Love is always love - Del 18

"Jag är hungrig" Säger Emma. "Hör du? Min mage kurrar!"
Jag hör inte att hennes mage kurrar. Men jag är i alla fall också hungrig så vi bestämmer oss för att gå till McDonald's.
Det är lång kö och alla tycks villja äta precis samtidigt som oss...



När vi har fått våran mat går vi ut och sätter oss vid ett bord utomhus.
När vi suttit och ätit en stund ser jag hur Emma får en konstig min i annsiktet.
Precis som jag tänker fråga vad det är, är det någon som tar tag i mina axlar bakifrån och skriker:
"BUUH!" Jag blir så rädd så att jag nästan håller på att spilla ut min dricka.
Emma börjar fnissa och jag vänder mej om för att se vem det var som skrämde mej.
Jag blir förvånad när jag ser att det är Justin som står där. Han har ett par solglasögon på sig och en vit t-shirt och ett par jeans.
"Men vad gör du här?" Frågar jag förvånat och ger honom en kram.
"Jag har köpt nya skor" Säger Justin och viftar med påsen han håller i handen.
Då ser jag att Kenny och Pattie står en bit bakom honom.
"Ska ni äta?" Undrar jag.
"Nja, jag ska bara ha en milkshake tror jag." Säger han. "Vänta här, vi kommer snart"
Justin, Pattie och Kenny försvinner iväg för att köpa milkshaken.
Efter en stund kommer dom tillbaka och slår sig ner brevid oss.
Alla sitter och samtalar en stund, och varje gång Justin frågar Emma något ser man att hon blir lite röd om kinderna.
Men efter en stund måste dom gå igen. Justin ställer sig upp och harklar sig lite.
"Jennie, kom lite." Säger han sedan.
Vi går bort en bit från dom anndra.
"Jag vill bara säga att vi börjar fra igång konserter och sånt nu" Säger Justin och låter väldigt glad.
"Åh! Vad kul!" Säger jag. "Vad det bara det du ville säga..?"
"Nja.." Säger han och flinar lite. "Det var en till sak"
"Okej, vadå?" Undrar jag nyfiket.
"Vad skulle du säga om att åka med mej på en resa någon gång framöver?"
"Det är klart jag vill!" Säger jag. "Vart då? Och när? Skolan börjar ju snart.."
"Jag vet inte. Jag tänkte bara fråga om du ville, du får se vad det blir, det får bli en överraskning."
"Haha okej" Säger jag och ler.
Precis när jag tänker gå tillbaka till dom anndra, tar Justin tag i min arm och drar mej intill sig.
"Och så ville jag göra det här" Säger han och kysser mej.
Och som alla anndra gånger vi kysst så blir jag alldeles knäsvag.
Vad romantiskt egentligen.. så och kyssas utanför McDondald's.
"Ni kanske borde ta in på hotell eller nåt" Säger Emma och flinar åt oss.
Både jag och Justin skrattar lite.
"Ne men jag ska gå nu. Hejdå" Säger han och tar på sig sina solglasögon igen och han Pattie och Kenny går iväg.
Jag kollar efter dom till dom har svängt av vid ett hörn.
Jag vänder mej mot Emma och jag ser att hon ler mot mej.
"Vad är det?" Undrar jag och skrattar till.
"Jag kan knappt tro det.." Säger hon bara och skakar lite lätt på huvudet.
"Vadå?"
"Jag har hängt med Justin Bieber! Det händer inte varje dag!" Säger hon och skrattar.
Jag bara skrattar åt henne. Jag hade ju varit likadan om det hade varit min kompis som var ihop med honom, om inte ännu värre.

Vi går i affärer en stun till sen tar vi bussen hem.
Det har varit en riktigt rolig dag, även om det inte bara blev vi tjejer där ett tag.
Men det gjorde ingenting för min del, inte för Emmas heller tror jag.
Det sista jag gör innan jag går och lägger mej är att lyssna egenom hela My Worlds.
Jag brukar göra det lite då och då men nu var det ett tag sen.

Nästa morgon blir jag väkt av att mamma kommer in i rummet.
Hon säger att jag måste upp för idag ska jag ju åka och ta bort stygnen i huvudet.
Jag kollar sömningt på klockan, den är bara halv tio. Hur tidigt ska vi vara där egentligen?
Jag släpar mej upp och väljer att ta på mej en halv lång tröja som jag köpte igår och tights.
Sen går jag ner i köket där frukosten redan står dukad.
"När ska vi vara där?" Undrar jag medans jag brer min macka.
"Halv elva" Svarar pappa utan att kolla upp från tidningen.
Jag suckar. Varför ska vi vara där så himmla tidigt, jag hade gärna sovit en stund till.

Läkarna säger att såret har läkt väldigt fint, och det är ju possetivt!
Jag berättar för dom att jag har fått tillbaks mitt minne, men jag får ända träffa någon som ställer lite frågor som jag ska svara på. Men eftersom jag minns allt så är det inte så svårt.
Men jag är fortfarande inte riktigt friskförklarad. Jag ska fortsätta äta mina tabletter i en vecka till.
Sen ska jag på återbesök igen.
Jaja, sånt är livet. Det är ju för mitt eget bästa. Även om jag faktiskt känner mej helt frisk.
Vi åker hem igen och resten av dagen sitter jag mest framför datorn, men jag känner att jag inte kan sitta för länge för då börjar det snurra i huvudet.
Precis när jag tänker stänga av datorn rycker jag till av att jag får ett sms.
Jag stänger av datorn och sen kollar jag smset.
Det är från Justin.
'Imorgon åker vi till PARIS!!! Hör med dina föräldrar för mej info ;) <3'
Mitt hjärta tar ett extra skutt när jag läser det. Vad har han nu hittat på?
Jag rusar ner för trappan med mobilen i högsta hugg. Jag springer ut i vardagsrummet där dom sitter.
Det ända jag får fram är:
"Paris?!"
"Åh, så du har fått sms från Justin nu?" Säger pappa och ler.
"Ja!" Säger jag och nickar. "Han skrev att jag ska höra med er för mer info typ"
"Japp, för ett tag sen kom han över och frågade om han fick bjuda våran dotter på en resa till Paris." Säger mamma. "Vi svarade ja tillslut. Han ville att det skulle bli en överraskning så det är därför du inta har fått veta försen nu."
"Men, men när har ni bestämt allt det här?!"
"När du sov väldigt länge hade vi mycket tid att bestäma saker och ting" Säger pappa och flinar. Jag fattar att han menade när jag låg i koma.
Jag står där med ett fånigt leénde på läpparna.
"Ni är borta i fem dagar, det är bara att börjar packa." Säger mamma. "Och glöm inte tabletterna sen också" Tillägger hon sedan.
Jag springer upp till mitt rum och börjar packa med en gång.
Det är obeskrivligt hur lycklig jag är just nu. Mitt liv är bäst! Det är verkligen så jag känner just nu.
Det är underbart att vara kär och veta att personen känner likadant.
Kärlek övervinner verkligen allt, det är jag säker på!

När jag så gott som klar med packningen går jag och lägger mej.
Och jag somnar med världens bredaste leénde på läpparna...


Sry för ganska kort del, men hinner inte mer nu.
alla KOMMENTERAR! :D

PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Frida<33

as bra<3333

2011-01-23 @ 11:14:56
Postat av: jennie

ååh vad bra superbra !! meer !! <333 :)

2011-01-23 @ 11:41:21
Postat av: Kändisnoveller!

Hej!



Är det så att du gillar noveller? Isåfall borde du kika in på min blogg och LÄGGA DIT EN KOMENTAR om vem DU tycker första novellen ska handla om!



Kom igen nu, det är obegränsat vilken person du väljer! Sprid detta så får vi igång denna blogg snabbt!



KRAM (glöm inte komentera nu!)

2011-01-23 @ 13:49:10
URL: http://kandisnoveller.blogg.se/
Postat av: Svarten97

meeeeer! ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;9

2011-01-23 @ 14:22:18
URL: http://svarten97.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0