Love is always love - Del 33

Jag har aldrig någonsin sett honom så rädd förut, han sitter bara där och vågar inte göra någonting.
"Justin, du måste berätta för mej vad det är som händer! Dom är fulla va? Är det dom som har skadat dej?"...




Justin säger ingenting, bara kollar ner och suckar.
"Vilka är där ute? Fans?" Frågar jag och tar upp hans huvud igen så han kollar på mej.
"Fans?!! Inte mina fans i alla fall" Säger han och spärrar upp ögonen.
"Hämta Jennie din jävla bög! Vi vill ha henne! NU! Annars sparkar vi in dörren!" Skriker någon där utanför.
Då reser sig Justin snabbt upp och skriker:
"HÅLL KÄFTEN! Ni kan inte få henne! Hon är min! Fattar ni?!"
Då bankar det ännu hårdare på dörren så jag nästan tror att dörren ska ge med sig. Men det gör den inte som tur är.
Jag fattar absolut ingenting. Vill dom ha mej? Varför?
Jag måste få Justin att berätta! Jag måste ringa polisen!
"Kom, vi måste ringa polisen!" Säger jag och tar tag i Justin för att han ska följa med.
Men han stretar emot och skakar på huvudet.
"Jag har redan försökt både din och min mobil är döda och telefonen som finns på rummet funkar inte" Säger han dystert.
"Men vi kan prova igen" Säger jag och börjar slå nummret till polisen.
Men Justin hade rätt, den funkar inte. Det går inte ens fram några signaler.
Min och Justin mobil ligger brevid telefonen, men dom är döda precis som Justin sa.
"Vad ska vi göra?" Undrar jag med skakig röst. Nu är jag riktigt rädd.
Det känns som om jag har vaknat upp i en mardröm, eller i en skräckfilm.
Varför hör ingen i rummen brevid allt bankande och skrikande?
Jag vågar inte ens tänka på vad som kommer hända om dom där killarna lyckas ta sig in i rummet.
Justin sätter sig i soffan och tecknar åt mej att jag ska sätta mej brevid.

"Jag vaknade av att det knackade på dörren" Börjar han att berätta. "Jag trodde att det var mamma så jag gick och öppnade. Och då stod dom killarna där, as fulla."
"Hur många var dom?" Frågar jag lite försiktigt
"Fem, tror jag" Svarar han efter att ha tänkt efter en stund. "Dom skrek massa fula saker, typ att jag är en jävla bög, ful och att jag ska lämna dej ifred. Då blev jag jättearg och skrek åt dom att dra åt helvete och lämna oss ifred. En av killarna slog mej med något hårt rakt över läppen, jag vet inte var det var, men ont gjord det.
Jag försökte flera gånger att få igen dörren, men det var liksom fem stycken mot en. Men tillslut lyckades jag få igen den med en väldigt smäll. Sen satte jag mej ner och efter en stund kom du"

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Men jag ser på Justin att det är något mer.
Något som han inte har berättat.
"Justin. Jag ser på dej att det är något mer.. du måste berätta allt!"
Han suckar tungt och kollar med ledsna ögon på mej.
"Dom sa att dom inte kommer ge upp fören dom har fått 'min sexiga tjej' och så sa dom att så fort dom får tag i mej ska dom döda mej.."
Jag ser på honom hur svårt det är för honom att säga det.
"Din sexiga tjej?"
"Aa, det var så dom sa i alla fall." Säger Justin
"Tror du att dom såg.. oss.. när vi.. ?"
Han rycker osäkert på axlarna och gör en grimas.
"Jävligt fin fanclub man har då" Muttrar jag tyst.

Efter en stund hör jag hör en polissyren och ljudet blir bara starkare och starkare.
Och helt plötsligt blir det tyst utanför dörren, inget skrikande och bankande.
Jag andas ut, tack och lov! Polisen är på väg hit.
Inte långt efter hör jag röster utanför, det låter som om poliserna pratar med killarna. Men jag och Justin vågar ändå inte röra oss ur fläcken.
Efter en stund bryts dörren upp och det kommer in en kvinnlig polis.
Jag kastar en snabb blick ut genom dörren och får se Pattie ligga där på golvet med massa sjukvårdare runt sig.
Jag ryser till när jag ser ett skärsår i hennes arm som det rinner blod från.
Hon hade säkert hört något, och kommit ut från sitt rum och då hade killarna attackerat henne. Stackars Pattie..
"MAMMA!" Skriker Justin och flyger upp ur soffan. Han har sett samma sak som mej.
Polisen hindrar honom och ber honom sätta sig ner igen.
"Hon kommar klara sig. Sätt dej ner igen" Säger hon. Justin märker snart att det är meningslöst att säga emot så han sätter sig motvilligt ner i soffan.
Polisen börjar ställa frågor, det är mest Justin som svarar.
Hon antecknar allt som Justin säger.
"Alla fyra är i alla fall gripna nu. Så ni behöver inte ora er" Säger hon sedan lugnande.
"Fyra? Det var ju fem stycken!" Säger Justin
"Hm. Det var bara fyra när vi kom och vi har inte sett en femte heller. Din mamma såg också bara fyra" Säger poliskvinnan fundersamt.
"Men jag är säker på att det var fem" Envisas Justin.
"Okej, vi ska kolla upp det" Säger hon och skriver något och sen klappar hon Justin lite lätt på axeln.

Polisen försvinner ut igen och in kommer min mamma istället.
Hon kollar oroligt på oss och det ser nästan ut som om hon ska börja gråta när som helst.
"Hur är det med er?" Frågar hon och knör sig ner mellan mej och Justin i soffan och pussar mej en gång på huvdet, sen gör hon samma sak på Justin.
Ibland är hon bara för pinsam..
"Mamma, vi är okej" Mummlar jag.
"Ni blev väll inte skadade?" Undrar hon och kollar först på mej och sen på Justin. "Justin vad har hänt med din läpp?"
"Jag blev slagen" Svarar han. "Men det är lungt, det kommer bli en fläskläpp. Men annars är det helt okej"

Mamma berättar att vi ska på förhör klockan två imorgon. Eller idag kan man ju säga, klockan är ju snart fem på morgonen.
"Men mamma då?" Undrar Justin. "Vad händer med henne?"
"Jag tror dom redan har kört henne till sjukhuset. Men det var inte så farligt, något stygn i armen bara" Svarar mamma.
Justin nickar och jag kan se att han är orolig för Pattie.
Jag känner mej fortfarande illa till mods med tanke på att det kanske springer en lös av dom där galna killarna.
Men jag försöker att inte tänka på det så mycket.

Den natten sover jag Justin och Mamma i samma säng eftersom vi inte kan sova i Justins rum på grund av den inslagna dörren.
Men det slutar med att mamma går och lägger sig på soffan istället.
Och då passar Justin på att krypa närmare mej och lägga sina armar runt om mej.
Då känner jag mej trygg och så somnar vi...


Jag får ju knappt några kommentarer längre.. :(
Jag vill ju veta vad ni tycker. Så kom igen alla kommenterar! :)

PeaceN'Love




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bääääääst! <3

2011-02-13 @ 20:52:35
Postat av: frida

jag läser många noveller men du är en av dem som skriver bäst! alla andra skriver bara ord och läseer inte igenopm det så de hänger inte ihop... :)

jag älskar vekligen din novell...

2011-02-13 @ 21:47:27
Postat av: Svarten97

Jag skulle då inte vilja vara henne i de senaste kapitlerna.

Awsome kapitel :)

2011-02-13 @ 22:10:59
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Bettan<3

Sjukt bra ju<3

Meeeeeeeeeeeeeeeer!!!

2011-02-13 @ 22:33:05
Postat av: jennie

meer sjukt spännande meer !!!!!!!! <3 <3 <3

2011-02-14 @ 07:51:52
Postat av: Sandraa

jätte bra :D



men du uppdaterade oftare förut, det kanske var därför du fick mer kommentarer förut ^^

2011-02-14 @ 12:40:44
URL: http://superr.blogg.se/
Postat av: miriaaaaaaammm<3

jag håller med de andra din novell är en av de bästa det känns som det är på verklighet<3<3<3 hoppas nästa kommer snart<3

2011-02-14 @ 18:23:53
Postat av: hille

ÄLskar värkigen din novell

2011-02-25 @ 18:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0