Love is always love - Del 48

Jag ser i ögonvrån hur Chaz böjer sig fram och viskar något i Jennies öra som gör så att hon börjar fnittra.
Jag suckar tyst och dricker en klunk från min Red Bull. Han är min bästa vän ju, men ändå håller han på att flörta med min flickvän? Om det nu inte bara är jag som inbillar mej det...




Jag vänder mej om mot Ryan och frågar vad det är för film han har satt på egentligen.
"Jaa, ingen film man sitter och hånglar till i alla fall." Säger han och flinar stort. "Sorry Justin"
"Haha, man kan hångla till alla filmer" Säger jag och vänder mej om mot Jennie för att bevisa det.
Hon kollar på mej och ler och jag tar hennes huvud i min händer och kysser henne, med tunga och allt.
Ryan bara skrattar åt mej och säger något i stil med att jag är galen. Vilket nog kan stämma.

Filmen rullar på och jag håller hela tiden ett öga på Jennie och Chaz för att se vad dom gör.
Jennie verkar ganska inne i filmen. Chaz också, men ibland sneglar han på henne med en blick som jag inte har sett hos honom förut, och vi har ju ändå känt varandra riktigt länge. Jag tycker inte om den. Inte alls..
"Chaz, kan du skicka hit godisskålen?" Undrar jag. Chaz har lagt beslag på hela. Det är så typiskt honom, han är så glupsk.
Innan han ger den till mej frågar han Jennie om hon vill ha, men hon skakar bara på huvudet och skickar den vidare till mej.

Jennies Perspektiv:

Filmen är väll egentligen inte så värst bra, för mycket blod och läskigheter för min smak.
"Jag går bara på toa" Säger jag efter ha suttit kissinödig ett tag.
"Ska vi pausa filmen så länge?" Undrar Ryan omtänksamt.
"Nej, det är okej." Svarar jag och börjar gå upp för trappan. Jag öppnar dörren och märker att det är alldeles kolsvart i hela huset. Det känns ganska läskigt, speciellt efter jag har sett den där läskiga filmen.
Jag tar tveksamt ett steg ut i rummet, men hejdar mej sedan. Nej, detta är alldeles för läskigt. Jag fantiserar bara ihop massa läskiga saker.
Jag springer ner för trappan igen.
"Ehm.. är det någon som kan följa med? Det är mörkt där ute..." Säger jag, men hör gensat hur töntigt det låter.
Det är inte riktat till någon speciell person men Chaz är den först som nappar.
"Jag kan följa med dej om du är mörkrädd" Säger han och reser sig upp ur soffan.
Jag kollar på Justin som kastar en mörk blick mot Chaz, som Chaz inte ser eftersom han ryggen vänd mot Justin.
Är Justin svartsjuk bara för Chaz och jag har kul tillsammans..?
Jag skakar snabbt av mej tanken, det kan han väll inte vara. Han vet att jag aldrig kommer svika honom.
Och jag skulle aldrig kunna bli kär i Chaz. Han är mer som en bror för mej, och absolut inte pojkvänsmatrial.
Det är Justin jag är kär i! Ingen annan. Försöker jag intala mej själv.

Chaz följer med mej upp och står utanför medans jag är på toa. Det känns inte lika läskigt att gå i ett bäcksvart hus när man är två i alla fall.
"Åh, kolla!" Utbrister Chaz när vi passerar ett fönster på tillbaka vägen. Jag följer Chaz's pekfingers riktning och ser genom fönstret en otroligt stor gul lysande måne. Den är verkligen jättestor och den lyser väldigt starkt.
"Shit.." Lyckas jag få ur mej.
"Kom, vi går upp och kollar på den" Säger Chaz och snuddar vid min hand och börjar sedan styra sina steg mot trappan. Jag följer efter honom och han öppnar balkongdörren och vi båda går ut. Det är väldigt kallt ute, säkert minusgrader.
"Jag tror jag aldrig någonsin har sett månen såhär stor och så starkt lysande" Säger jag.
"Den är nästan lika vacker som dej.." Säger han och kollar på mej.
Jag vänder generat bort huvudet och en pinsam tystnad uppstår. Varför blir jag generad? Det är ju bara Chaz liksom.. Det brukar aldrig vara pinsamt tyst med honom. Men varför säger han ens så? Flörtar han med mej?
Jag låtsas som om jag inte hört honom, fast jag lyckas nog inte så bra. Men Chaz säger i alla fall inget mer om det.
Jag vänder huvdet mot Chaz igen och märker hur han kollar på mej. Han böjer sakta sitt huvud mot mej och jag förstår vad han tänker göra.
"Chaz.." Börjar jag och vänder bort huvdet när han är så nära att jag kan känna hans andedräckt.
Han rycker till som om han var i trans eller något.
"Oj.. förlåt.." Mumlar han och kollar ner.
Jag går där ifrån utan att säga något mer och denna gång blir jag inte mörkrädd. Tankarna far runt för mycket i huvdet för att ens hinna bli rädd.
Jag går ner till Ryans rum igen med Chaz en bit bakom mej. Jag sätter mej i soffan igen så nära Justin som det bara går och tar hans hand och flätar in mina fingrar i hans.
"Vad länge ni var borta" Konstaterar han och kollar granskande på mej.
"Mm, jag hade ont i magen, eller jag har ont i magen" Säger jag, och det är ingen lögn. Det är faktiskt sant, jag har ont i magen.
"Jaha.." Säger Justin och kramar min hand, sen återgår han till filmen igen.

Efter en stund är filmen äntligen slut och klockan är då snart två på natten. Alla är trötta så vi bestämmer oss för att börja göra iordning sängplatser till oss.
Vi bäddar ner soffan till mej och Justin, och Chaz får en madrass på golvet, medans Ryan sover uppe i sin säng.
Jag och Chaz har bara sagt någar få saker till varandra sen händelesen på balkongen, det är väldigt stelt mellan oss.

Killarna somnar ganska snabbt, det märker man. Ryan har några små snarkningar för sig och Justin andas tungt, Chaz vet jag inte. Han ligger en bit ifrån mej, men han ser ut att sova i alla fall.
Hur jag än vänder och vrider på mej lyckas jag inte somna. Efter en stund får jag nog och bestämmer mej för att gå upp och ta ett glas vatten. Som jag alltid brukar göra när jag inte kan somna.
Jag reser mej försiktigt upp ur sängen och tassar tyst upp för trappan för att inte väcka dom anndra.
När jag har druckigt en klunk är påväg att ta en mun till ur glaset får jag en känsla av att någon står och kollar på mej. Jag vänder mej om och får syn på Chaz som står ungefär tre meter bakom mej. Det gör så att jag rycker till och tappar glaset på golvet så att det går i tusen bitar.
"Fan" Mumlar jag. "Du skrämde mej"
Jag sätter mej ner på huk och börjar plocka upp glas splittret på golvet. Chaz är snabbt framme och hjälper mej.
"Akta så du inte säker dej" Säger han och får tag på en sopborste som står vid väggen.
Han sopar upp allt splitter sen ställer han tillbaka sopborsten.
"Vad gör du uppe?" Undrar han.
"Tänkte bara ta ett glas vatten" Säger jag. "Men sen kom du och skrämde mej.."
"Förlåt för det" Säger han och skrattar lite. "Det var inte mening" Säger han sedan och kollar mej djupt i ögonen.
Han tar ett steg närmare mej och böjer sig fram och kysser mej. Jag ångrar mej i samma sekund som jag besvarar kyssen. Jag kan knappt tro att jag låter honom göra det!
Jag vill inte men ändå låter jag honom..

Justins Perspektiv:

Jag tar ett steg tillbaka när jag ser hur Chaz böjer sig fram och kysser Jennie. Jag backar bara längre och längre bak och håller på att gå in i väggen.
Jag vill inte se mer! Jag springer tyst därifrån och ner till Ryans rum igen och jag känner hur tårarna bränner innanför ögonlocken.
Jag slänger mej i sängen med huvudet ner i kudden för att dämpa tårarna, jag tvingar mej själv att inte bryta ihop tottalt över det jag sett. Det får inte vara sant!
Jag lägger mej tillrätta under täcket och blundar när jag hör hur dom kommer tillbaka, jag vill kolla men jag vågar inte så jag behåller ögonen stängda.
Detta är en dröm, det är en dröm. Jag har bara drömt allt. Chaz och Jennie kysstes inte alls. Försöker jag intala mej själv. Varför skulle min bästa vän göra så mot mej? Varför skulle min flickvän som jag älskar över allt annat kyssa min bästa vän...?



KOMMENTERA! :D


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Neejra<3'

näää du tkr jag att Jennie och Chaz var taskiga?!



Btw vill jag bara säga att du har blivit mkt bättre på att skriva sen första delen utav novellen<3;D

2011-03-16 @ 21:02:56
Postat av: Svarten97

Omfb! Woow...

2011-03-16 @ 21:36:04
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: ciaRA

snälla mer älskar dram!! mer

2011-03-16 @ 21:46:59
URL: http://meanyoume?.blogg.com
Postat av: Bettan<3

OMB!! Jättebra!!<3

Meeeeeeeeeeeer!!

2011-03-16 @ 23:57:12
Postat av: adisa

sååå spännande ^^

2011-03-17 @ 00:24:21
Postat av: anna

mer! :o

2011-03-17 @ 09:31:33
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Meeeeeeeeeeeeer men jag vil verkligen att justin och jennie ska vara ihop hela tiden! ;) kram <3

2011-03-17 @ 16:07:00
Postat av: Anonym

Jävligt, bra meeeeeeer drama ;)<222222

2011-03-17 @ 18:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0