You're everything I could ever wish for - Del 25

Jag känner hur mitt hjärta slår ett hårt slag i bröstkorgen. Jag ger Isaac en du-skulle-ju-inte-säga-något-om-det-blick. Men han bara flinar.
"Hahaha vad rolig du är!" Fnittrar Kayla. "I så fall är ju jag också det, för vi är väll vänner eller?"
"Öhm.. aa.." Klämmer Isaac ur sig. Det är då jag fattar, Kayla trodde att han bara skojade och menade att han var Justin Bieber för att hon sa att han var lik honom. Bara Isaac låter henne fortsätta tro det så är det lungt.





Justins Perspektiv:

Dagen börjar gå mot sitt slut och det känns skönt att snart få gå och lägga sig, men först måste jag bara skriva några rader på Twitter och Facebook, samt skicka iväg ett sms till Liz.
När det är gjort damper jag trött ner i sängen. Jag lägger mej till rätta och några minuter senare sover jag som en stock.

Nästa morgon är jag tvungen att gå upp tidigt för att vara med i ett morgonprogram i radion.
"Så Justin, hur går det med tjejerna? Har du hittat något ännu?" Frågar intervjuaren och ler ett snett leénde.
"Jag är singel och väntar fortfarande på den rätta" Svarar jag.
"Så det finns ingen tjej som du tycker extra mycket om?" Han låter nyfiken och han väntar spänt på att jag ska svara.
"Nej, inte förutom min mamma. Jag älskar henne" Svarar jag och ler.
"Vad gulligt" Utbrister intervjuaren. "Är din mamma alltid med dej på konserter och sånt där?" Jag känner mej lättad över att han bytte samtalsämne. Jo visst, jag gillar att snacka om tjejer men det är jobbigt när man inerst inne faktiskt gillar någon ganska mycket fast man inte kan säga det. Det är det som gör mitt liv komplicerat, jag kan inte alltid vara ärlig.
Jag besvarar frågan och sen rullar intervjuen på väldigt bra.

"Är du taggad på att åka till din familj och dina vänner nu då?" Undrar Scooter som kommer bakom mej och dunckar mej vänskpligt i ryggen. Sen räcker han över en vattenflaska till mej.
Jag tar emot flaskan och skruvar upp korken. "Till tusen" Svarar jag och tar sedan några klunkar från det kalla vattnet.
Scooter ler. "Vad har du tänkt att göra sen då, efter du har varit i Kanada?"
"Jag vet inte" Säger jag och rycker på axlarna. "Bara chilla och kanske träffa.. någon."
"Vem då?" Undrar Scooter nyfiket.
Jag suckar och ler lite. "Du vet den där tjejen på cafét i Los Angeles?" Undrar jag. "Jag ska träffa henne"
"Jaha hon. Hon är ju riktigt söt Justin. Jag såg att du kollade in henne" Flinar Scooter och går sedan iväg.
Jag skrattar tyst för mej själv och sen går jag för att möta mamma. Föresten är hon mer en riktigt söt..

Jag får nyckeln till vårat hotellrum av mamma.
Med ett enkelt knyck låser jag upp dörren och stiger sedan in i det svala hotellrummet. Jag sätter mej direkt ner i soffan med min laptop.
Jag gör det vanliga. Skriver lite på Twitter och Facebook. När jag är i full gång med att följa fans på Twitter plingar det till i min mobil. Jag ser att det står 'Liz' på displayen och jag skyndar mej att öppna meddelandet.
'Hej, vad gör du? :)'
'Inte mycket alls. Gör några tjejer glada genom att följa dom på Twitter :) dudå?'
Det dröjer inte alls lång tid fören jag får ett svar. Jag hinner knappt lägga ifrån mej mobilen.
'Haha, och jag har redan fått den äran :D Ingenting typ, tråkar framför datorn'
Jag ler och knappar iväg ett svar.
'Låter ju inte speciellt kul. Vill du skypa med mej? :D'
En stund senare har vi ringt upp varandra på skype. Och nu kan jag se henne vackra ansikte på min datorskärm
"Hej sötnos" Säger jag och ett leénde sprider sig i hennes ansikte.
"Hej snygging" Säger hon med ett skratt.
"Vad gör du då?" Undrar jag.
"Pratar med dej" Svarar hon. "Du då?"
"Just nu så pratar jag med världens sötaste tjej på skype" Säger jag med ett flin.
Jag ser hur hon blir lite generad. Hon rätar på sig i stolen och med ett leénde säger hon: "Jaha, vem då?"

Vi sitter länge där framför varsin dator och pratar med varandra vilket får mej att längta ännu mer tills vi ska träffas. Jag är ifall oerhört taksamt över att det finns datorer och mobiltelefoner och sånt. Jag hade nog inte klarat av att inte få höra av mina vänner när jag är borta så mycket. 

Liz's Perspektiv:

Dagarna rullar på som vanligt. Bra väder är det också, det uppskattas av många vilket gör att varenda strand blir proppfull.
Efter en heldag på stranden med grillning på kvällen lägger jag mej ner i min säng och är helt slut och jag skulle nog somnat bumms om det inte vore för att det börjar vibrera hysteriskt i min mobil. Först tror jag bara att det är ett sms och tänker skita i det. Men när jag märker att det fortsätter fattar jag att det ringer och jag svarar trött i luren utan att kolla vem det är som ringer.
"Hallå"
"Oj förlåt, väckte jag dej eller något?" Undrar personen i andra änden och jag hör direkt vem det är. Jag hade nästan glömt att han kommer till LA imorgon för att träffa mej.
"Nej det är lungt" Säger jag och gnuggar mej i ögat och glömmer helt bort att jag fortfarande har smink på mej.
"Vill bara säga att jag bor på samma hotell som sist. Kan vi ses klockan 12 imorgon?" Undrar Justin.
Klockan tolv tänker jag för mej själv, det känns som om jag skulle kunna sova i årtionden men jag svarar ändå att det blir perfekt.
"Vart ska vi träffas då?" Undrar jag.
Det blir tyst en stund och han verkar tänka efter. "Hemma hos dej, eller är dina förä..-"
"Visst det blir bra" Avbryter jag. "Klockan tolv hemma hos mej" Upprepar jag. "Vi ses, jag måste lägga på nu"
"Okej. Hejdå sov gott" Säger Justin.
"Hejdå och godnatt" Svarar jag och lägger ifrån mej mobilen sen somnar jag nästan direkt.

Jag vaknar klockan elva nästa morgon och inser att jag bara har en timme  att göra mej iordning på innan Justin kommer. Sen inser jag att jag har ett annat problem. Justin kommer hit snart och min föräldrar är hemma plus min bror. Och ingen av dom har någon aning om att jag umgås med en världskändis. Jag måste ringa till Justin och säga att vi inte kan vara här, mina föräldrar kommer ju få spader och Tim kommer ju flippa ur. Han kommer ju inte precis hålla käft om det om jag ens så skulle ge honom allt jag ägde. 
Precis när jag är påväg att ta upp mobilen plingar det på dörren. Typiskt, han är tidig.
"Jag öppnar!" Skriker jag och rusar ner för trappan. Mitt hår är bara plattat på ena sidan men det skiter jag i. Tim eller mamma eller pappa för absolut inte öppna dörren.


KOMMENTERA! :D

Inte så mycket till kapitel men mer kommer hända. Stay tuned :)



PeaceN'Love




Kommentarer
Postat av: Gabbi

äntligen är du igång igen :D

2011-06-22 @ 21:09:33
Postat av: Anonym

Yes du är tillbaka, Du måste skriva för jag vill veta vad som ska hända ;) Hahha skitbra och meeeeeeer :D

2011-06-22 @ 22:01:56
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-22 @ 22:26:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: jennie

hahaha mer as bra LOL mer skit bra !!!

2011-06-22 @ 22:38:52
Postat av: Madeleine

┏━┳┳━┳━┳━┳━┓┏━┳━┳┳┳━┳━┓ ┃┗┃┃━┫┗┃━┫╋┃┃━┫━┫┃┃━┫╋┃ ┃┏┃┃━┫┏┃━┫━┫┃┏┫━┫┃┃━┫━┫ ┗━┻┻━┻━┻━┻┻┛┗┛┗━┻━┻━┻┻┛

2011-06-22 @ 22:59:17
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag dör hur bra den här novellen är:D

vill bara ha fler och fler kapiteln hela tiden :)))super braaa :D

2011-06-24 @ 00:01:32
Postat av: Stina

asbra meeeeeeeeeer

2011-06-24 @ 22:46:04
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0