You're everything I could ever wish for - Del 39

"Ey, ska ni inte bada eller?" Ropar killarna nerifrån vattnet. Jag rycker till lite, jag kollar på Alex och hon nickar.
"Jo, vi kommer" Skriker jag tillbaka. Vi drar av oss våra shorts och börjar sedan gå ner till vattnet.
"Ehm, snälla säg ingenting till någon. Inte ens till Isaac" Ber jag.
"Jag lovar" Säger Alex.



.
Innan vi har hunnit doppa oss har vi blivit nerstänkta av vatten från grabbarna.
"Sluta!" Tjuter Alex. "Vi hade fakstikt tänkt att bli blöta genom att doppa oss, inte av att ni skvätter vatten på oss!"
Dom lyssnar såklart inte, så det ända jag och Alex kan göra är att skvätta tillbaka.
.
Efter att ha badat en stund går allihopa upp. Vi sätter oss ner på våra handdukar och Isaac får en knäpp idé om att vi borde gräva ner Jordan i sanden.
"Va? Nej, inte mej?! Vi borde ta någon av tjejerna" Protesterar han och nickar mot mej och Alex.
"Nej nej! Jag och Liz ska gå och köpa glass nu!" Säger Alex och börjar dra iväg med mej. "Aldrig att jag tänker bli nergrävd där!" Muttrar hon.
.
Vi köper varsin mjukglass och börjar sedan i en långsam tackt att gå tillbaka.
"Du och Justin? Jag kan knappt fatta det" Säger Alex och slikar lite på sin glass. Jag ler lite, tänk att jag visste att hon skulle ta upp det igen. "Du är verkligen kär i honom? Eller ja, det måste du ju vara eftersom ni är tillsammans"
"Haha. Jag är äckligt kär i honom." Skrattar jag.
"Kayla kommer döda dej" Konstaterar hon. Jag flinar lite och slickar på glassen som snabbt smälter i solen. "Jag måste få träffa honom någon gång!"
"Jo visst. Men det har du ju redan gjort?" Säger jag.
"Jo jag vet. Men då var ni ju inte ihop."
När vi är tillbaka till grabbarna igen är dom fullt upptagna med att gräva ner Isaac i sanden.
"Jaså, så det är du som får bli nergrävd" Flinar jag.
"Jordan fegisen ville ju inte" Säger han och nickar mot Jordan som sitter ner i sanden vid hans sida.
Jag och Alex nickar lite och sätter oss sedan ner på våra handdukar.
"Vill ni vara med på filmkväll hos mej ikväll?" Undrar Isaac och kollar på mej och Alex. Jag byter en blick med Alex och biter mej löst i läppen.
"Jag kan inte" Svarar jag.
"Varför inte?" Undrar Isaac.
"Jag ska träffa.. en.." Jag ger Isaac en menande blick och hoppas på att han ska fatta. Han vet ju ändå om att Justin existerar i mitt liv.
"Jaha" Muttrar han och viftar bort Zac som undrandes upprepar sina 'vadå:n' "Alex du då?"
"Jo, jag kommer gärna" Säger hon och ler.
.
Några timmar senare är jag hemma igen och håller på att göra mej iordning. Jag duschar, tar på mej kläder, fönar håret, plattar håret och sminkar mej.
När jag är klar är klockan fem minuter i sju. Jag går in i mitt rum för att plocka med mej, mobil och nycklar och sånt, det lägger jag sedan ner i min handväska.
"Och vart ska du?" Undrar Tim och sticker ut sitt huvud genom dörröppningen när jag är på väg att gå ner för trappan.
"Jag ska på dejt" Flinar jag. "Hälsa mamma och pappa att jag kan bli sen"
"Åh! Fan vad gött, då slipper man dej" Säger han och låter överdrivet lycklig. "Justin Bieber är fan cool"
"Hejdå" Flinar jag och skakar lite på huvudet samtidigt som jag småspringer ned för trappen.
Justins bil står redan utanför så jag skyndar mej att ta på mej mina skor och sen går jag ut. Han hoppar ut ifrån bilen när han får syn på mej och går runt den för att sedan öppna dörren åt mej. Som en gentleman, och det bästa med Justin är att han inte behöver anstränga sig för att vara en. Det kommer naturligt.
"Du ser super snygg ut babe" Ler han mot mej samtidigt som jag stiger in i bilen.
Jag hinner inte svara innan han har smält igen bildörren, men han sitter snart brevid mej igen.
"Du med" Ler jag. Han har på sig en svart T-Shirt med något tryck på och guldiga jeans. "Snygga jeans" Flinar jag.
"Haha. You know, pojken med gludbyxorna" Säger han och skrattar samtidigt som han startar bilen.
.
"Vart ska vi föresten?" Undrar jag när vi har åkt en liten bit
Han kollar på mej och ler. "Det förvånnar mej att du inte har frågat tidigare."
"Haha jaså? Men vart ska vi då?" Undrar jag ännu en gång.
"Det får du se" Svarar han hemlighetsfult.
.
.

KOMMENTERA! :D
.
.
Känner mej verkligen as dålig. Men det har verkligen inte gått att skriva.
Snälla kommentera nu, behöver verkligen lite peppande kommentarer (;
.
PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-08-19 @ 07:44:37
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: hanna

Super bra! MER MER!

2011-08-19 @ 11:20:12
Postat av: Amanda

As bra :D

2011-08-19 @ 17:21:59
Postat av: Julia G

Du ska inte känna dig ''as dålig''! DU har verkligen talang! DU skriver alltid grymt bra! Och det är bara en idiot som skulle våga säga emot mig! Älskar det du skriver, och hoppas med hela mitt hjärta att du aldrig slutar skriva <3

2011-08-20 @ 22:03:45
Postat av: rt

Hahha grymtbra :D

2011-08-21 @ 00:48:33
Postat av: anonym

meeeeeeeeeeer

2011-09-16 @ 18:34:25
Postat av: Malin

Älskar novellen, du får inte sluta skriva du är ju as duktig :) <3

2011-09-22 @ 21:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0