Love is always love - Del 17

"Jennie. Är du vaken?" Hör jag Justins välbekanta röst säga.
Jag öppnar försiktigt ena ögat.
"Jag har gjort frukost" Säger han då.
Då ser jag brickan han har i knät som är full med massa goda saker.
Hur gullig får man bli tänker jag för mej själv och ler.



Vi äter och äter tills vi håller på att spricka.
När vi är klara går vi ner med all disk och så.
Sen gör vi oss i ordning, och efter det gör vi inte så mycket bara pratar lite granna.
Justin är väldigt glad över att jag har fått tillbaka mitt minne, vilket jag är med.
Helt plötsligt bara kom det, utan att jag han märka det, det var som om det alltid hade varit där fast ändå inte..

Efter någon timme ringer jag mamma och ber henne hämta mej.
Medans vi väntar på mamma hjälper jag och Justin Pattie lite i köket, det verkar hon uppskatta. Det är ju trottsallt jag och han som har stökat ner mest.
Efter ungefär 40 minuter kommer hon.
Vi åker hem och under tiden pratar vi om vad jag har gjort. Jag berättar att jag fått tillbaka mitt minne.
Hon blir minst lika glad som Justin.
"Du vet väll att i övermorgon ska du åka till sjukhuset?" Säger mamma.
"Ska jag?" Undrar jag.
"Ja, du ska ju ta bort stygnen i huvudet"
"Just det" Säger jag.
Det hade jag nästan glömt. Men det ska bli skönt att bli av med dom.
När vi äntligen är hemma går jag upp till mitt rum och startar datorn som jag inte varit inne på på väldigt länge nu.
Jag loggar in på msn och direkt får jag nya meddelanden från många av mina kompisar som skriver: 'OMG! Du är tsm med Justin Bieber!!' Eller något liknande.
Detta har ju tydligen spridit sig, alla vet att jag och Justin är tillsammans, men det är inte så konstigt kankse.
Jag undrar vad Justin har sagt om oss i intervjuer och sånt. Så jag börjar kolla lite.
Jag hittar snabbt en video där det står 'Justin Bieber berättar om sin tjej'. Jag klickar på den och börjar kolla.
Intervjuaren börjar fråga:
'Är det sant att du dejtar ett fan vid namn Jennie Andersson?'
'Ja, det är sant' Svarar han och ler.
Intervjuaren frågar mycket om mej, vad han tycker om mej och sånt.
Jag konstaterar att detta måste varit före olyckan.
Justin säger aldrig att vi är tillsammans.
Jag klickar vidare för att hitta en nyare intervju och jag hittar en ganska så snabbt.
Där säger han inte heller att vi är tillsammans men man kan nog säga att han antyder det, men han säger det aldrig rakt ut.
Jag börjar läsa lite nyheter om Justin på nätet, och det är mängder om att han har hamnat i desparation och ställt in alla konserter. Och allt på grund av mej.
Jag läser lite till sen loggar jag in på twitter, jag ser direkt att jag hur mycket nya followers som helst.
Jag läser hur många tweets som helst med ett leénde på läpparna från Beliebers.
Vissa skriver att jag och Justin passar jättebra tillsammans.
Anndra att dom hoppas att vårat förhållande ska hålla länge.
Men sen kommer det några få tweets som gör så att jag får en stor klump i magen.
'Jag ska döda dej om jag någonsin ser dej'
'Håll dej borta från min man! Annars kommer det inte bli kul för dej'
Står det osv.
Det är bara några, dom allra flesta är ju glada för min och Justins skull. Men jag kan ändå inte släppa det här.
Jag har fått hotbrev! Alltså från sånna som mej. Fans. Jag är ju fortfarande en Belieber och kommer alltid att vara, det känns konstigt att anndra Beliebers hotar med att döda mej! Det är ju bara sjukt..
Jasmine V har ju också fått hot när det rycktades om att hon och Justin var på g. Men det hände ju aldrig någonting vad jag vet.
Jag anntar att jag bara ska ignorera dom, men det är enklare sagt än gjort..

När jag går och lägger mej senare på kvällen har jag fortfarande inte slutat tänka på hoten, dom skrämmer mej faktiskt.
Men jag lyckas tillslut somna ändå.
Jag sover som en stock hela natten och när jag vaknar nästa morgon är jag otroligt pigg, nästan så pigg så det känns som om jag kan springa hundra varv runt jorden utan att bli det minsta trött.
Jag går upp och tar en lång och sjön dusch, jag älskar att först duscha i kallt, och sen varmt så att det riktigt bränner i huden och sen riktigt iskallt, då är det skönare än någonsin att gå ut och linda in sig i en varm och skön handduk.
Runt tolv tiden ringer min mobil, jag svarar och det är Emma som undrar om jag vill hitta på något.
Det vill jag!
Vi bestämmer att vi ska mötas nere vid korsningen.
Jag kommer dit före henne men jag behöver inte vänta så länge, drygt en minut bara.
Vi börjar sagta gå hem till henne. Under tiden småpratar vi om typ allt möjligt.
Tillslut kommer vi in på ämnet om min olycka.
"Jag får se såret" Säger hon.
Jag böjer ner huvudet för att hon ska kunna se.
"Oj aj. Hur många stygn är det?" Undrar hon samtidigt som hon kollar.
"8" Säger jag och tar upp mitt huvud igen.
"Det måste gjort ont! Jag kan inte fatta att du låg i koma, och att du tappade minnet!"
"Inte jag heller." Svarar jag.
"Asså fyy.. jag tycker så synd om dej" Säger hon och kramar mej lite lätt.
Vi går in i hennes hus, jag hinner inte se så bra hur det ser ut överallt för hon visar mej snabbt vägen till hennes rum. Hennes rum är rosa, väldigt rosa..
"Wow..!" Säger jag när jag kommer in. "Det är inte så att du tycker om rosa eller?"
"Haha, jag älskar rosa!" Säger hon och skrattar.
Hon har även några Justin posters på väggen, riktigt snygga...
"Nämen, du får inte ha bilder på min kille!" Säger jag på skoj.
"Haha. Din kille är sjuuuukt het!"
"Ja! Visst är han"
Vi börjar flumma och prata om hur snygg Justin är. Det känns som förr när jag och Mathilda brukade hålla på så.
Fast nu är skillnaden den att jag redan är tillsammans med Justin så jag behöver inte drömma att jag är det.
Vad jag är lyckligt lottad ändå!
"Jag var med Justin igår" Säger jag helt plötsligt.
"Var du? Vad gjorde ni?" Frågar Emma nyfiket.
"Pratade mest. Skrattade som bara den! Och jag putta Justin i poolen haha!" Berättar jag. "Sen blev det värsta ovädret och strömmen gick"
"Ja juste! Det åskade ju som bara den" Säger Emma. "Föresten, skolan börjar om en och en halv vecka" Säger hon sedan.
Shit, det hade jag glömt. Jag vet inte om jag ser fram emot att börja i en helt ny skola där jag knappt känner någon. Jag känner ju Emma, Ricki och Isabella men det är dom ända. Jag vet inte ens om jag kommer komma i samma klass som dom. ¨
"Vilken dag är det idag?"
Jag har ingen som helst koll på veckodagarna nu när det är lov, allt känns som helg.
"Haha, det är onsdag" Svarar Emma. "Vi börjar på nästa måndag"
Gud vad jag inte längtar tills nästa måndag då! Fy fan. Jag känner mej riktigt nervös faktiskt.
Helt plötsligt kommer jag på att jag knappt har några kläder alls. Min garderob är proppfull men ändå har jag aldrig någonting att ta på mej.
"Kan vi inte ta bussen till stan och shoppa?" Undrar jag. Det känns som en bra idé om jag får säga det själv.
Sen så har jag faktiskt saknat att shoppa med en tjejkompis.
Det är ju liksom inte samma sak att gå med sin mamma, med henne kan man inte flumma och skratta med på samma sätt.
"Ja!" Säger Emma glatt. Hon verkar också tycka det var en bra idé.
Vi går snabbt hem till mej för att hämta pengar och säga till mina föräldrar, sen tar vi bussen in till stan.
Det är folk överallt när vi kommer fram.
"Okej, vart ska vi gå först?" Frågar Emma.
"Jag vet inte. Du känner nog det här stället mer än mej, du får bestämma" Svarar jag och kollar mej omkring.
"Okej, jag vet en jättebra klädaffär vi kan gå till" Säger hon och börjar gå.
Jag följer efter henne in i en affär, som har tusen olika ursnygga kläder!
Det känns som om jag är i himmlen, om jag hade haft hur mycket pengar som helst skulle jag köpt nästan allt där inne. Jag hittar direkt en tröja som är supersnygg.
Jag går till ett provrum för att prova den.
"Vad tycker du?" Undrar jag när jag fått på mej tröjan och går ut från provrummet för att visa Emma.
"Den var skit snygg på dej!" Utbrister hon. "Om du inte köper den dödar jag dej"
"Haha. Jag antar att jag inte har något val då"
Vi kollar runt lite till och jag hittar en till tröja och ett par tights. Emma hittar också lite saker, hon köper likadana tights som mej och en jättefin kofta.
När jag lägger upp mina kläder på disken för att betala märker jag att tjejen i kassan kollar ganska mycket på mej, och tillslut säger hon:
"Jag måste bara fråga, är det du som är Justin Biebers flickvän?"
Jag kollar förvånat upp på henne, jag var verkligen inte med på att hon skulle fråga det.
"Ehm.. ja" Svarar jag.
Hon nickar och ler mot mej medans hon packar ner mina saker i en påse.
Jag hör att Emma som redan har betalat står lite längre bort och små fnissar.
När jag fått min påse och gått till Emma brister båda ut i skratt.
"Jag kan inte fatta att hon kände igen mej!" Säger jag. "Hon var ju typ 30år eller nåt"
Vi skrattar oss i väg till nästa affär, den här gången blir det en skoaffär.
Både jag och Emma hittar ett par skor som vi blir helt kära i, det är ett par vanliga converse men ändå!
Det är ett par lila som är hur snygga som helst.
Men när Emma ser att det finns i typ chockrosa vill hon hellre ha dom.
Jag köper dom lila och Emma köper dom rosa.
Sen går vi mycket nöjda ut ur butiken.
"Jag är hungrig" Säger Emma. "Hör du? Min mage kurrar!"
Jag hör inte att hennes mage kurrar. Men jag är i alla fall också hungrig så vi bestämmer oss för att gå till McDonald's.
Det är lång kö och alla tycks villja äta precis samtidigt som oss...


KOMMENTERA! :D

Adda min msn om ni vill: [email protected] (Mobba inte namnet, jag gjorde den när jag var liten.. xd)
Kul att chatta med anndra Beliebers ju :) Då kan ni ju även passa på att ställa frågor eller komma med förslag till novellen eller något sånt.
Det är bara att adda. Jag anntar att jag inte kommer vara så anonym längre men what ever. :P

Vill bara säga STORT TACK till http://niicolez.blogg.se som har gjort min header.
Super snygg!

PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Svarten97

Längtar till nästa kapitel ;)))

2011-01-20 @ 22:19:19
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: jennie

nygg heater meer längter redan !!! <3 <3 :)

2011-01-21 @ 15:07:00
Postat av: Bettan<3

Jättebra<3

Meeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!<3

2011-01-21 @ 18:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0