You're everything I could ever wish for - Del 24

"Vill du att jag ska vara ärlig?" Undrar jag och biter mej i läppen.
"Nej, jag vill att du ska ljuga för mej lille vän. Ja! Klart jag vill att du ska vara ärlig!"
"Okej, jag var med Justin"
"Justin aka tönt?" Undrar han och nickar mot grannhuset.
"Nej, inte han Justin. Justin Bieber"




Isaac höjer på ena ögonbrynet och Alex börjar fnittra. "I dina drömmar ja" Säger Alex.
"Du skulle ju vara ärlig" Säger Isaac. "Och var det där det bästa du kunde komma på? Justin Bieber?"
Jag suckar. Han kan se när jag ljuger men inte när jag verkligen talar sanning. Fast jag har ju inte berättat något om Justin för dom så det kanske inte är så konstigt.
"Ni får tro vad ni vill, men jag ljuger i alla fall inte" Säger jag och rycker på axlarna. Det känns som om vad jag än säger så kommer dom inte tro mej i alla fall. Jag har ju inga bevis precis, ingen som kan stå på min sida och säga att det är sant. Förutom en då, Justin själv i egen hög person. Men han är ju i New York nu.
Det plingar till i min mobil av ett sms, jag öppnar det och läsar.
"Kom igen Liz, vi är nyfikna! Vem var det? Din kille? Vem det nu är.." Undrar Alex.
"Sluta. Hon måste inte berätta om hon inte vill, ser du inte? Hon blir generad!" Säger Isaac och flinar.
Jag sitter där med hettande kinder och jag är säkert röd i ansiktet. Men det är inte på grund av vad Alex sa. Det är smset som jag har fått. Från Justin.
'Hej sötnos. Det kanske låter konstigt men jag saknar dej faktiskt. Föresten, fick ljuga ihop en historia om hur jag fick bulan. Men det gick bra! :-)  Efter New York åker jag till min familj i Kanada och hälsar på dom ett tag. Sen har jag inget planerat, har du lust att ses då? Jag tänker på dej ofta. Kram Justin.'
Jag skrattar lite nervöst. "Hörrni, jag har ingen kille. Jag skulle berättat för er då!" Säger jag och stoppar ner mobilen i fickan. "Jag har ju redan sagt vem det var. Det var Justin Bieber men ni tror ju mej inte så det är ju erat problem"
"Okej okej, om det nu var Justin Bieber. Varför var du med honom? Och varför har inte Kaylat dödat dej än? Och varför skulle han ens vilja vara med dej?" Säger Isaac och flinar misstroget.
"Ett; För att han frågade. Två; För att ingen vet om det?! Tills nu då.. Tre; Ja, tänk för att han ville det!"
"Liz. Lilla, lilla Liz! Kayla Shaw vet varje steg den där Bieber tar, tro mej" Säger Isaac och pratar med mej som om jag var ett litet barn.
"Sluta 'lilla' mej" Fräser jag irriterat. "Ser du bulan här?" Undrar jag och pekar på min panna. Både Isaac och Alex nickar. "'Den där Bieber' skallade mej" Säger jag och ler nöjt.
"Åh, du har slagit i huvudet! Det är därför du har tappat förståndet! Och svamlar massa om Justin Bieber" Säger Isaac.
Jag tar ett djupt andetag för att kunna kontrollera mej själv. Jag har bara lust att ge honom en örfil. "Om du inte tror mej så kan du ju googla bilder på honom. Han har en likadan jävla bula" Säger jag. "Ja fan! Fan va smart jag är! Jag hämtar datorn så ska ni få se, det har säkert tagits bilder på honom på flygplatsen!"
Jag springer iväg för att hämta datorn och Isaac och Alex bara kollar efter mej. Dom tror nog seriöst att jag har blivit knäpp på något sätt. Men nu ska dom allt få se!
Jag springer upp på mitt rum och hämtar min laptop. Sen springer jag med datorn i handen ut till alltanen igen.
"Kolla! Ser ni, han har en bula!" Säger jag och pekar på skärmen när jag har hittat en sida om allt det senaste om Justin Bieber.
Men inte ens det verkar få dom att tro på mej det minsta.
"Men wow! Det står ju att han gick in i en stolpe så att han fick en bula" Säger Alex och pekar på texten som står under bilden.
Jag blänger på henne. "Men tror du att han kan säga sanningen eller? Om han skulle säga att han var med en tjej som han råkade skalla så skulle det ju bli kaos"
"Okej, Liz. Jag ger upp, du har blivit knäpp" Säger Isaac och stirrar på mej.
Jag sitter med vidöppen mun och bara stirrar på honom "Jag är inte knäpp. Det är ni som är knäppa som inte fattar att jag talar sanning." Säger jag och slår igen locket till datorn med en smäll och sen börjar jag illsket att knappa på min mobil. Jag skickar ett svar på smset jag fick av Justin för en stund sen.
'Jag saknar dej också. Jag ser fram emot att träffa dej sen igen när du har varit i Kanada ;-)'
När jag har skickat iväg smset lägger jag ner mobilen på bordet och kollar surt på Isaac och Alex som sitter framför mej.

Efter någon minut när vi har suttit helt knäpp tysta plingar det till i min mobil av ett sms igen.
"Kolla smset" Säger jag och skjutsar över min mobil till andra sidan av bordet.
Alex och Isaac kollar osäkert på mej och med ett konstigt ansiktsuttryck tar Alex upp mobilen.
Hennes blick fastnar på skärmen i några spända sekunder. "Vafan.." Är det ända hon får fram. Hon kollar upp på mej med en förvånad blick. "Justin.. Bieber..?" Mumlar hon.
"Öppna smset och läs det" Beodrar jag.
Hon gör som jag säger och läser högt innantill vad som står; "'Okej, längtar redan! glad smiley Jag hör av mej. Kram Bieber'"
"Tror ni mej nu då?" Undrar jag och flinar lite smått.
"Ehm.. alltså.." Börjar Isaac. "Man kan ju fejka sånt.."
"Men kom igen!" Stönar jag. "Varför skulle jag göra det? Fatta, det är Justin Bieber"
"Jag tror dej" Säger Alex och ler uppmuntrande mot mej. Jag ler tillbaka och min blick åker en bit åt sidan där Isaac sitter. Han ser fortfarande ut som om han inte riktigt vet vad han ska tro. "Fan va coolt ändå! Hur är han? Är han snäll? Eller är han typ divig?" Undrar Alex och kollar stort på mej.
"Han är... normal.. typ" Svarar jag.
Jag hör hur Isaac fnyser till från sin plats men jag ingronerar det. Jag vet ändå att om jag skulle fråga vad det är så skulle det bara komma något dumt från hans mun.

Efter en stunds pratande om Justin bestämer vi oss för att bara gå runt lite.
Först går vi till en kiosk och köper varsin glass som vi sedan smockar i oss sittandes på en parkbänk.
"Aahh, jag vill åka och bada någonstans!" Säger Isaac och skuggar handen för ögonen. "Kolla, där kommer Kayla och Vanessa" Säger han och nickar bort mot parkens ände.
"Fuck.." Mumlar jag. Både för att Kayla är påväg mot vårat håll och för att jag spilde glass på min tröja. "Om hon säger något elakt eller dumt så lovar jag er att jag kommer slå ner henne" Säger jag utan att riktigt mena det.
"Jaja" Suckar Alex med ett litet leénde.

"Hej Isaac!" Hälsar Kayla, men mej och Alex behandlar hon som luft. Som om vi inte var där. "Vad fin du är idag, jag tycker det är jättegulligt när du har kepsen sådär. Du ser lite ut som Justin Bieber då" Fnissar hon.
Jag ser hur Isaac suckar lite tyst. Han är nog ganska trött på att höra om Justin Bieber nu. "Okej, men då har jag väll den såhär då" Säger han och sätter sin keps lite sneare på huvudet sen kastar han en snabb blick på mej. "Du vet att Liz är polare med Justin Bieber va?"
Jag känner hur mitt hjärta slår ett hårt slag i bröstkorgen. Jag ger Isaac en du-skulle-ju-inte-säga-något-om-det-blick. Men han bara flinar.
"Hahaha vad rolig du är!" Fnittrar Kayla. "I så fall är ju jag också det, för vi är väll vänner eller?"
"Öhm.. aa.." Klämmer Isaac ur sig. Det är då jag fattar, Kayla trodde att han bara skojade och menade att han var Justin Bieber för att hon sa att han var lik honom. Bara Isaac låter henne fortsätta tro det så är det lungt.

KOMMENTERA! :D

Vill bara säga att det inte blir någon uppdatering den kommande veckan. För då är jag nämligen i Rhodos (Grekland) Åker på natten/morgonen till söndag så detta är alltså den sista delen innan jag åker. Så se till att kommentera mycket! :)
Är där i en vecka sen blir väll uppdateringen förhoppningsvis som vanligt igen, men jag kan inte lova att det kommer vara så jättebra uppdateringen nu under sommaren.

En annan sak oxå.
Det kommer komma in mer kärlek i novellen. Jag lovar ;) Jag vill bara inte att allt ska vara så 'självklart' eller hur man ska säga. Det ska liksom inte vara så enkelt om ni fattar vad jag menar.


PeaceN'Love


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer emr :D

2011-06-10 @ 22:19:55
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-06-10 @ 22:40:25
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: amanda

Älskade novell<3<333<3<3<33<3 Haha =D

2011-06-11 @ 21:49:52
URL: http://amandapaavola.blogg.se/
Postat av: Stina

meeeer :)

2011-06-12 @ 18:04:26
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeer!!

2011-06-19 @ 01:41:49
Postat av: alice

Nice blogg, du är grymt duktig på att skriva! :)

2011-06-20 @ 13:02:17
URL: http://discodog.blogg.se/
Postat av: Elin :)

Tack så mycket, jätte bra historia... keep it up! :)

2011-06-20 @ 21:05:06
URL: http://mysphotos.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra<3333

2011-06-23 @ 20:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0