Love is always love - Del 4

"Jaa. Tack för du hitta min mobil föresten" Svarar jag och ler.
"Inga problem, jag gillar din bakrundsbild" Säger han och ler ännu mer.
Jag kollar ner och rodnar lite. Jag har ju han och mej som bakrundsbild.
Justin vänder sig mot Scooter och säger något som jag inte hör...



Scooter nickar och vänder sig sedan mot oss.
"Nu när ni ändå är här. Vill ni se lite hur vi har det bakstage?" Frågar han och kollar på oss.
Mamma tvekar en stund, hon kollar på mej och jag nickar menande.
"tja, okej. Varför inte!" Säger hon tillslut och ler.
Vi följer med Scooter och Justin bakstage. Så himla coolt! Justin och Scooter går framför mej och mamma, helt plötsligt stannar dom till.
"Här har vi ett spelrum, med biljard pingis och massa anndra grejer" Säger Scooter och öppnar en dörr.
Vi går vidare, jag kollar hela tiden på Justin. Jag kan knappt tro att jag är här. Det här händer inte! Sånt här händer ju bara i mina drömmar..
Vi sätter oss vid ett bord och då kommer Pattie. Hon kollar undrande på oss, men Justin berättar hela historien om min bort tappade mobil.
"Hej. Pattie" Säger hon och sträcker fram handen till mej.
"Hej. Jennie" Säger jag och hälsar på henne. Sen hälsar hon även på mamma också.
Scooter bjuder på kaffe, fast jag och Justin dricker coca cola.
Dom vuxna sitter och pratar om någonting när Justin helt plötsligt frågar mej om jag vill följa med och kolla på turnebussen. Det vill jag såklart!
"Jag går och visar Jennie turnebussen" Säger han och ställer sig upp.
Både Pattie och Scooter nickar och jag och Justin går iväg.

"Så vad tyckte du om konserten?" Undrar Justin när vi har dom anndra utom hörhåll.
"Jag vet inte vad jag ska säga. Det var helt grymt! Du är så duktigt!" Svarar jag och ler.
Han ger mej sitt största leénde och då känns det som om jag ska falla ihop på marken, han är ju så fin!
"Haha, du har en gullig brytning. Vart kommer du ifrån?" Säger han och skrattar lite.
Jag skrattar till lite och säger att jag är från Sverige.
"Jaha, är du bara här på besök elller nåt då?" Undrar han.
"Nej, jag har nyss flyttat hit. För typ 2 och en halv vecka sen."
Vi kommer in i den gråa turnebussen och den är riktigt stor. Det finns en soffgrupp med ett bord framför sig i den och där sätter vi oss.
Justin kollar länge på mej med sina bruna vackra ögon.
"Vet du att du är väldigt vacker?" Säger han efter en stund.
"Sluta prata om dej själv" Säger jag och rodnar en aning.
Han ler och gör sin hairflipp. GAAH! Jag dör!
Det känns så overkligt att jag sitter och pratar med Justin Bieber!
"Vi har aldrig gjort såhär förut." Säger Justin
"Vadå?"
"Tagit ett fan bakstage med hennes mamma" Säger han och skrattar.
Jag skrattar också.
"Varför gjorde ni det med mej då?"
"Jag vet inte" Säger han och rycker på axlarna. "Det var min idé."
"Nu har jag träffat dej och pratat med dej två gånger. Du vet inte hur overkligit det känns för mej" Säger jag och lutar mina armar mot bordet som är mellan mej och Justin.
Han tar tag i min arm och kollar på den.
"Min aoutogarf är inte kvar" Säger han och skrattar.
"Nej, jag vet. Den gick bort när jag duscha." Säger jag och gör en ledsen min.
Då tar Justin fram ett A4 papper och en svart penna.
"Du kan få en ny" Säger han och börjar signera pappret.
Det första jag tänker på när han skriver är att det tar ganska lång tid för honom att bara skriva sin aoutograf.
När han har skrivit klart viker han pappret två gånger på mitten och räcker sedan över det till mej.

Vi sitter och pratar länge med varandra om allt möjligt. Han försöker lära mej Moon Walk också. Han måste vara en väldigt bra lärare för efter en stund klarar jag det.
"Bra!" High Five!" Tjoar han högt och sträcker upp sin hand för att slå den i min.
Precis då öppnas dörren och Pattie och min mamma kommer in.
"Vad gör ni?" Undrar Pattie. "Ni hörs ända ut"
"Vi dansar bara Moon Walk" Svarar Justin.
"Okej. Men ni har varit här i en timme nu"
En timme tänker jag. Herregud vad tiden har gått fort!
"Jennie, vi måste nog åka nu" Säger mamma till mej.
Vi går ut från bussen och Justin och Pattie följer oss till bilen. Jag får en kram av båda två, det får mamma också.

På vägen hem är både jag och mamma rätt hyper över vad som hänt.
"Vad hade du och Justin för er då?" Undrar mamma när hon berättat vad hon och dom anndra gjorde.
"Vi satt och prata och sen lärde han mej Moon Walk, vet du hur coolt det är?!" Svarar jag.
Vi pratar om det hela vägen hem.
När vi går in genom ytterdörren möts vi upp av pappa som verkar lite orolig.
"Vart har ni varit så länge?"
Jag och mamma börjar prata i mun på varandra, men pappa verkar fatta det mesta ändå.
"Så det är du och Justin nu, huh?" Skojar han och blinkar med ena ögat.
Jag flinar åt honom sen går jag upp till mitt rum och tar fram det signerade pappret jag fick av Justin ur min ficka.
Jag vecklar upp det och hans namn står stort över pappret men under det står det med mindre text:
'Jennie, snälla ring eller smsa mej. Jag skulle vilja lära känna dej bättre ♥' Sen står det ett nummer.
Jag tappar nästan andan. Justin har gett mej sitt nummer!
Det här är troligen en dröm och jag kommer snart att vakna upp, för det här kan inte vara sant. Han vill lära känna mej mer!

Den natten har jag svårt att somna jag ligger bara och tänker på vad som hänt under dagen. Allt som hänt sen jag flyttade hit till Atlanta.
Först följer han mej på Twitter, sen pratar jag med honom vid en pizzeria, jag får en biljett från mamma och pappa till hans konsert, jag går på konserten och tappar bort min mobil. Scooter ringer min mamma och berättar om min mobil, vi åker tillbaka bara för att hämta den. Vi pratar lite med Scooter och han berättar att det var Justin som hittade den, Justin kommer och vi får komma in bakstage. Jag och Justin går iväg på tumanhand, han visar mej turnebussen och han lär mej Moon Walk!
Det låter ju helt sjukt! Tänk att allt det där har hänt mej på bara två veckor. Och nu vill Justin lära känna mej mera, jag har till och med hans nummer! Alltså Justin Bieber! Världens kändaste tonåring ger mej sitt nummer!
Jag går upp till datorn och sätter på U Smile och då lyckas jag somna.

Nästa morgon vaknar jag tidigast av alla. Klockan är bara nio, men jag bestämer mej ändå för att gå och äta frukost, jag kan inte vänta min mage kurrar så mycket.
När jag ätit klart duschar jag och sen sminkar jag och klär på mej.
Sen börjar jag smått att städa mitt rum, det behövs verkligen. Det ligger kläder lite överallt.
Förmiddagen spenderar jag mestadels framför tven och datorn.
Efter luchen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag sitter i min säng med mobilen i ena handen och det singerade pappret med Justins nummer på i den anndra.
Jag slår nummret på min mobil och funderar på om jag vågar klicka på grön lur. Efter några sekunders tvekan trycker jag.
Det går fram tre singnaler innan någon svarar...


Sorry för kass uppdatering igår, men jag var med en kompis hela dagen och sen sov jag hos henne också.

Men ni får nog en till del senare idag :)
KOMMENTERA vad ni tycker så länge, det gör mej bara peppad och gör så jag vill skriva mer! ♥

PeaceN'Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0