You're everything I could ever wish for - Del 32

Även jag är tvungen att ta av mej underkläderna på grund av att dom är så blöta. Men jag har i alla fall så jag kan byta till nya. Stackars Justin. Mjukis byxorna som han fick låna av mej kan nog passa som tur är, det hade nog varit lite pinsamt om dom var tjata på honom. Speciellt nu när han inte ens har kalsonger under.
Jag kan inte låta bli att skratta lite för mej själv. Han får ju faktiskt skylla sig själv, det var han som ville gå ut i regnet.



Efter en stund kommer han tillbaka. Han har på sig mjukisbyxorna, men t-shirten som jag gav honom håller han i handen. Jag sneglar lite på hans bara överkropp, inte visste jag att han var så vältränad.
"Jag är rädd att jag förstör tröjan om jag försöker ta på mej den" Säger han.
"Var den så liten" Säger jag förvånat och öppnar min garderob för att se om jag har någon annan tröja han kan få låna. "Prova denna då" Säger jag och kastar en reklamtröja till honom som jag har fått någon gång.
Han drar på sig den och den passar på honom.

Vi sätter oss ner i min säng och pratar, jag hämtar min laptop som står på skrivbordet och plaserar den i mitt knä. sen fäller jag upp locket och trycker på startknappen.
"Vi måste ta ett kort på oss" Säger jag och dubbelklickar på ikonen till webcamen. Våra ansikten dyker upp på skärmen och Justin gör en konstigt grimas. Jag följer hans exempel och gör en grimas jag med samtidigt som jag trycker på 'ta en bild'
Vi fortsätter att ta roliga och oseriösa bilder med webcamen och sen loggar jag in på Facebook och Twitter en stund.
Sen måste Justin tyvärr gå. Kenny kommer att hämta upp honom om tio minuter. Så vi går ner till nedervåningen och sätter oss vid köksbordet så länge, där har vi bra utsikt över gatan så att vi ser när Kenny kommer.
"Vi måste träffas igen" Säger Justin och ger mej ett leénde.
Jag nickar. "Det är du som är den upptagna av oss två. Jag kan i stort sett när som helst, det är bara att paxa mej" Säger jag och skrattar lite.
Han skrattar och kliar sig i huvudet. "Då paxar jag dej imorgon klockan.." Han tänker efter en stund men börjar på en ny mening istället. "Jag kan komma och hämta upp dej halv fyra så kan vi ta en fika på stan eller något?"
"Okej, halv fyra" Upprepar jag.
Efter en stund ser vi hur Kenny kommer körandes och stannar bilen utanför mittt hus. Justin tar på sig sina skor och vi kramas hej då i dörröppningen. Jag står kvar i dörröppningen och kollar när Justin går ner för grusgången. Innan han öppnar passagerarsätets dörr vänder han sig om och vinkar åt mej. Jag vinkar tillbaka.
Jag hör hur Justin säger hej till Kenny. Dom säger något mer till varanda och Justin har ännu inte hoppas in i bilen, jag hör hur båda börjar skratta, mest Justin.
Skrattandes börjar han springa upp för grusgången igen.
"Är det något fel?" Undrar jag.
"Jag höll nästan på att åka iväg med dina kläder" Säger han när han står framför mej och rycker lite i tröjan som han har på sig, i min tröja rättare sagt.
Jag börjar skratta. "Det hade jag glömt. Vänta så ska jag kollar om dina kläder har torkat." Säger jag och springer upp för trappan och in i badrummet. Där hänger hans kläder snyggt och prydligt över badkarskanten, men riktigt torra är dom inte än men jag tar med mej dom ner i alla fall.

Efter att Justin har bytit om till sina riktiga kläder, som dock är lite blöta, kliver han in i bilen brevid Kenny och jag kollar efter dom när dom kör iväg.
Jag känner mej riktigt trött så jag bestämmer mej för att gå och lägga mej nu med en gång. Jag tvättar bort sminket och borstar tänderna med ett leénde på läpparna. Vilken dag ändå, den har varit riktigt rolig. Justin har verkligen blivit en nära vän, det ska bli kul att träffa honom i morgon också.
När jag är klar tänker jag att jag bara ska kolla lite snabbt på Facebook och Twitter, men snabbt blir det såklart inte. Av ren nyfikenhet börjar jag surfa runt på olika skvallersajter för att se vad dom skriver om Justin. Jag skumläser lite, det står att han har en liten paus nu och att han spenderar sin tid i LA med sin mamma på ett lyxhotell. Inte så mycket mer står det.
Jag slår igen locket till datorn och sen kryper jag ner i min varma sköna säng och somnar nästan direkt.

Nästa morgon vaknar jag av fågelkvitter och att solen lyser in på mej. Jag ligger länge i sängen och sträcker på mej innan jag orkar pillra mej upp.
Med fötterna släpandes efter mej går jag ner till köket för att äta frukost. Pappa är ute i trädgården och klipper gräset och mamma är väll på cafét. Tim vet man aldrig vart han håller hus, men förmodligen är han fortfarande hos Joe.
När jag har ätit klart tar jag en lång dusch, efter det fönar jag håret och sen plattar jag det. Jag står länge och glor in i garderoben innan jag bestämmer mej för att ta på mej min vita långa tröja som det står 'I ♥ LA' på.
Jag hinner precis sminka klart mej innan min mobil ringer. Alex.
"Hej!" Säger jag
"Hej" Svarar Alex. "Vad gör du?"
"Ingenting" Svarar jag. "Vad gör du själv?"
"Inget. Ska vi hitta på någonting?"
"Visst. Kan vi ses på lekplatsen om 10?" Undrar jag och slänger ett snabbt öga på klockan.
"Ja. Vi ses. Hejdå"
"Hejdå"
Jag plockar på mej nyckar och mobil och säger hej då till pappa innan jag beger mej iväg till lekplatsen.
Jag sätter mej i den stora gungan jag och Justin gungade i igår och väntar på att Alex ska komma. Som tur är böver jag inte alls vänta länge.
"Hur går det med Justin?" Flinar hon och sätter sig brevid mej i den rymliga gungan.
"Vad är det för fel på dej?" Skrattar jag. "Vi är inget jävla kärlekspar om du tror det"
"Inte än nej. Men du kan väll i alla fall erkänna att du gillar honom?" Säger Alex provocernade.
"Alex.." Stönar jag. "Jag är inte kär i Justin och kommar aldrig bli, vi är bara kompisar. K.O.M.P.I.S.A.R!" Stavar jag åt henne så att hon ska förstå.
"Jag och Isaac är i alla fall överens om att Justin är förälskad i dej, det syns jätte väl" Säger hon och ler.
Jag bara suckar och skakar på huvudet. "Isaac också? Jag tror ni har fel"
"Det tror inte jag!" Säger hon bestämt. "Jag visste inte att du var så blind när det gäller sånt. Det är ju helt uppenbart att han gillar dej. Han är en världstjärna och väldigt upptagen hela tiden. Men på sin lediga tid åker han ända till LA bara för att få träffa dej. Det lyser om honom när han är med dej."
"Sluta överdriv." Suckar jag och vet inte riktigt vad jag ska säga.
"Det spelar ingen roll vad du än säger, han älskar dej ändå"
"Om han nu gör det, varför har han inte sagt något?" Undrar jag.
"Han vågar väll inte. Han är kanske rädd för att inte bli älskad tillbaka. Du hade inte heller vågat säga." Svarar hon och rycker lite lätt på axlarna. Jag måste erkänna att hon har en poäng, men ändå så borde jag ha märkt något. Men det skulle aldrig funka att bli tillsammans med Justin, våra liv är så olika och jag är rädd att förstöra våran vänskap. Det skulle bli så fel. Dessutom har jag inga sånna känslor för Justin, tror jag. Han är mer som en bror.


KOMMENTERA! :D

Jag är ledsen för den sega uppdateringen. Har inte varit hemma på hela helgen och sen så ska jag flytta om mindre än två veckor så jag har ju en del att göra.


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-07-20 @ 19:48:26
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Gabbi

synd att uppdateringen har varit lite dålig för denna novellen är grym! :D

2011-07-21 @ 00:24:32
Postat av: Anonym

meeer!



Och förresten vad hände med headern? o.o

2011-07-21 @ 01:06:03
Postat av: Bettan<3

De ee bara lung, bara vi får läsa :D

Jättebra!<3

Skriv en så fort du hinner! :)

2011-07-21 @ 01:40:07
Postat av: Madeleine

mooooooooooooooore

2011-07-21 @ 01:56:04
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Du har läst mina noveller på min novellblogg va? Du kanske fortfarande läser dom? Men jag har inte sett någon kommentar från dig på ett tag, och jag tänkte att du kanske slutade läsa när jag hade min bloggpaus och dåliga uppdatering. Hur som helst tänkte jag bara tipsa dig om att: I'm back on track!

Kramar från Julia :)

2011-07-22 @ 00:36:47
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0