You're everything I could ever wish for - Del 23

Jag börjar skrika och streta emot och någonstans bakom mej hör jag hur dom andra killarna ropar. Jag hör inte exakt vad dom säger, men jag lyssnar inte så noga heller. Det ända jag vill är att komma loss. Jag börjar skrika högre för att någon förhoppningsvis ska höra mej och hjälpa mej.




Vi börjar komma allt längre ifrån de andra killarna och helt plötsligt drar han in mej bakom ett hörn.
Han släper taget om mej och jag slutar skrika. Men mitt hjärta slår fortfarande hårt i bröstkorgen. Vad tänker han göra med mej? Tankarna far runt i huvudet på mej. Tänker han våldta mej?
"Liz, det är lungt. Det är bara jag" Säger han och drar av sig luvan. I några korta sekunder står jag bara och stirrar på honom, jag känner hur räddslan sakta glider av mej och det känns lätt att andas igen. När jag känner att jag kan röra mej igen kastar jag mej i hans famn. Jag känner mej så lättad över att det bara var han, jag snyftar till och känner hur en tår rinner ner för min kind. Efter den kommer det bara fler och fler. Han håller om mej en lång stund och jag känner mej trygg i hans famn.
"Jag kunde bara inte låta dej gå ensam. Men du var envis, så jag följde efter dej istället. Förlåt om jag skrämde dej" Han släpper taget om mej lite, och kollar på mej.
"Sch! Du behöver inte säga något. Kom så går vi tillbaka till hotellet" Säger han och lägger ett pekfinger framför min mun precis när jag är på väg att säga något.
Jag torkar mina tårar och sen börjar vi gå.

"Hur kunde du veta?" Undrar jag när vi sitter inne i hans hotellrum igen.
Han rycker på axlarna. "Jag visste inte. Det är en stor stad och mycket kan hända. Jag tror dom där killarna blev ganska paff när jag kom där och drog iväg med dej" Flinar han.
"Jo ja. Jag är jätteglad över att det var du, fyfan vad rädd jag var!"
Han ler lite svagt mot mej. "Lova att du tar en taxi hem nu" Säger han och ger mej pengarna som jag förut vägrade att ta emot. Jag ler tacksamt mot honom.

Jag tar en taxi hem och är hemma lagom till midnatt. Mamma sitter i soffan och kollar på TV, när hon märker att jag kommer in rycker hon till.
"Hej, har du haft kul?" Undrar hon.
Jag nickar.
"Tur att du kom hem så jag kan gå och lägga mej" Säger hon och stänger av TVen. Jag får faktiskt lite dåligt samvete över att ha ljugit för henne. Men det hon inte vet har hon inte ont av.

Justins Perspektiv:

Jag ligger i sängen och försöker sova, men jag kommer inte riktigt till ro.
Jag tar upp min mobil som ligger på nattygsbordet och knappar in:
'Hej, vill bara höra så att du är okej :)'
Jag skickar iväg smset till Liz och lägger mej ner i sängen igen. Efter en inte så lång stund så plingar det till i mobilen och jag öppnar smset från Liz.
'Ja jag mår bra :) Tänkte precis gå och lägga mej'
Jag knappar iväg ett godnatt och sen rättar jag till kudden innan jag somnar.
"Ey Justin!" Hör jag någon bakom mej ropa. Jag vänder mej om för att möta Kennys blick, han håller upp min väska. "Jag är inte din packåsna, ta din väska"
Jag flinar. "Kasta den då!"
Han kastar den och jag fångar den.
Vi hoppar in i den fullsatta bilen och sen bär det av mot LAX, Los Angeles flyplats. Vi ska flyga till New York, ännu en storstad.
Jag sätter mej brevid min mamma i flygplanet, hon pratar med mej men jag lyssnar inte så noga. Mina tankar är någon helt annan stans. Hos Liz.
Jag kan se hennes gröna vackra ögon framför mej och höra hennes röst. Jag kan se hennes leénde framför mej och känna smaken av hennes mjuka läppar. Jag ångrar att jag kysste henne, det gör jag verkligen. Hon ville inte och vi är ju bara vänner. Man kysser inte sina vänner. Men jag kunde inte hjälpa det, det var som om dom ropade på mej. Men ändå, av det lilla jag har fått så vill jag bara ha mera.
Jag vet att hon bara ser mej som en vän, och jag vet att jag borde göra det också. Men jag kan inte hjälpa vad jag känner. Ju mer jag har börjat umgås med henne ju mer har jag börjat gilla henne på ett annat sätt. Jag kan se det framför mej, hur vi är det lyckligaste paret i hela världen.
Jag ler när jag tänker på det. Och nu är jag påväg bort här ifrån, bort från henne. Jag undrar vad hon gör nu, sitter hon och tänker på mej? Antagligen inte.
"Justin" Det är mamma som försöker att få min uppmärksamhet.
"Ja?" Mumlar jag och glider sagta ifrån min lilla tankebubbla.
"Vad säger du om att åka och hälsa på dina vänner snart?"
"Om det säger jag; Jiihoo! När då?"
"Efter New York" Svarar hon.
Jag ler och lutar mej bakåt igen och efter en stund somnar jag.
Jag vaknar några timmar senare och då är det är dags för landning.

Liz Perspektiv:
"Vilken härlig dag!" Konstaterar Alex och blundar mot solen.
"Mm" Mumlar jag.
"Vi borde gå och köpa jordgubbar!" Säger Alex och sätter sig upp från sin solstol och kollar på mej.
Jag ler mot henne. "Och så doppar vi dom i smällt choklad!"
En stund senare lämnar vi affären med två liter jorgubbar och en chokladkaka.
"Kolla, där är Kayla" Säger Alex och nickar mot ett litet gäng tjejer. Kayla står i mitten av alla. Hennes mun går i ett och samtidigt som hon pratar viftar hon med armarna så det ser ut som hon är dirigent till en symfoniorkester eller något.
"Ska vi gå fram och skryta om att vi har åkt i samma båt som Justin Bieber" Säger Alex och ett flin breder ut sig i hennes ansikte.
"Gå du och gör det om du vill" Skrattar jag.
"Nej.. men kom nu, vi måste gå innan chokladen smällter." Säger hon och snabbar på stegen.
"Haha, erkänn bara att du inte vågar"
Hon stannar tvärtt och kollar på mej. "Okej, jag erkänner. Jag vågar inte" Hon flinar och börjar gå igen.
Jag traskar efter henne och alldeles snart sitter vi i solen på min alltan igen och smaskar på jordgubbar doppade i smällt choklad.
Helt plötsligt står Isaac nedandför alltanen på gräset och kollar på oss.
"Blondie!" Utbrister jag och ler mot honom.
"Käften!" Säger han och ser sur ut. Men hans ansiktsuttryck förändras snabbt när han ser vad vi äter. "Är det okej om jag joinar eller?" Undrar han och hoppar över alltanräcket.
Innan vi hinner svara har han hunnit ta en jordgubbe och stoppat den i munnen.
"Jag antar det" Svarar jag.
"Haha, vet ni vad som hände igår kväll?" Undrar han.
Både jag och Alex skakar på huvudet.
"Det var någon idiot som ringde med dolt nummer.." Börjar han och jag fattar direkt att det är min och Justins busringning han pratar om. Han börjar berätta allt och jag försöker att hålla god min, vilket brister ganska snart.
Isaac kollar på mej och skakar på huvudet. "Det var du, eller hur?"
"Nej? Varför skulle det vara jag" Svarar jag och försöker se ut som om jag inte fattar vad han pratar om.
"Kom igen, jag ser det på dej att det var du. Vem var det du var med? En kille?"
Jag suckar, han känner mej alldeles för väl. "Isaac, jag var själv. Jag hade tråkigt"
"Själv?! Jo visst, sen när har du fått killröst?"
"Man kan faktiskt förvränga rösten" Förklarar jag.
"Sluta, du var inte själv. Vad heter han?" Undrar han och ser intresserad ut.
"Vill du att jag ska vara ärlig?" Undrar jag och biter mej i läppen.
"Nej, jag vill att du ska ljuga för mej lille vän. Ja! Klart jag vill att du ska vara ärlig!"
"Okej, jag var med Justin"
"Justin aka tönt?" Undrar han och nickar mot grannhuset.
"Nej, inte han Justin. Justin Bieber"

KOMMENTERA! :D

Första gången jag har med Justins perspektiv, vad tycker ni om det? Ska jag ha med det oftare?

Och en än gång, jag är ledsen för den dåliga uppdateringen. Men jag sitter inte så mycket vid datorn när det är så bra väder. Är heller ute och njuter då. Jag hoppas att ni förstår.
Tack för alla fina kommentarer! :D


PeaceN'Love


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN! :D



meeeeeeeeeeeeeer!

2011-06-04 @ 22:21:34
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-04 @ 22:39:42
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Stina

meeer:)

2011-06-04 @ 23:47:03
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: j

SÅÅÅÅ JÄVLA BRA! HAR PRECIS BÖRJAT LÄSA OCH ÄR FAST! sjukt braaaa.. keep up the good work!

2011-06-05 @ 00:23:33
Postat av: Josefina

Hej!



Har startat en egen novell blogg. Skulle bli jätte glad om någon av er ville läsa den och ge mig lite feedback!



/ Kram<333!

2011-06-05 @ 18:08:56
URL: http://jdbdreams.blogg.se/
Postat av: sofia

helt sjukt grym! har precis läst igenom hela novellen, den är verkligen skit bra. snälla skriv mer typ.. väldigt snart :)

2011-06-05 @ 18:38:20
Postat av: Bettan<3

OMB!!

Jättebra!!

Meeeeeeeeeeer!!

2011-06-06 @ 12:39:30
Postat av: ciaRA

merrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2011-06-06 @ 19:56:02
Postat av: Liv

Helt otroligt bra novell måste jag säga! :) Faktiskt en av de bästa novellerna jag läst.

Man vill bara läsa mer och mer :D

Keep up the amazing work (Y)

Kram

2011-06-08 @ 22:40:46
Postat av: Frida<33

As bra.

När kommer det mer?<333

2011-06-10 @ 16:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0