You're everything I could ever wish for - Del 36

Jag har inte en tanke på att klockan säkert är mycket och att mina föräldrar säkert undrar vart jag är. Just då är det bara jag och han och inget annat existerar.
Vad alla kommer tycka om det här är ett annat problem, och helt ärligt så bryr jag mej inte. Nu när det äntligen har gått upp för mej att jag verkligen är helt förälskad i denna killen finns det ingenting som kan stoppa mej.




"Hade du och Justin kul idag då?" Undrar mamma.
"Ja" Mumlar jag och går upp för trappan.
Jag går direkt till toan för att tvätta bort sminket. Jag ler mot min spegelbild och den ler såklart tillbaka.
Ända sen den första kyssen med Justin har jag svävat på små rosa moln, i varje fall så känns det så. Jag har aldrig varit såhär lyckligt i hela mitt liv.
Jag tar god tid på mej att tvätta bort sminket sen tar jag god tid på mej att borsta tänderna också. Efter det kryper jag ner i min säng. Men sova kan jag inte. Det är nästintill omöjligt, jag kan inte sluta tänka på Justin. Jag vill att han ska vara här brevid mej och hålla om mej.

Jag ligger på rygg i sängen med ett stort leénde på läpparna när det vibbrerar till i min mobiltelefon som ligger på nattygsbordet brevid mej. Jag kastar mej över den och öppnar smset, som är just från killen jag hoppades på. Justin.
'Godnatt babe, sov gott, jag tänker på dej hela tiden. Vi ses imorgon xx'
Jag ler och knappar iväg ett svar:
'Godnatt. Tänker på dej oxå, kommer inte kunna sova inatt. Jag är för lycklig. Älskar dej xoxo'

När jag slår upp ögonen nästa morgon känner jag mej utvilad, konstigt nog, även fast det tog några timmar innan jag lyckades somna igår.
Jag sätter mej upp i sängen och sträcker på mej i någon minut innan jag går ner för att äta frukost.
Mamma sitter redan vid bordet med en kopp te i handen och laptopen framför sig, medans pappa håller på att plocka ur diskmaskinen.
Jag häller upp yogurt och flingor i en tallrik sen slår jag mej ner mitt emot mamma. Jag rör runt lite i tallriken medans jag sneglar på mammas ansikte. Hon verkar vara väldigt inne i det hon håller på med.
"Vad gör du?" Undrar jag. Hon kollar upp på mej och ler ett svagt leénde.
"Jag läser lite om vad min dotter gjorde igår"
"Va?" Undrar jag förvånat.
Hon vänder datorn mot mej för att jag ska kunna se. På skärmen är det några bilder på mej och Justin, både i cafét och utanför. Under dom är det lite text. Jag läser igenom den, egentligen står det inget speciellt. Bara att Justin och jag var ute på ett café och åt glass i LA. Sen är det lite spekulationer om hur jag och Justin har lärt känna varandra, och om det är något mer än vänskap mellan oss.
Om någon hade frågat mej för ett dygn sedan om jag hade kännslor för Justin hade jag svarat ett blankt nej, men om någon skulle fråga mej nu så hade inte svaret varit detsamma.
"Hm" Säger jag och rycker på axlarna. "Mina första papparazzi bilder"
"Ja, du och Justin såg ut att ha roligt i alla fall" Säger mamma och vänder på datorn igen.
Jag nickar. "På tal om mej och Justin.." Börjar jag. Mamma kollar upp på mej med ett ansiktsuttryck som jag inte riktigt vet hur jag ska tyda. Pappa slutar slamra med disken och han kollar också på mej.
Jag blir genast nervös, det känns redan som om dom vet vad jag tänker säga. Jag och Justin hade bestämt att vi skulle berätta för våra föräldrar om vårat förhållande. Det är ingen idé att försöka dölja det för dom. Sen är det en annan fråga om när vi kommer gå ut med det officiellt. Det lär inte hända riktigt än i alla fall.
"..Så finns det en sak ni bör veta" Fortsätter jag och kollar ner i min tallrik. "Jag och han är typ" Jag tar ett djup andetag. "Typ tillsammans"
"Typ tillsammans?" Undrar pappa och höjer på ena ögonbrynet.
"Ja, eller vi är det" Säger jag.
"Gumman jag är jätteglad för eran skull, Justin verkar som en bra kille. Men han är inte riktigt som oss, så bli inte ledsen om.."
Jag avbryter henne. "Ledsen om vad?!" Fräser jag. "Mamma du kan inte säga att han inte är som oss, han är en vanlig kille!" Säger jag irriterat.
"Jag vet att han är en vanlig kille" Säger hon i samma mjuka ton fast att jag fräste åt henne. "Men hans liv är så annorlunda mot vårat är det jag menar"
"När hände detta?" Undrar pappa.
"Igår" Svarar jag. "Och ja, uhm.. vi vill inte berätta det för hela världen än"
Bara tanken på att hela världen kommer veta vem jag är får mej att rysa. Jag kommer gå under titteln som Justin Biebers flickvän. Men på ett sätt känns det bra också, eller egentligen på flera sätt. Men i alla fall så kommer Kayla bli paff, hon var ju redan bra paff utanför hotellet igår, och framför allt så kommer hon bli avundsjuk och förmodligen hata mej ännu mer.
"Din bror hade redan förutspott detta" Säger mamma. "Så vi har liksom gjort oss lite beredda på det här"
Jag suckar lite för mej själv samtidigt som jag ler.
"Nu när du har kille, så måste vi ju prata" Säger mamma och kollar på mej. Pappa harklar sig lite och går iväg.
Nej, inte detta pinsama samtalsämnet tänker jag.
Mamma börjar babbla på om hur viktigt det är att man inte ska göra något man inte känner sig redo för. Sen så säger hon att det ända tonårskillar tänker på är sex.
När jag har ätit klart och mamma har babblat klart går jag upp till övervåningen för att ta en dusch.

När det plingar på dörren står jag fortfarande och sminkar mej. Jag hör Justin och min mammas röst där nere, sen hörs det steg i trappan och alldeles snart ser jag hur Justin dyker upp brevid mej spegelbilden. Jag tar bort mascara borsten från mitt öga och bara stirrar på Justins spegelbild. Han är så perfekt.
Han kollar inte tillbaka på mej i spegeln, utan hans ögon kollar på mitt bakhuvud. Jag vänder mej om och fångar hans blick. Hans läppar närmar sig mina och han kysser mej mjukt och försiktigt som om jag var ömtålig. Men fjärilarna i magen blir som galna ändå. Fortfarande har vi inte sagt ett ljud till varandra.
"Du behöver inte sminka dej för att bli vacker" Säger han och kollar menande ner på mascara borsten som jag fortfarande håller i handen.
Jag ler. "Jag var ändå klar nu" Säger jag. Jag kollar in hans bruna vackra ögon, som går att drunkna i. Dom är oändliga. "Jag har saknat dej"
Han ler tillbaka mot mej. "Jag har saknat dej med babe" Han sluter sina armar om mej och kramar mej hårt. Jag drar in hans doft och känner hur hela jag fylls av lycka.

Vi tillbringar inte mer tid på toaletten utan vi går till mitt rum istället och sätter oss i min säng.
"Jag hörde att du pratade med mamma" Säger jag. "Vad sa hon?"
"Hon sa välkommen och att du var här uppe." Svarar han.
"Bara det?" Undrar jag.
"Nja, hon sa också att hon var glad för våran skull och då sa jag att jag skulle ta väl hand om dej"
"Okej" Säger jag och ler lite för mej själv. "Jag tror hon snart ska åka till jobbet, och förhoppningsvis tar hon pappa med sig"
han flinar. "Tim då?"
"Jag har ingen aning om vart han är, inte hemma i alla fall. Jag vet inte ens om han sov hemma inatt"
"Okej" Säger Justin och skrattar. Han tar fram nallen Ben som ligger bakom honom i sängen. "Erkänn, du sov med denna i natt"
"Såklart jag gjorde" Svarar jag och ler.
Jag lägger mej ner på rygg i sängen med huvudet vid fotändan. Justin ställer sig vid kanten med en hand på vardera sida i sängen om mej, hans huvudet är böjt över mitt.
"Du har nog dom finaste ögonen i hela universum" Säger han och kollar mej djupt i ögonen.
"Det kan jag inte ha, för du bär universums finaste ögon" Säger jag.
Han ler. "Det är inte sant." Han böjer sig ner och ger mej en lång kyss och precis när vi har avslutat den knackar det på min lyckligtvis stängda dörr.
"Aa, kom in" Säger jag och reser mej upp. Mamma kommer in i rummet med en bricka i händerna.
"Här har ni fika ifall ni vill ha" Säger hon och ställer ner brickan på mitt skrivbord. "Jag åker till jobbet alldeles strax, pappa följer också med."
"Okej, tack" Säger jag.
"Vi ses hejdå" Säger hon.
"Hejdå" Säger jag och Justin i kör. Hon ler mot oss innan hon går ut ur rummet och stänger dörren bakom sig.



KOMMENTERA! :D


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: emma

aaaahhh, vad bra!!! :D

2011-07-27 @ 12:49:42
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-07-27 @ 13:17:45
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-07-27 @ 16:44:58
Postat av: Madde

meeeeeeeeeeeeeeee

2011-07-28 @ 00:11:09
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0