Love is always love - Del 26

"Vad gör du här? Jag såg inte att det var du först"
"Jag är på besök hos min farmor och farfar. Dom bor här inärheten." Svarar han. "Jag kände knappt igen dej heller, du är ju alldeles söndergråten. Men Jennie du måste berätta, vad är det som har hänt?"...



Jag kollar ner i marken och sparkar till en sten.
"Din kompis är en idiot" Säger jag och kollar upp på honom igen.
"Va? Vad menar du? Vem?" Säger han samtidigt som han sätter sig ner på bänken.
Jag sätter mej ner brevid honom och ger honom lite tid att fundera över vem det kan vara.
"Är det Justin..?" Frågar han efter en stund.
Jag nickar och anstränger mej för att inte börja gråta igen.
"Berätta vad som hände" Ber han.
Jag berättar hela historien för honom från resan och sjukhuset tills nu. Han lyssnar noga och nickar då och då.
"Det låter verkligen inte likt honom.." Säger han fundersamt när jag är klar.
"Men så är det i alla fall. Vet du vem hon är? Tanja asså."
Han tänker efter en stund.
"Nej, tror inte det. Känner bara en Tanja och hon går i min klass, och Justins skulle knappats umgås med henne, hon är verkligen en riktigt bitch."
"Det verkar hon här Tanja också vara.." Säger jag buttert.
"Haha, jag är säker på att det inte är hon i alla fall" Säger han och ler lite mot mej.
Jag är verkligen glad att han kom, det känns lite bättre nu när jag har någon att prata med.
"Tack Chaz. Tack för att du lyssnade" Säger jag och ler tacksamt mot honom.
Han ler tillbaka och ger mej en liten kram.
"Kom. Kan vi inte gå och ta en fika eller nåt?" Undrar Chaz och tar min hand för att hjälpa mej upp.
"Visst. Men kan vi inte ta vägen om mej först? Jag har inte lust att se ut så här" Säger jag och pekar menande på mitt annsikte, som säkert är helt svart av sminket söndergråtet.

Det tar sin lilla stund att gå hem till mej, men vi har roligt och pratar under tiden.
Jag skyndar mej att tvätta annsiktet och sen tar jag bara på lite mascara, jag tar på mej byxor också eftersom dom anndra är helt dammiga av gruset.
När jag är klar tar vi bussen in till centrum.
Vi hittar ett mysigt litet fik som vi bestämer oss för att slå oss ner på.
Vi sitter där länge och bara pratar om allt mellan himmel och jord.
Men ingenting om Jutsin, vilket känns väldigt skönt. Det är skönt att prata om annat och komma på anndra tankar ett tag.
Men efter ett tag glider vi in på ämnet igen..
"Jag kan inte fatta hur Justin kunnde svika dej" Säger Chaz.
"Inte jag heller.."
"Det måste finnas en förklaring. Jag lovar, jag ska prata med honom"
"Tack" Säger jag och ler tacksamt mot honom.
"Och du borde ge honom en chans att förklara sig bättre." Säger han sedan.
"Mm.. kankse det" Svarar jag. "Men jag har redan gjort det, men han får inte fram något vettigt alls."
"Men vet du vad som är värst?" Frågar jag sedan.
"Nej?"
"Att jag fortfarande har känslor för honom.."
"Aa.. kärlek är ju alltid kärlek" Säger Chaz och ler lite smått.
Vi sitter där en stund till sen känner jag att jag måste dra mej hemmåt, så vi tar bussen hem.
Chaz går av några hållplatser tidigare än mej eftersom han ska till sin farmor.

När jag stiger innanför dörren hör jag att mamma ropar hallå.
Jag skriker hallå tillbaka och då kommer hon ut i hallen och möter mej.
"Vart har du varit så länge?"
"Ute" Svarar jag samtidigt som jag knyter upp mina converse.
"Jag hittade din mobil på golvet, alldeles sönder" Säger hon.
"Ehm.. jag vet.. jag tappade den" Ljuger jag.
"Okej.." Säger mamma fundersamt. "Du borde vara mer rädd om dina saker"
"Men jag måste gå på toa nu" Säger jag och skyndar mej iväg för att slippa mer frågor.

Jag går in på mitt rum och ser den söndriga mobilen på golvet. Jag sätter mej ner på golvet och försöker laga den och det går faktiskt, förutom att det är någon liten pigg som har låtsnat på baksidan så locker sitter inte fast ordentligt. Men jag hämtar lite tejp, och wips så är den lagad.
Nu är det bara en sak som återstår..- att se så att den funkar.
Jag provar, men det händer ingenting. Då provar jag igen och då slås den på och den funkar som vanligt igen.
Jag märker att jag har 7 nya meddelanden i inkorgen alla är från Justin förutom ett, det är från Emma.
Justin skriver att han vill träffa mej och reda ut saker och ting.
Att det är mej han gillar osv..
Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ge honom en chans till?
Jag svarar inte på något av smsen för jag vet ändå inte vad jag ska svara.

Dagarna går och imorgon börjar skolan. Justin har dragit igång med sina konserter igen så han är väll ute någonstans i världen, jag har inte någon vidare koll på honom längre.
Jag har pratat mycket med Ricki och Emma den senaste tiden och väldigt mycket i telefon och via sms med Chaz också. Han finns alltid där för mej och vi är väldigt bra kompisar.

Nästa morgon är det första gången på länge som jag vaknar av en väckarklocka.
Jag stänger sömnigt av den och släpar mej ur sängen. Det är inte klokt hur trött jag är!
Jag gör mej iordning mej och allt sånt där och sen går jag ner och äter frukost.
Efter det tar jag min väska och går till Emma.
Vi har bestämt att ta sällskap till skolan, Ricki möter vi vid bussen.

Skoldagen tar slut ganska fort, jag kom i samma klass som Emma, Ricki och Isabella i alla fall!
Det känns riktigt bra, Emma och Ricki är två riktigt bra tjejor, Isabella vet jag inte.
Hon är inte så mycket med oss och ibland känns det som om hon kollar konstigt på mej, men jag vet inte.
Jag lämnar skolan med ett leénde på läpparna första dagen har varit rolig i alla fall.
När jag går längs vägen på väg till bussen ser jag en bil på en parkering som ser bekant ut på något sätt.
Då ser jag att det är en Range Rover, exakt en sån som Justin har. Men det finns väll fler som har sånna, det är ju säkert inte han ändå. Han turnérar ju nu så det kan ju inte vara han.
Jag fortsätter gå utan att kolla åt det hållet något mera.
Då ser jag att en bil åker upp vid sidan om mej. Jag sneglar mot den och ser att det är Range Rovern, jag kastar en snabb blick in i förarsätet.
Nej, nej, nej, nej! Det får inte vara sant! Jag ser i syne. Det får inte vara Justin!
Vad fan gör han här?!
Jag börjar öka tackten lite. Jag har verkligen inte lust att träffa honom nu.
Han tar ner ena fönster rutan.
"Snälla Jennie, hoppa in!" Ropar han efter mej...


KOMMENTERA! :D

(Det är Chaz på bilden för er som inte vet) :)


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Julia

OMB, Grym meer idag :D<3

2011-01-31 @ 18:49:28
URL: http://biebeeernovell.blogg.se/
Postat av: Svarten97

me rmer me rme rme rmer me r! x)

2011-01-31 @ 19:29:55
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Sofia Eriksson

JAG ÄÄÄÄLSKAR DEN HÄR NOVELLEN !! Den är min favorit :) Snäälla skriv mer snabbare även om inte många kommenterar ! Och försök uppdatera mer och snabbare !! Du är grymt bra på att skriva btw !

2011-01-31 @ 20:29:03
URL: http://sofiaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: miriam bieber

jag älskarrrr den här novella en av de bäst nej jag menar det bästa det känns som det i verklighet inte som de andra som är för mycket snälla skriv merrr!!! btw chaz look so freaking cute and hot <3<3<3

2011-01-31 @ 21:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0