love is always love - Del 11

Sen börjar jag också sjunga med och stämmningen i bilen är på topp.
Men helt plötsligt skakar bilen till och jag känner att jag rycks frammåt, fast säkerhetsbältet tar emot.
Sen blir allt svart...




Jag vaknar upp hemma i min säng, och stirrar upp i taket.
Allt var bara en dröm ändå..
Jag visste väll att det var för bra för att vara sant, jag och Justin? Aa sure...
Jag drömmde att jag flytta till Atlanta och att jag träffa Justin Bieber, han tog med mej till ett nöjesfält och det hände massa saker.

Jag kollar mej runt i rummet, när jag rör på huvudet gör det väldigt ont.
Jag inser att jag inte alls är hemma.. jag är på ett sjukhus eller något?
Det är ingen mer än jag i rummet, men jag är verkligen på ett sjukhus.
Vad gör jag här? Vad har hänt?
Jag sätter mej sagta upp i sängen, jag känner att jag har som ett tryck över bröstet. Och det känns som om mitt huvud ska sprängas.
"Åh du har vaknat! Hur känner du dej?" Undrar en tjej i vit rock på engelska, anntagligen någon som jobbar här.
"Eh.. jag.. vet inte.." Viskar jag fram, det känns som om jag knappt kan prata. "Jag har ont i huvudet"
Då går det upp för mej att jag har flyttat till Atlanta och jag har träffat Justin, allt är inte bara en dröm ändå! 
"Okej. Du kan säkert få åka hem imorgon" Säger kvinnan och ler mot mej.
"Mamma! Vart är mamma?!" Undrar jag nästan hysteriskt. Jag fick nyss en flashbak av vad som hände, vi krockade!
"Det är okej, hon mår bra. Det var du som tog mest skada" Säger kvinnan och försöker lugna ner mej. "Vill du träffa henne?"
Jag nickar och hon försvinner ut.
Efter en stund kommer hon tillbaka med mamma, hon går ut och lämnar oss ifred.
"Hej, hur mår du gumman?" Undrar hon lugnt och sätter sig på sängkanten.
"Jag har ont i huvudet, men annars bra tror jag" Svarar jag.
Vi sitter och pratar en stund, och hon berättar att vi krockade.
Det ända jag kommer ihåg är att vi satt och sjöng i bilen, sen skaka den till och allt blev svart.

Jag somnar i mammas knä och när jag vaknar upp igen är ingen där.
Jag vrider på huvudet för att kolla på klockan. Den är halv elva på morgonen.
Har jag sovit så länge? Idag ska jag i alla fall få åka hem.
Jag undrar om Justin vet något om detta...
Jag saknar honom faktiskt.

Farmåt dagen åker jag och mamma hem, jag har fortfarande huvudvärk, men jag har fått några tabbletter jag ska ta.
Jag får heller inte anstränga mej för mycket nu dom senaste veckorna.
När vi kommer innanför dörren får både jag och mamma varsin bamsekram av pappa och han berättar hur orolig han har varit.
"Justin har ringt flera gånger, han verkar orolig. Kanske bäst att du ringer upp honom?" Säger pappa.
Jag springer dirket upp på mitt rum och slår nummret till Justin. Han svarar efter första singnalen.
"Hej, hur mår du?"
"Hej, bra, har ont i huvudet bara." Svarar jag.
"Vad glad jag blir att höra det. Du vet inte hur orolig jag var" Säger Justin med en lättsam ton.
Vi pratar en stund och bestämmer att vi ska ses i övermorgon.

Hela nästa dag sover jag mest. Huvudvärken finns fortfarande där. Men det är inte det som är värst, det värsta är att jag är så otroligt trött hela tiden.
Jag sover bort hela dagen, imorgon åker mamma och pappa till jobbet så Justin blir någonslags 'barnvakt' åt mej.
När jag vaknar nästa morgon har mamma och pappa redan åkt. Och jag känner mej mycket bättre, jag känner mej faktiskt ganska pigg och jag ser framemot att träffa Justin igen.
Jag tar inte på mej något speciellt, jeans och en tröja. Vi ska ju ända inte göra något speciellt.

När jag släpper in Justin får jag världens kram av honom och en puss på kinden.
När vi kommer in mitt rum kollar han sig omkring, han har ju aldrig varit hemma hos mej förut.
"Vem är denna sexiga killen?" Säger han och ställer sig framför min vägg som är ful med posters på honom
Jag knuffar han retsamt i sidan med min armbåge.
"Jag är faktiskt fortfarande en Belieber" Säger jag och ler.
Då tar han mej runt midjan och drar mej intill sig och kysser mej romantiskt.
"Jag älskar dej" Säger han sedan och kollar mej djupt i ögonen.

Vi sitter en stund och lyssnar på musik och pratar på mitt rum.
"Kan vi inte gå ut och ta en promenad?" Undrar jag helt plötsligt.
Jag fick bara en sån lust att komma ut och få lite frisk luft och röra lite granna på mej.
Justin tvekar en stund..
"Är du säker på att du mår tillräckligt bra för det?" Undrar han.
"Ja" Svarar jag. Han är så omtänksam men jag vill verkligen ut.
"Klarar du av alla fans då?"
"Ja, Justin det är lungt!"
Tillslut får jag med honom ut.
Vi går genom en park. Det är riktigt varmt ute, en perfekt sommardag för att ligga på stranden. Det är nog därför det inte är så mycket folk här.
Vi går där hand i hand och småpratar om lite allt möjligt.
Vi möter faktiskt inte på några fans alls, det är ganska skönt ändå.
"Ja! Kan vi inte ha picknick?" Undrar Justin när vi är på väg hem till mej igen.
"Jo, men vart då?" Säger jag precis när vi svänger in på mitt kvarter.
"Bara i trädgården eller nåt" Svarar han.
Då ser jag två stycken lite längre fram på gatan som jag känner igen. När vi kommer närmare ser jag att det är Emma och Ricki.
"Känner du dom?" Frågar Justin när jag börjar vinka åt dom.
"Ja" Svarar jag och ler.
Dom vinkar tillbaka, och sen verkar dom få syn på Justin för jag ser hur dom blir alldeles spralliga.
"Hej, Jennie. Jag hörde om olyckan" Säger Emma och ger mej en kram. "Tur att det gick bra"
Ricki kramar mej också, sen står dom båda två och sneglar på Justin.
"Åh, detta är Justin." Säger jag och pekar på honom.
"Hej tjejer" Hälsar han och dom blir alldeles fnittriga. "Vad heter ni då?"
"Ricki" Säger Ricki och hennes blå ögon blixtrar till.
"Emma" Säger Emma och ler lite blygt.
"Men vi måste gå nu" Säger jag och börjar dra lite i Justin. "Vi ses någon annan gång."
Vi går i väg, och jag hör hur hyper dom är 'Omg det var Justin Bieber' 'omg, omg!'
Både jag och Justin börjar skratta lite tyst.

Direkt när vi kommer innan för dörren börjar vi 'packa' för våran lilla picknick som ska hålla hus i min trädgård på baksidan.
"Vad är mer romantiskt än jordgubbar?" Frågar jag och tar ut en jordgubbskartong ur kylskåpet.
Vi packar ner lite annat smått och gott i en korg också.
"Filt. Vi måste ha en filt." Säger Justin och kollar sig omkring. "Det blir ingen riktigt picknick utan en filt"
Jag tar fram en filt och sen går vi ut i trädgården och breder ut filten på gräsmattan och sätter oss ner.
"Justin, vad har du tagit med? En sax?" Säger jag och håller upp en blå sax och skrattar.
"Det var inte jag" Säger han och kollar undrande på saxen.
Jag flinar och lägger undan den igen.
Justin tar fram vindruvor ur korgen.
"Fånga" Säger han och håller upp en vindruva. Jag fångar den och håller nästan på att sätta i halsen.
"Okej, nu är det din tur Bieber" Säger jag och flinar. Jag tar upp två vindruvor men visar bara en för honom.
Jag kastar och han försöker fånga, men båda två studdsar på hans överläpp.
"Haha du fångade inte en ända" Säger jag och skrattar. "Du är kass"
"Men du fuskade ju" Säger han och skrattar.
"Nehedå, det kallas att vara smart"

Vi sitter och äter och flummar länge. Det slutar med att det som är kvar av vindruvorna åker ut på marken och vi skrattar som bara den.
Justin spottar vindruvskärnor på mej och då känner jag att jag behöver en liten hämd..
"Kom, vi går och äter vinbär" Föreslår jag och pekar på vinbärsbuskarna som är lite längre bort.
Vi går dit och när Justin inte ser proppar jag hela munnen full med vinbär, utan att tugga på dom. Sen knackar jag honom på axeln för att han ska kolla på mej och spottar sedan alla rakt i annsiktet på honom.
"Hämden är ljuv" Säger jag och försöker mej på att skratta sådär onskefullt.
Då börjar han jaga mej över hela gräsmattan, jag skrattar när jag springer. 
Jag springer upp för en sten trappa som vi har i trädgården.
Justin är fortfarande efter mej. Men någonstans i mitten av trappan rammlar jag, jag liksom snubblar på mina egna fötter. Så typiskt mej, jag är alltid så jävla klumpig.
Jag slår huvudet i trappan och det sista jag hör är att Justin skriker mitt namn.
Sen blir allt svart, precis som när jag var med om bilolyckan..


Vad tror ni kommer hända?
Jag kan ju säga att det är nu allt kommer hända, så hål utkik efter nästa del. :)
KOMMENTERA! :D

Blir nog ingen del imorgon, tror inte jag hinner.
Jag ska försöka att få upp en del imorgon, för eran skull.

PeaceN'Love




Kommentarer
Postat av: Frida

Dina noveller är bäst x3

2011-01-13 @ 19:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0