Love is always love - Del 24

Dom bär in Jennie på en bår och både jag Scooter och Kenny får åka med till sjukhuset.
Jag är orolig hela tiden, jag har varit med om detta förut, att inte veta om tjejen i mitt liv kommer att överleva och det är en sak jag absolut inte vill uppleva igen.
Jag skulle göra vad som helst, vad som helst, för att göra så att hon blir bra...




Jag går runt och runt i korridorerna på sjukhuset.
Jag känner mej rastlös och jag kan inte sitta stilla.
Jag går ut till väntrummet där Scooter och Kenny sitter, Scooter ber mej sitta ner, men jag vägrar.
Istället går jag där ifrån och då stötter jag på en sjuksköterska.
Hon stannar och kollar på mej.
"Känner du Jennie Andersson?" Undrar hon med en brytning på franska och kikar på mej bakom luggen.
"Ja" Svarar jag.
"Kom med mej då" Säger hon och tecknar åt mej att jag ska följa med.
Jag gör som hon säger och vi går in i Jennies rum.
Då ser jag henne sitta där i sängen med en bok i handen. Jag blir så lycklig så jag bara springer fram och kramar henne.
"Förlåt.." Mummlar hon i mitt öra.
"Förlåt för vad?" Undrar jag och släpper taget om henne lite.
"För att jag glömde ta tabbletterna, för att jag förstörde resan"
"Det är inte ditt fel!" Försäkrar jag henne om. "Och föresten resan blev inte förstörd, dom här dagarna har varit bland dom bästa i hela mitt liv"
Hon ler lite svagt mot mej.
"Är du inte trött Justin?" Frågar hon sedan.
Då kommer jag på att det är mitt i natten eller väldigt tidig morgon.
"Jo" Säger jag och ler lite.
"Hoppa upp här då" Säger hon och gör plats i sängen.
Jag gör som hon säger och alldeles snart somnar jag med mina armar runt henne.

Jennies Perspektiv:

Jag ligger och kollar på honom när han sover. Han är så söt, jag skulle kunna titta på honom hela tiden.
Han vänder sig lite i sömnen och då trillar hans mobil ut ur hans ficka.
Jag tar upp den för att lägga den på nattbordet brevid sängen när jag råkar se att han har två missade samtal.
Jag vet att jag inte borde kolla, men min nyfikenhet tar liksom över.
'Tanja<3' står det på skärmen, båda samtalen är från henne. Jag undrar vem det kan vara.
Då ser jag att hon har talat in på röstmeddelande.
Jag vet att det är fel gjort att lyssna av det, men jag gör det i alla fall.
Det är en flörtig röst som börjar prata.
"Hej Justin. Varför svarar du inte på sms eller när jag ringer? Jag hoppas på att få se dej snart, ring så fort du hör det här. Älskar dej min loverboy! Puss hej"
Det klickar till och jag sitter där med Justins mobil i handen alldeles stumm.
Tanja? Vem fan är Tanja?!
Jag känner hur ilskan och avundsjukan börjar bubbla upp i mej. Har han kontakt med anndra tjejer?
Alltså inte så, klart han har. Men på det sättet känns lite mer än kanske bara vänner?!
Jag går in på samtalslistan och raderar dom två missade samtalen och röstmeddelandet. Sen lägger jag försiktigt Justins mobil på nattbordet.
Jag kommer absolut inte kunna somna nu efter vad jag har hört. Jag tar försiktigt bort Justins arm som ligger runt mej och sen smyger jag upp till toaletten. Jag sköljer mitt annsikte ett par gånger i iskallt vatten, bara för att det känns så skönt.
"Bitch!" Säger jag för mej själv och stänger med ilska av kranen.
Vad fan ska jag göra nu? Ska jag låtsas som om ingenting hänt?

Jag går lite i korridorerna för att tänka när jag helt plötsligt stöter ihop med Scooter.
"Nämen hej tjejen!" Hälsar han glatt. "Hur mår du? Vart är Justin?"
"Hej" Svarar jag och ger honom ett litet leénde. "Jag mår fint. Han sover inne i mitt rum"
"Jaha okej, borde inte du också sova?"
"Jag har gjort det" Ljuger jag. "Borde inte du sova då?" Frågar jag med ett flin.
"Jag har precis hämtat dina och Justins saker i eran suite. Dom är i tryggt förvar hos Kenny nu. Så jag tänkte faktiskt sova lite nu" Svarar han
"Okej, tack. Men jag ska nog gå och sova lite mer nu" Säger jag.
"Okej, godnatt då" Säger Scooter och börjar gå mot ett annat håll.
"Ehm.. föresten..!" Ropar jag efter honom.
Han vänder sig om och kollar på mej.
"Ja ?"
"Vet du vem.." Börjar jag när jag helt plötsligt ångrar mej. "Eller det var inget föresten"
"Okej." Säger han och skrattar till. "Godnatt igen"

Jag börjar traska tillbaka till mitt rum igen.
Justin sover fortfarande så jag lägger mej försiktigt ner i sängen så långt ifrån honom som det går.
Då känner jag att hans arm slingrar sig runt mej. Han sov väll antagligen inte riktigt, eller så väckte jag honom.
"Vart har du varit?" Mummlar han trött.
"På toa" Säger jag kort.
Han makar sig närmare mej och tar båda armarna om mej.
Jag försöker slingra mej ur hans grepp och när han märker det släpper han taget om mej och sätter sig lite halft upp.
"Förlåt.. vad är det?" Frågar han med sömnig röst.
"Inget" Muttrar jag och makar mej ännu längre bort ifrån honom.
"Sluta retas nu" Säger han med ett skratt och lägger sin hand en bit ovanför min rumpa.
"Justin jag retas inte!" Fräser jag och tar bort hans hand.
Han verkar visst tro att jag bara skojar med honom.
"Oj.. förlåt då.."
"Mm.. Kan du vara tyst? Jag är trött!" Säger jag ilsket.
Då blir han tyst. En stund i alla fall..
"Varför är du arg? Vad har hänt?" Undrar han efter en stund.
Kanske för att du verkar ha något med hon där Tanja. Tänker jag, fast det säger jag inte.
"Jag är inte arg! Bara trött. Godnatt." Svarar jag istället.
Han suckar och mummlar något dumt om att han skulle vilja veta hur vi tjejer tänker.
Då håller jag nästan på att explodera.
Vad gärna jag skulle vilja veta hur killar tänker! Jag som trodde vi hade något, jag trodde att han älskade mej.
Men nu är det bevisat han är precis som alla anndra!
Jag ingronerar honom och lägger mej till rätta och försöker sova, tillslut lyckas jag.

När jag vaknar nästa morgon är inte Justin där. Jag kollar på klockan och ser att den är halv tolv.
Då kommer Justin in i rummet.
"Är du vaken nu?" Säger han glatt.
"Nej du vet, jag sover med öppna ögon" Mummlar jag så lågt så att han inte hör.
"Va?"
"Ja det är jag!" Säger jag lika glatt och ger honom ett annsträngt leénde.
"Kom så går vi och äter frukost då" Säger han.

Vi går ner till caffeterian och köper varsin macka och ett glas juice och sen sätter vi oss och äter.
Ibörjan sitter vi helt tysta, jag är såklart fortfarande sur.
"Vi ska vara vid flygplatsen om ungefär två timmar" Säger han efter en stund.
"Okej" Svarar jag och tar ett bett från min macka.
"Kenny och Scooter har tagit hand om våra saker, så..."
"Jag vet" Säger jag innan han hinner avsluta meningen.

Justin går på toa när vi är klara och jag går tillbaka till rummet för att hämta min tröja.
Då ser jag att Justins mobil fortfarande ligger kvar på det lilla bordet brevid sängen.
Jag tar upp den och sätter mej i sängen.
Han har tre nya meddelanden, alla tre är från Tanja.
'Saknar dej med<3' Står det på ena.
'Okej. Vad gör du då finaste?' Står det på det anndra.
'Det var länge sen jag hörde något från dej nu. Älskar dej<3 hör gärna av dej.'
Jag går in och kollar på deras konversation.
Då ser jag att Justin har svart på 'Det var länge sen jag hörde något ifrån dej... osv' smset.
Jag kollar på klockslaget och ser att det var nu, nu imorses. Antagligen när jag sov.
Han svarade: 'Förlåt, har haft fullt upp. I <3 U too.'
Och det är då hon har skrivit 'Okej. Vad gör du då finaste?'
Svaret jag läser som Justin har skrivit får mej nästan att börja gråta, men jag tvingar mej själv att inte göra det.
'Jag saknar dej <3' Har han svarat.
Jag kommer ihåg när det var till mej han skrev så..
Sen har han inte svarat något mer.
Jag känner hur klumpen i magen bara växer och växer och precis när jag ska lägga ner mobilen igen ringer det.
Tanja ringer!
Och i samma sekund kommer Justin in i rummet.
Han kollar först på mej och sen ner i min hand där hans telefon ligger och ringer. Det hörs ingenting eftersom han har på ljudlös, men den lyser ändå.
"Vem är hon?! Det är någon som håller på och ringer dej hela tiden" Flyger det ur mej.

Hela resan hem är det väldigt tyst och spänt mellan mej och Justin, han vågar nästan aldrig möta min blick.
Hela tiden sitter han tyst och stirrar rakt fram.
Han kommer väll inte på något och säga nu när han är avslöjad.

"Snälla, gå inte ut i media med det här.." Viskar Justin i mitt öra när vi sitter i en taxi på väg hem för att lämna av mej. Det är första gången han säger något till mej på över två timmar.
Jag fnyser.
Så det är det ända han tänker på?!
Nej, jag tänker låta han vara med den där Tanja hur mycket han vill.
När jag kommer hem ska jag inte ha något mer med honom och göra. Allt var ett stort jävla misstag!
En helt vanlig tjej, blir ihop med världens kändaste tonåring..
Hur kunde jag tro att han älskade mej? Han har ju hur många tjejer som helst runt sig, så varför skulle han välja mej?
Han älskar Tanja mer än mej och det är inget jag kan göra något åt.
Om jag säger något till media kommer jag bara få massa frågor och dom kommer förvränga sanningen, det kommer vara stora rubriker överallt som kommer påminna mej.
Nu skulle det vara bra att glömma Justin, så som jag gjorde när jag slog i huvudet, det var som en svart prick alla gånger Justin var med. Så får det gärna bli igen...



Vad tror ni kommer hända nu mellan dom?
kommer dom gå skilda vägar och leva två helt olika liv?

KOMMENTERA! :D


PeaceN'Love






Kommentarer
Postat av: Svarten97

Dumma den där Tanja!!

2011-01-29 @ 11:50:32
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Neejra<3'

Fan ta den där Tanja!!:/

2011-01-29 @ 15:10:51
Postat av: M

MEEEEEEEER NU!

2011-01-29 @ 17:35:21
URL: http://absolutmichi.blogg.se/
Postat av: Alexandra♥

jadu, del 25 får gärna komma upp snart :D haha :P

2011-01-29 @ 23:10:34
Postat av: Anonym

Vill ha nästa del nu!!! Kom igen, du måste ladda upp den idag ;)

2011-01-30 @ 14:32:25
Postat av: miriam

måste du göra oss nyfikna nästa del nuuuuuu du måste ladda upp den idag snälla <3<3

2011-01-30 @ 16:39:37
Postat av: Linnea (dinbästasysterihelavärlden) <3

bra syrran ! :) de är riktigt spännande ju ;)<3

2011-01-30 @ 17:28:00
URL: http://hblogg.se/linneaandersson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0