför vet jag inte. Kanske för att jag aldrig brukar nämna honom. Men visst hör man hans namn väldigt ofta, killarna hånar honom och tjejerna är som galna i honom. Själv tycker jag bara att han är överskattad.
"Föresten, grattis! Du är i tid" Säger han och byter samtalsämne.
Jag är precis på väg att svara när jag känner hur någon knuffar in mej i skåpen. Jag vänder mej om och får syn på Kayla. Hon kollar hånfullt på mej med ett elakt flin i ansiktet.
"Vad fan gör du?!" Skriker jag.
Hennes ansiktsuttryck förändrar gensat till ett fejkat förlåt-mej-ansiktisktyttryck.
"Oj, förlåt det var inte meningen"
Jag blänger på henne, nej nej inte mening? Vilken lögn. Innan jag får ut dom elaka orden som jag vill få ut har hon redan skrattandes gått därifrån.
"Bitch!" Mumlar jag buttert och smäller igen skåpsdörren.
Det blir allt mer och mer elever runt skåpen som ska hämta sina böcker innan lektionen börjar, men ännu har jag inte sett till Alex. När jag frågar Isaac säger han att han inte heller har sett till henne. Hon kanske bara är försenad, hon sa ju i telefonen att hon var tvungen att skynda sig för att inte komma försent.


KOMMENTERA! :D

Justin har ännu inte varit med, bara nämnts några gånger. Men det kommer mer, promise. Så bli inte oroliga :) Novellen har inte 'kommit igång' i handligen riktigt än bara.

En rolig sak var, att precis efter jag hade skrivit det där om Justins video på MTV så kom den på MTV här hemma. haha ;)


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-23 @ 14:32:00
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Svarten97

awesome!!!! :D

2011-03-23 @ 16:16:40
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: jennie

meerr !!! super bra !!! skriv meer du skiver sjukt bra !!!

2011-03-23 @ 16:59:36
Postat av: Stina

Jätte bra meeeeer

2011-03-23 @ 19:09:16
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0