You're everything I could ever wish for - Del 29

"Kan du spela gitarr?" Undrar han.
Jag skakar på huvudet. "Jag kan några ackord, och jag vet vad skillnaden mellan tabbar och ackord är." Svarar jag.
"Kan du ingen låt?" Undrar han.
"Jo, jag kan smoke on the whater"
"Spela den för mej" Säger han bestämt och ger mej gitarren.




"Men det var jätte längesen. Jag vet inte om jag kommer ihåg den" Säger jag och tar osäkert emot gitarren.
"Kom igen" Säger Justin och ler.
"Men det är pinsamt" Protesterar jag.
"Pinsamt? Det är ju bara jag, vi känner ju varandra nu" Säger han
"Bara du?! Du är Justin Bieber för guds skull!" Flinar jag.
"Det har ju inte stört dej förut" Påminner han mej om och det stämmer faktiskt.

Jag ger med mej och  spelar nästan hela låten utan några problem. Tänk att jag kan den fortfarande fast det var så länge sen jag spelade sist.
"Det gick ju bra" Konstaterar han när jag är klar.
"Hyffsat" Flinar jag och lägger ifrån mej gitarren. Justin höjer lite på ena ögonbrynet och jag skrattar till. "Okej, det gick bra" Säger jag
Justin spelar en till låt och sen bestämmer vi oss för att gå ut lite. Eftersom vädret är lite sisådär idag så är det nästan inga ute vilken är bra. Men Justin drar på sig sin luva i alla fall för att inte bli egenkänd så lätt.
Vi går till lekplatsen och sätter oss på varsin blöt gunga.
"Du?" Undrar jag.
"Ja?" Säger Justin och kollar upp på mej.
"Vad gör vi i fall någon kommer och ser att det är du?"
Han rycker på axlarna och skrattar till lite, som om det var något roligt i det jag sa. "Oroa dej inte" Han ler mot mej och ställer sig upp. "Kan inte jag få ta fart på dej i den stora gungan?" Undrar han och pekar mot den stora runda blå gungan som ligger några meter ifrån denna gungställningen.
"Okej" Svarar jag och går och sätter mej i den. "Inte för högt bara" Han börjar ta fart och det blir bara högre och högre. "Okej Justin, nu räker det!" Säger jag och håller mej i hårdare.
"Men det är ju inte ens högt än" Säger han och fortsätter ta fart.
"Nej precis! Jag sa ju att jag inte ville att det skulle vara högt"
"Sa du inte alls" Säger Justin. "Du sa att jag inte skulle ta för högt" Rättar han. Och även om jag inte ser honom så känner jag på mej att han flinar.
"Jaja" Suckar jag. "Men nu tycker jag att det är min tur att ta fart på dej"
Han hänger sig på gungan och farten saktar genast ner. Han hänger kvar en lång stund och gungan fortsätter gunga medans han försöker häva sig upp. "Vad gör du?" Skrattar jag och ställer mej upp för att göra plats åt honom.
"Jag tänkte att det kanske är roligare om vi gungar tillsammans" Han ställer sig upp framför mej och kollar in i mina ögon, vi står och kollar in i varandras ögon i säkert flera sekunder. Men när vi får höra plingande och tjoande ljud utifrån vägen sliter både jag och Justin våra blickar.
Plingandet kommer från en cykel och tjoandet kommer ifrån personerna som sitter på cykeln. Nämligen Isaac och Alex.
"Vad gör ni?" Tjoar Alex och hoppar av pakethållaren på Isaacs cykel.
"Gungar! Vad ser det ut som?" Vrålar jag tillbaka.
"Nu kanske vi har några som kan ta fart på oss" Säger Justin och ler.
Jag flinar. "Kom och ta fart på oss!" Jag ser hur Alex och Isaac skrattar när dom går mot oss. "Vad skrattar ni åt?" Undrar jag och dom slutar genast.
"Nej inget" Skyndar sig Isaac att säga.

Efter att ha gungat och hållt på att fjanta oss med Alex och Isaac i säkert en timme går vi hem till mej igen. Bara jag och Justin alltså. Alex Och Isaac skulle hem till Alex.
Precis när vi kommer innanför dörren plingar det till i min mobil. Ett meddelande från Alex. Jag börjar läsa det samtidigt som jag tar av mej skorna.
'Justin gillar dej! Jag är helt säker på det, det syns på hela honom. Han ser kär ut, ni skulle bli ett så gulligt par :')'
Jag himlar med ögonen och suckar tyst, men inte tillräckligt tyst.
"Vad är det?" Undrar Justin.
Jag granskar honom snabbt och försöker se något täcken på förälskelse i hans blick. Gillar han verkligen mej, än mer som en vän? Eller är det bara Alex som har fel? Han har ju faktiskt kysst mej..
"Inget" Svarar jag och ler mot honom. "Kom så går vi upp"
Jag går bakom honom i trappan och då passar jag på att svara på Alex's sms.
'Jag har inte märkt något. Justin är inte min typ, han är mer som en bror för mej'
'Du gillar nog honom, du har bara inte insett det än ;)'
'Klart jag gillar honom, men inte på det sättet :)'
Det känns konstigt att sitta och smsa om honom när han sitter precis brevid mej. På något sätt känns det inte bra.
Jag kollar upp från mobilen och kollar på Justin som nu går runt i rummet, han öppnar munnen för att säga något men då hörs det nerifrån att ytterdörren öppnas och någon sekund efter hörs mammas röst ropa:
"Liz? Är du hemma?"
"Ja, jag är på mitt rum!" Ropar jag tillbaka.
"Din mamma?" Undrar Justin och jag nickar. "Hon vet inte att jag är här va?"
"Nej, men det lär hon få veta snart. Om det är okej för dej?" Säger jag och blir genast lite nervös. Undra vad hon tycker om att jag umgås med Justin.
"Jadå" Svarar han och ler.
Det dröjer inte länge fören det hörs steg i trappen och sen knackar det på dörren.
"Du kan komma in" Säger jag.
"Hej gumman!" Säger mamma och tar några steg in i rummet.


KOMMENTERA! :D

http://ericaeleonoraandersson.blogg.se
kika gärna in :)


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :)

2011-07-10 @ 22:24:56
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: amanda

Som saaagt, lika bra som alltid:]]]] kommer aldrig sluta läsa :D:D:D

2011-07-10 @ 23:00:24
URL: http://amandapaavola.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Moreee! :)

2011-07-11 @ 04:13:56
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Daaamn Maaan, Meeeeeeeeeeeeeeer!!

Sheeeat bra Jueeh!!

2011-07-11 @ 05:13:14
Postat av: Novellblogg

följ varandra via bloglovin? :)

2011-07-12 @ 09:29:09
URL: http://absolutalina.webblogg.se/
Postat av: nattha

super bra meer säger jag bara :D

2011-07-12 @ 20:07:07
URL: http://nageltips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0