You're everything I could ever wish for - Del 33

Jag måste erkänna att hon har en poäng, men ändå så borde jag ha märkt något. Men det skulle aldrig funka att bli tillsammans med Justin, våra liv är så olika och jag är rädd att förstöra våran vänskap. Det skulle bli så fel. Dessutom har jag inga sånna känslor för Justin, tror jag. Han är mer som en bror.




Justins Perspektiv:

"Justin, du kan inte bara slänga dina kläder runt omkring dej!" Klagar mamma. "Kom och ta upp dom"
Med en suck reser jag mej upp ur soffan och gör som jag blir tillsagd. Sen återgår jag till mitt Twittrande och Facebookande. Man kan ju inte annat älska sina fans.
"Jag ska bara gå på toa och sen ska vi möta Kenny i lobbyn så går vi ut och äter" Säger mamma och jag nickar.

När hon är klar går vi ner till lobbyn och där står reden Kenny och väntar.
"Hey bro!" Säger jag till Kenny.
"Tjenare Bieber" Svarar han och vi gör vårat handslag.
Eftersom hotellet ligger nästan i centrum så behöver vi inte ta bilen utan vi kan gå, vilket känns ganska skönt. Men samtidigt lite jobbigt eftersom det bara blir fler och fler paparazzi efter oss och allt mer fans dyker upp.
Jag får stanna många gånger på vägen för att skriva atougrafer och vara med på bilder.
En stund senare har vi slagit oss ner runt ett bord i en resturang. Som vanligt så har vi valt ett bord som ligger lite avsides. Vi får våra menyer och servetrisen känner igen mej och ber mej skriva en atougraf till hennes dotter, självklart så gör jag det.
"Tusen tack. Hon kommer bli så glad." Säger hon med ett leénde och sedan går hon iväg och låter oss i lugn och ro välja vad vi vill äta.
"Justin" Säger mamma för att få min uppmärksamhet, jag kollar upp från min meny och möter hennes blick.
"Ja?"
"Den där tjejen.." Börjar hon och jag suckar lite lätt.
"Hon har ett namn"
"Förlåt jag har glömt" Säger mamma ursäktande.
"Liz" Säger jag och kan inte låta bli att le när jag säger det.
"När får jag träffa henne då? Ni har ju umgåts ganska mycket den senaste tiden, är det så att det är något mellan er?"
När hon frågar det där känner jag hur den där känsliga Justin kryper fram. Jag vill svara att jag är så jävla kär så att jag inte vet vad jag ska bära mej åt. Men det gör jag inte, såklart.
Jag undviker hennes blick och försöker låta oberörd. "Nej, vi är bara kompisar. Hon är en jättebra vän" Jag låtsas läsa i menyn, men jag känner ändå hur både mamma och Kenny har sina ögon inborrade i mej.
"Så du ville åka hit för att träffa din nyblivna vän under din paus" Säger Kenny.
"Vi har känt varandra ett tag så sådär jätte ny är hon ju inte" Säger jag och slår ihop min meny och lägger ner den framför mej på bordet.
"Okej." Säger han. "Men ni skulle träffas idag också?" Undrar han och kollar på mej med ett halft öga, samtidigt som han läser i menyn.
"Ja, klockan halv fyra. Vi tänkte gå ut och fika då så vi böjer nog dej då" Säger jag.
"Men är det verkligen så smart?" Undrar mamma. "Ingen har någon aning om denna tjejen, eller hur? Vi har ju knappt det" Säger hon, men fortsätter sedan. "Om ni ses ute tillsammans så vet du att rykterna kommer gå"
Jag skrattar lite. "Det är klart jag fattar det. Men hon är ju bara min vän" Jag hinner inte säga mer innan servitrisen kommer och ska ta våra beställningar.
"Och vad vill ni ha att dricka då?" Undrar hon till sist när vi alla har sagt vad vi vill äta.
"Sprite tack" Säger jag och hon nickar och ler mot mej. Mamma och Kenny tar varsin coca cola.
En stund senare sitter vi mätta och belåtna och väntar på notan. När vi har betalat och gett lite dricks lämnar vi resturangen och börjar gå runt i centrum lite.
Vi går in i en leksaks affär bara för skojs skull. Jag och Kenny står och leker med varsin nalle och låtsas att dom pratar med varandra när mamma dyker upp bakom en hylla. "Dina dockor finns här" Säger hon och håller upp en kartong. Jag slutar att fjanta mej och går över till henne, forfarande med nallen i handen.
En som jobbar i butiken kommer fram till oss med ett stort leénde i ansiktet. "Hej!" Säger hon. "Är det verkligen du?" Hon kollar på mej och jag ler.
"Ja det är jag." Jag skrattar lite och tar upp en kartong med en Bieber-docka i. "Är det okej om jag singnerar några sånna här?" Undrar jag.
Hon nickar entusiastiskt. "Jaja visst" Säger hon. "Det går jättebra!"
Jag ler och tar fram en penna och börjar skriva min atougraf på kartongerna. Men helt plötsligt blir jag avbruten av skrik längre in i butiken, jag tittar mej om kring och får syn på två tjejer lite längre bort. Jag ler mot dom och dom kommer fram till mej med andan i halsen.
"Hej tjejer!" Säger jag och ler stort.
"Oh my god! Är det verkligen du, jag kan knappt fatta det" Andas den ena tjejen. Hon har blont hår som är uppsatt i en hästsvans, hennes ögon är gröna och hon är ganska kort.
"Vi är dina största fans!" Säger den andra, hon är mörkhyad och hennes hår är mörkbrunt, hon är längre än den andra. Båda två är så uppspelta så att dom knappt kan stå stilla.
Jag skrattar lite. "Vad heter ni då?"
"Nellie" Säger den blonda.
"Jessie" Säger den andra. "Kan vi få ta en bild med dej?"
"Kul att träffas! Visst" Säger jag. Mamma får ta en bild på alla tre tillsammans först, och sen tar dom kort på varandra med mej. Efter att dom har fått varsin atougraf också säger dom hej då och lämnar affären.
"Ska vi gå härifrån nu?" Undrar mamma.
"Jo, jag ska bara betala" Säger jag och viftar med nallen.
"Ska du köpa den där?" Undrar Kenny förvånat, men sen börjar han flina. "Jaha ja." Säger han. "Ja, nallar går ju alltid hem hos tjejer" Han armbågar mej retsamt i sidan.
"Jaja" Muttrar jag och börjar gå till kassan.
Sen går vi runt i lite andra affärer också. Efter det går vi tillbaka till hotellet.
"Sluta le sådär Justin" Säger Kenny och kollar bak på mej i backspegeln. Vi står nu med bilden utanför Liz's hus. Jag ingronerar Kenny , jag kan verkligen inte låta bli att le när jag ser henne. Mitt hjärta tar ett extra skutt när hon ler tillbaka.
Hon öppnar bildörren och kliver in i bilen. "Hej" Säger hon och sätter sig ner. Jag och Kenny säger hej i mun på varandra och hon skrattar till.
"Vad fin du är" Konstaterar jag.
"Tack. Du är inte så dum du heller" Säger hon med ett leénde.
Kenny harklar sig där fram och börjar köra. "Vart vill ni ungdomar åka då?" Undrar han. Liz kollar på mej och jag känner hur mitt hjärta nästan håller på att hoppa ut ur bröstkorgen på mej.
"Ehm.. jag vet inte. Det finns väll rätt många cafén här va?" Säger jag.
"Jo, det finns ju en del" Svarar han. "Ni kan ju gå runt och kolla lite om ni hittar något som tilltalar er. Ett som är lite avsides kanske..?" Föreslår han.
Jag 'mm:ar' som svar och kollar sedan på Liz. Hennes hår ser ut att ha sina naturliga lockar idag, vilket jag gillar.
"Jag gillar din tröja" Säger jag och kollar på hennes långa vita tröja där det står 'I <3 LA' på.
Hon ler mot mej och jag håller på att dö. "Tack" Säger hon.
Kenny parkerar bilen på ett lämpligt ställe och vi alla stiger ur den.
"Grabben, du är ju helt såld" Säger Kenny tyst när han kommer upp vid min sida. Jag sliter motvilligt min blick ifrån Liz och ger honom en mördande blick.

En stund senare har vi slagit oss ner runt ett bord i en resturang. Som vanligt så har vi valt ett bord som ligger lite avsides. Vi får våra menyer och servetrisen känner igen mej och ber mej skriva en atougraf till hennes dotter, självklart så gör jag det.
"Tusen tack. Hon kommer bli så glad." Säger hon med ett leénde och sedan går hon iväg och låter oss i lugn och ro välja vad vi vill äta.
"Justin" Säger mamma för att få min uppmärksamhet, jag kollar upp från min meny och möter hennes blick.
"Ja?"
"Den där tjejen.." Börjar hon och jag suckar lite lätt.
"Hon har ett namn"
"Förlåt jag har glömt" Säger mamma ursäktande.
"Liz" Säger jag och kan inte låta bli att le när jag säger det.
"När får jag träffa henne då? Ni har ju umgåts ganska mycket den senaste tiden, är det så att det är något mellan er?"
När hon frågar det där känner jag hur den där känsliga Justin kryper fram. Jag vill svara att jag är så jävla kär så att jag inte vet vad jag ska bära mej åt. Men det gör jag inte, såklart.
Jag undviker hennes blick och försöker låta oberörd. "Nej, vi är bara kompisar. Hon är en jättebra vän" Jag låtsas läsa i menyn, men jag känner ändå hur både mamma och Kenny har sina ögon inborrade i mej. Det stör mej, måste dom glo?
"Så du ville åka hit för att träffa din nyblivna vän under din paus" Säger Kenny.
"Vi har känt varandra ett tag så sådär jätte ny är hon ju inte" Säger jag och slår ihop min meny och lägger ner den framför mej på bordet.
"Okej." Säger han. "Men ni skulle träffas idag också?" Undrar han och kollar på mej med ett halft öga, samtidigt som han läser i menyn.
"Ja, klockan halv fyra. Vi tänkte gå ut och fika då så vi behöver nog dej då" Säger jag.
"Men är det verkligen så smart?" Undrar mamma. "Ingen har någon aning om denna tjejen, eller hur? Vi har ju knappt det" Säger hon, men fortsätter sedan. "Om ni ses ute tillsammans så vet du att rykterna kommer gå"
Jag skrattar lite. "Det är klart jag fattar det. Men hon är ju bara min vän" Jag hinner inte säga mer innan servitrisen kommer och ska ta våra beställningar.
"Och vad vill ni ha att dricka då?" Undrar hon tillsist när vi alla har sagt vad vi vill äta.
"Sprite tack" Säger jag och hon nickar och ler mot mej. Mamma och Kenny tar varsin coca cola.

En stund senare sitter vi mätta och belåtna och väntar på notan. När vi har betalat och gett lite dricks lämnar vi resturangen och börjar gå runt i centrum lite.
Vi går in i en leksaks affär bara för skojs skull. Jag och Kenny står och leker med varsin nalle och låtsas att dom pratar med varandra när mamma dyker upp bakom en hylla. "Dina dockor finns här" Säger hon och håller upp en kartong. Jag slutar att fjanta mej och går över till henne, forfarande med nallen i handen.
En som jobbar i butiken kommer fram till oss med ett stort leénde i ansiktet. "Hej!" Säger hon. "Är det verkligen du?" Hon kollar på mej och jag ler.
"Ja det är jag." Jag skrattar lite och tar upp en kartong med en Bieber-docka i. "Är det okej om jag singnerar några sånna här?" Undrar jag.
Hon nickar entusiastiskt. "Jaja visst" Säger hon. "Det går jättebra!"
Jag ler och tar fram en penna och börjar skriva min atougraf på kartongerna. Men helt plötsligt blir jag avbruten av skrik längre in i butiken, jag tittar mej om kring och får syn på två tjejer lite längre bort. Jag ler mot dom och dom kommer fram till mej med andan i halsen.
"Hej tjejer!" Säger jag och ler stort.
"Oh my god! Är det verkligen du, jag kan knappt fatta det" Andas den ena tjejen. Hon har blont hår som är uppsatt i en hästsvans, hennes ögon är gröna och hon är ganska kort.
"Vi är dina största fans!" Säger den andra, hon är mörkhyad och hennes hår är mörkbrunt, hon är längre än den andra. Båda två är så uppspelta så att dom knappt kan stå stilla.
Jag skrattar lite. "Vad heter ni då?"
"Nellie" Säger den blonda.
"Jessie" Säger den andra. "Kan vi få ta en bild med dej?"
"Kul att träffas! Visst" Säger jag. Mamma får ta en bild på alla tre tillsammans först, och sen tar dom kort på varandra med mej. Efter att dom har fått varsin atougraf också säger dom hej då och lämnar affären.
"Ska vi gå härifrån nu?" Undrar mamma.
"Jo, jag ska bara betala" Säger jag och viftar med nallen.
"Ska du köpa den där?" Undrar Kenny förvånat, men sen börjar han flina. "Jaha ja." Säger han. "Ja, nallar går ju alltid hem hos tjejer" Han armbågar mej retsamt i sidan.
"Jaja" Muttrar jag och börjar gå till kassan.
Sen går vi runt i lite andra affärer också. Efter det går vi tillbaka till hotellet.

"Sluta le sådär Justin" Säger Kenny och kollar bak på mej i backspegeln. Vi står nu med bilden utanför Liz's hus. Jag ingronerar Kenny , jag kan verkligen inte låta bli att le när jag ser henne. Mitt hjärta tar ett extra skutt när hon ler tillbaka.
Hon öppnar bildörren och kliver in i bilen. "Hej" Säger hon och sätter sig ner. Jag och Kenny säger hej i mun på varandra och hon skrattar till.
"Vad fin du är" Konstaterar jag.
"Tack. Du är inte så dum du heller" Säger hon med ett leénde.
Kenny harklar sig där fram och börjar köra. "Vart vill ni ungdomar åka då?" Undrar han. Liz kollar på mej och jag känner hur mitt hjärta nästan håller på att hoppa ut ur bröstkorgen på mej.
"Ehm.. jag vet inte. Det finns väll rätt många cafén här va?" Säger jag.
"Jo, det finns ju en del" Svarar han. "Ni kan ju gå runt och kolla lite om ni hittar något som tilltalar er. Ett som är lite avsides kanske..?" Föreslår han.
Jag 'mm:ar' som svar och kollar sedan på Liz. Hennes hår ser ut att ha sina naturliga lockar idag.
"Jag gillar din tröja" Säger jag och kollar på hennes långa vita tröja där det står 'I ♥ LA' på.
Hon ler mot mej och jag håller på att dö. "Tack" Säger hon.
Kenny parkerar bilen på ett lämpligt ställe och vi alla stiger ur den.
"Grabben, du är ju helt såld" Säger Kenny tyst när han kommer upp vid min sida. Jag sliter motvilligt min blick ifrån Liz och ger honom en mördande blick.



KOMMENTERA! :D


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: V

GRYYYYMT BRA!! Älskar denna novellen! En av mina absoluta favoriter helt klart :D :D :D

2011-07-22 @ 12:41:44
Postat av: Johanna

mer :D

2011-07-22 @ 13:05:25
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: J

Awesome! :)

2011-07-22 @ 14:12:20
Postat av: Gabbi

moooore :D gulligt att Justin är så kär ^^

2011-07-22 @ 15:15:34
Postat av: Stina

MEEEEER! :D

2011-07-22 @ 17:51:35
URL: http://stinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!

Meeeeeeeeeeeeer!!

2011-07-23 @ 02:29:15
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-07-23 @ 11:50:46
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0