You're everything I could ever wish for - Del 28

Killen som står i dörröppningen har kortklippt brunt hår som är väl fixat, hans ögon är gyllenbruna och hans ansiksdrag påminner om Liz's. Han ser ut att vara 13, 14 år. Jag kan snabbt dra slutsatsen att det är hennes bror.
"Justin Bieber?!" Säger han förvånat och kollar chockat på mej.




"Ehm.. ja, det är jag" Säger jag och reser mej upp. "Och du är?"
"Du är i mitt hus. Jag ställer frågorna!" Säger han och ser allvarlig ut, men spricker sedan upp i ett leénde. "Jag är Tim. Vad gör du här?"
Jag hinner inte svara innan Liz kommer inrusandes i rummet. Hennes blick stannar på Tim och vandrar sedan vidare till mej och sen tillbaka till Tim igen.
"Fan!" mumlar hon. "Vad gör du här?!"
"Pfft.. Jag står bara här och snackar lite med Justin Bieber. Vad ser det ut som?" Fnyser han och försöker låta cool.
"Jaha, om vadå?" Undrar hon. "Och vad gör du hemma föresten?"
"Mamma behövde mej inte längre. Och vad vi pratar om angår inte dej"
"Sluta" Säger Liz irriterat. "Seriöst vad snackade ni om? Vad har han sagt?" Nu kollar hon på mej.
"Vi hann faktiskt inte säga så mycket innan du kom." Svarar jag och rycker lite lätt på axlarna.
Hon nickar och ger mej ett litet leénde. "Tim, kan du lova att inte säga något till någon?" Undrar hon och kollar bedjande på sin bror.
"Säga något om vadå?" Undrar han.
"Om att jag umgås med Justin!"
"Du vill att jag inte säger något till.. mamma och pappa..?"
Hon ser ut att fundera en stund. "Nej, skit i mamma och pappa. Men det är du och dina kompisar. Jag menar, vem vet vad ni hittar på? Du kommer ju springa runt till alla som du känner och skryta om det här!"
Jag biter mej lite i läppen, om det är som Liz säger så är det inte bra. Jag vill inte att det ska gå massa rykten och jag vill inte dra in Liz i det hela. Jag vill bara vara en vanlig kille och kunna umgås med folk.
"Jag skulle ju bli ganska populär bland tjejerna om dom fick veta.." Säger Tim fundersamt, det är svårt att avgöra om han bara skojar eller om han menar allvar.
"Lyssna nu. Dom skulle bara utnyttja dej för att komma närmare Justin. Och du är redan populär bland tjejerna. Konstigt nog.." Säger Liz och jag nickar för att visa att jag håller med. "Vill du bli uttnytjad?"
Tim skakar på huvudet och öppnar munnen för att säga något men ångrar sig sedan och stänger den igen.
"Kom här" Säger jag och vinkar åt honom att följa med. Tim följer efter mej ut ur rummet. "Jag ska bara prata lite med honom." Säger jag och möter Liz blick. Hon nickar men kollar fortfarande lite konstigt på mej. Jag stänger dörren och vänder mej mot Tim.

Liz Perspektiv:

Jag blir förvånad när Justin tar med Tim ut ur rummet för att prata med honom. Om det är någon han lyssnar på så är det nog på honom. Inte på mej i alla fall.
Efter kanske fem minuter kommer dom tillbaka, båda två med ett leénde i ansiktet.
"Så, hur gick det?" Undrar jag.
"Han kommer inte säga något." Svarar Justin med ett flin och lägger sin hand på Tims axel och Tim nickar.
"Toppen!" Säger jag och ler och hoppas att Tim verkligen håller detta nu.
"Men jag ska gå nu. Och försten jag skulle hälsa ifrån mamma att hon kommer hem vid fem en snabbis sen åker hon till farmor och farfar för att träffa pappas kusin." Säger Tim.
"Jaha. Och när kommer dom hem då?" Undrar jag.
"Sent hoppas jag för då kan jag vara ute hur länge jag vill" Flinar han. "Men hej då"
"Hej då. Vi ses" Säger Justin.

"Vad sa du till honom egentligen?" Undrar jag efter Tim har gått. "Mutade du honom?"
"Haha nej, inga mutningar" Skrattar Justin. "Jag sa typ vad som kan hända om han berättade för någon. Sen så gav jag honom några tips när det gäller tjejerna."
"Haha! Det är värt en kram" Säger jag och skrattar. Han ler och jag ger honom en kram, en varm kram som varar lite längre än vad jag hade förväntat mej.
"Så, vad ska vi göra nu då?" Undrar Justin och släpper taget om mej.
"Jag vet inte" Svarar jag och rycker på axlarna. "Vad vill du göra?"
"Jag frågade ju dej" Flinar han och armbågar mej lite lätt i sidan.
"Men jag vet ju inte. Du får bestämma"
"Jag vet inte heller. Jag tycker du ska bestämma"
"Sluta, det här är ju löjligt" Säger jag och skrattar. "Men okej, jag bestämmer.." Jag går fram till min garderob och tar fram min gammla gitarr. "Jag bestämmer att du ska spela något för mej"
"Okej" Säger Justin och tar emot gitarren och sätter sig sedan ner i sängen. "Då får du bestämma vad jag ska spela också"
Jag tänker efter en stund. "Fast Car" Säger jag. "Har du hört den?"
"Klart jag har" Säger han och drar med fingrarna över strängarna. Han vrider lite på knopparna där uppe, antagligen är gitarren lite ostämd efter att ha stått där helt orörd inne i garderoben ganska länge. Han drar med fingrarna över strängarna ännu en gång och sen drar han ett ackord innan han börjar sjunga.

[Fast Car - Justin Bieber (inte hela)] Lyssna medans du läser nedanstående, om du vill.

Han sjunger den riktigt bra. Hans röst passar till låten också.
"Vad tycker du?" Undrar han när han har dragit sista ackordet.
"Jättebra. Du har verkligen talang. Men det har du antagligen hört tusen gånger förut." Säger jag. "Kan du inte spela något mer? Du kan bestämma själv den här gången"
"Jo visst" Säger han och behöver inte ens tänka efter vad han ska spela innan han drar första ackordet.
Jag känner dirket igen vilken låt det är. Hans egan hit Baby fast en aokustisk version.  Jag vill egentligen höra mer, men när han har spelat klart Baby lägger han ifrån sig gitarren.
"Kan du spela gitarr?" Undrar han.
Jag skakar på huvudet. "Jag kan några ackord, och jag vet vad skillnaden mellan tabbar och ackord är." Svarar jag.
"Kan du ingen låt?" Undrar han.
"Jo, jag kan smoke on the whater"
"Spela den för mej" Säger han bestämt och ger mej gitarren.


KOMMENTERA! :D

Tack för alla fina kommentarer :)


PeaceN'Love


Kommentarer
Postat av: J

Awesome! :)

2011-07-04 @ 18:22:24
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeera, f1 grymt! :)

2011-07-04 @ 20:20:36
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

yaay, är glad att du börjar uppdatera ofta igen :D



meeer!

2011-07-04 @ 21:46:32
Postat av: Anonym

luv it :)

2011-07-04 @ 22:00:04
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!<3

Meeeeeeer!!

2011-07-05 @ 18:24:59
Postat av: Stina

jätte bra meeeeeeeeeeeer :)

2011-07-05 @ 20:24:43
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Angelica~ Time For Bieber

Nu är min design äntligen klar och jag har startat igång min novellblogg!

läs&Kommentera -> www.timeforbieber.blogg.se



Novellen som jag valt kalla ''The best summer ever''

handlar om den 16 åriga Carter Hamilton som precis gått ut nionde klass och bor i storstaden New York. Men när hennes pappa blivit befordrad och fått jobb i den lilla staden Stratford flyttar familjen Hamilton.

Det bästa Carter vet är att skriva sina egna låtar, sjunga och spela gitarr.

När en lapp om ett nytt musikläger som startar upp i sommar hamnar i hennes nya brevlåda finns det ingenting som kan stoppa henne ifrån att delta på lägret, hon måste åka!

Carter kommer att utvecklas mycket inom musiken och många speciella tillfällen kommer att inträffa på lägret som till slut leder till något hon aldrig vågat drömma om.

Detta kommer att bli Carters bästa sommar någonsin.

2011-07-06 @ 00:06:37
URL: http://timeforbieber.blogg.se/
Postat av: Lina

Riktigt bra!

2011-07-06 @ 13:03:53
Postat av: Johanna

mer mer :)

2011-07-09 @ 21:20:17
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

superduper braaaaa :D

2011-07-10 @ 10:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0