Love is always love - Del 7

Jag berättar om bilden där det såg ut som vi kysstes.
"Men det gjorde vi ju?" Säger Justin.
"Nej..?" Säger jag lite osäkert.
"Då var det väll bara i mina drömmar då" Säger han då och jag hör på honom att han bara skojar lite med mej.
Både jag och Justin börjar skratta...

"Förlåt för att jag väckte dej, men jag blev bara så chockad när jag såg bilderna" Säger jag sedan.
"Det är lungt, jag skulle ändå snart upp."
"Okej, vad ska du göra?" Undrar jag.
"Ska på en intervju för.. hm.. " Han tänker efter en stund. "Jag kommer inte ens ihåg vad det var för intervju" Säger han och skrattar.
Vi pratar tills Justin måste gå. Då går jag ner och äter frukost, jag sätter mej ute på altanen och äter, eftersom det är så fint väder. Mamma kommer ut och sätter sig med mej.
"Godmorgon"
"Godmorgon" Svarar jag.
Mamma börjar bläddra i tidningen och dricka av sitt te.
Jag ser att hon läser med en konstig min i annsiktet.
"Jennie, vad är det här?" Frågar hon och visar mej en artikel i tidningen. Det första jag lägger märke till är bilden i artikeln. Det är bilden på mej och Justin när det ser ut som han kysser mej. Som rubrik står det 'Justin Bieber dejtar ett fan, 15åriga Jennie'
Jag förstår inte hur dom kan få reda på allt så snabbt!
"Du tycker inte att detta går lite för snabbt?" Frågar hon strängt.
Jag kan inte fatta att min egna mamma går på detta!
"Han kysste mej inte! Det ser bara ut så på bilden" Svarar jag. "Vi är bara vänner, du måste tro mej" Jag vet att mamma inte skulle gilla att jag blev tillsammans med någon som Justin. Alltså inte så att hon inte gillar Justin, för det tror jag att hon gör, det är mer med det att han är känd.
"Okej.." Säger hon lite osäkert. "Tidningen verkar i alla fall ha förutsatta meningar. Det står: 'Paret'"
"Mm.. jag vet" Svarar jag och tar en tugga från min macka.
"Exakt vad gjorde ni igår?"
Jag berättar allt vi gjorde för henne, jag berättar om den fina luchen som vi åt, vattenkriget och allt.
Hon lyssnar och nickar emellan åt.
"Gumman jag vill inte att det ska hända dej något. Du vet, Justin är ju känd han har jätte många tjejer runt sig hela tiden"
"Men vi dejtar bara! Mer än så är det inte!" Säger jag irriterat.
"Så ni dejtar?! Du sa ju när pappa fråga att det inte var en dejt"
"Ja, men sen sa Justin att det var det, och då kan ju inte jag bara säga nej, bara för jag råka säga till pappa att det nog inte var det."
Mamma mummlar något och sen fortsätter hon läsa tidningen.

Jag går in och ställer mitt glas i diskmaskinen. Sen när jag har gjort mej iordning bestämer jag mej för att ta en promenad. Kanske hitta nya vänner eller något.
Jag går mellan villaområden jag aldrig gått vid förut, sen går jag till stranden. Det är folk överallt, barn som leker, folk som solar och badar.
Jag tar av mej skorna och borrar ner fötterna i den sköna sanden. Jag går ner till vattnet för att känna om det är varmt, det är ungefär samma tempratur som när jag badade sist gång om inte lite varmare.
Jag går så långt ut som det går innan det nuddar mina shorts.
Tänk vad lätt det var att hitta nya vänner när man var liten, det var bara att fråga 'Ska vi leka?' och sen var men bästa kompisar. Nu är det svårare, mycket svårare. Hur gör man? 
Ska man gå fram till någon man tycker ser trevlig ut och fråga om den vill bli ens kompis. Nej, det är ju bara pinsamt.
Min ända vän här är Justin. Haha det låter konstigt, men det är ju så. Jag har ingen annan vän än honom här. 
Jag går ut ur vattnet och går till en kiosk lite längre bort för att köpa en glass. Jag sätter mej på en bänk för att äta den.
När jag nästan är klar ser jag att det kommer en vollyboll rullande emot mej. Jag kollar mej omkring för att se vart den kom ifrån. Då ser jag en tjej som ser ut att vara i min ålder komma springande emot mej.
Jag tar upp bollen och ger den till tjejen.
"Tack" Säger hon snällt och slänger med sitt blonda hår.
"Varsågod" Svarar jag och ler.
Hon står tyst en stund sen frågar hon:
"Du är ny här va?"
"Ja.. hur visste du det?" Undrar jag fundersamt.
"Jag bor tre hus ifrån dej" Säger hon och ler lite.
När hon säger det kommer jag faktiskt på att jag känner igen henne, jag har säkert sett henne någon gång förut.
"Vad heter du?" Frågar jag
"Emma. Du då?" Svarar hon.
"Jennie."
"Okej. Vill du vara med mej och mina två kompisar att spela vollyboll? Vi är ojämmna så vi behöver en spelare till." Säger hon och pekar på två tjejer som står en bit bort och kollar på oss.
Jag tvekar inte en sekund utan säger ja direkt. Det kanske inte är så svårt att skaffa nya kompisar ändå.

"Det här är Isabella" Säger Emma och pekar på tjejen med långt mörkt nästan svart hår uppsatt i en hästsvans på huvudet. "Och det här är Ricki" Säger hon och pekar på den anndra tjejen, hon har blånt hår och alldeles klarblåa ögon. Jag hälsar på dom båda, dom verkar också trevliga.
"Du kan vara i samma lag som mej om du vill" Säger Emma.
Vi går och ställer oss på våra platser och börjar spela, det går riktigt bra för mej och Emma och det slutar med att vi vinner. Jag har riktigt roligt med dom.
"Vilken skola går ni på?" Undrar jag när vi går längs  stranden.
"Den mitt inne i stan" Svarar Isabella.
"Jag ska börja i den efter sommarlovet" Säger jag och ler stort. Det känns skönt att jag nu i alla fall känner några från skolan.
"Vad kul!" Utbrister Ricki. "Hoppas du börjar i samma klass som oss då"
Det hoppas jag med att jag gör.
Vi går förbi kiosken som jag köpte min glass i. Och helt plötsligt stannar Emma framför en löpsedel som sitter på väggen.
"Justin Bieber dejtar ett fan" Läser hon högt från sedeln.
"Åh, vad heter hon?" Undrar Ricki. Och både hon och Isabella knör sig fram för att se.
"Man måste köpa tidningen för att se vad som står" Säger Isabella och suckar. "Men det är en bild" Hon pekar på bilden. "Det ser ju ut som om dom kysser varandra!"
Jag bara står bakom dom och vet inte riktigt vad jag ska göra eller säga.
"Det är jag" Säger jag utan att tänka efter. Hur dum får man bli?! Det kommer dom ju aldrig tro på.
Alla tre vänder sig om och stirrar häpet på mej.
"Haha ajo. Dom flesta tjejer önskar nog att det var dom" Säger Emma.
"Det ser faktiskt lite ut som dej.." Säger Ricki och kollar på bilden ännu en gång.
Ska jag berätta eller bara låta det vara och låta dom tro att jag bara skojade?
"Nej men seriöst det är jag"
Emma kolla konstigt på mej och höjer på ena ögonbrynet.
"Om ni inte tror mej. Köp tidningen!"
"Nej vi tänker inte köpa tidningen bara för att du ljuger om att det är du på bilden. Seriöst vi pallar inte att du står och ljuger för oss!" Säger Emma irriterat.
Toppen! Jag har redan blivit osams med mina ända vänner på grund av en bild! Varför skulle jag vara så dum?!
Jag vänder på klacken och går ifrån dom. Dom bara står och stirrar på mej.
Jag kan riktigt höra i mitt innre hur dom snackar skit om mej, 'Shit, trodde hon verkliken att det var hon på bilden, eller drev hon bara?', 'Hon var konstig' osv.
Jag skyndar mej hem. Mamma och pappa verkar inte vara hemma, vilken tur! Då slipper jag frågor från dom.
Jag lägger mej ner i sängen och kollar upp i taket. Varför ska jag alltid vara så otroligt korkad, jag hittar precis tre tjejer som verkar hur bra som helst, och sen säger jag att det är mej Justin Bieber dejtar. Hur dumt låter inte det?
Om någon sa så till mej skulle ju inte jag tro på den personen. Inte i första taget i alla fall.

Jag måste somnat för jag rycker till av att min mobil ringer. Jag kollar på displayen och ser att det är Justin.
"Hej" Svarar jag
"Hej, Jennie" Säger Justin. "Jag är klar med intervjuen nu. Du kan nog gissa vad hälften av frågorna var om.."
"Haha, ja"
"Vad har du gjort idag då?" Undrar han sedan.
"Inget typ" Svarar jag, jag orkar inte berätta om händelsen på stranden. "Justin, varför ringde du egentligen?" Frågar jag och kan inte låta bli att le lite.
"Vet inte, ville bara prata lite."
"Okej, något speciellt?" Undrar jag.
Justin skrattar till lite.
"Nej, bara prata, du vet om ingenting"
Vi pratar en stund och det är alltid lika roligt, tills jag märker att mamma står i dörröppningen till mitt rum och glor på mej.
"Ehm.. Justin jag måste nog gå nu" Säger jag.
När jag lagt på kommer hon in och sätter sig brevid mej i min säng.
Hon har ett litet leénde i annsiktet.
"Var det Justin?" Undrar hon.
"Ja" Svarar jag och undrar vad det egentligen är hon vill.
Hon suckar lite och öppnar munnen för att säga något men precis då ringer det på dörren där nere.
"Jag kan gå och öppna" Säger jag och springer ner för trappan.
Jag öppnar dörren och där står Emma.
"Hej. Ehm.. du.. förlåt" 
Jag kollar frågande på henne.
"Förlåt för att vi inte trodde på dej. Men det slutade med att vi köpte tidningen i alla fall, Ricki kunde inte släppa att det faktiskt såg ut som dej" Säger hon och ler lite blygt mot mej. "Vi såg ditt namn i tidningen och det fanns fler bilder.. snälla förlåt..." 



Tack till alla som kommenterar, det är jättekul att ni gillar novellen! ♥
Fortsätt KOMMENTERA! :D

PeaceN'Love 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0