You're everything I could ever wish for - Del 6

Jag märker inte ens när dom lämnar cafét, helt plötsligt ser jag bara att platserna är tomma.
När jag går dit för att duka av ser jag att jag har fått dricks. Det är inte bara några kronor. Det är ganska mycket pengar som ligger där. Så mycket dricks har jag aldrig fått förut, det kanske betyder att dom kommer tillbaka?




Och ja, nästan samma tid nästa dag kommer han igen med den där mannen och kvinnan som nog är hans mamma. Den här gången håller jag nästan på att krocka med honom.
Jag håller i en tom Fanta burk och en tom tallrik som jag nästan håller på att tappa i golvet.
"Oj, förlåt" Säger jag och kollar upp på honom.
"Nä, det är lungt" Säger han, och flashar ett litet leénde.
Sen fortsätter dom in i Cafét och sätter sig på samma plats som förra gången. När jag har ställt av mej det jag har i händerna går jag raka vägen till deras bord för att se vad dom vill ha denna gången.
"Samma som förra gången" Säger Justin direkt.
"Cola och en Wilson's special alltså?" Ler jag.
"Japp. Du hade rätt, den var jättegod" Säger han och ler tillbaka.
Jag ler och vänder mej till mannen, han beställer kaffe och en Wilson's special och det gör även Justins mamma.

"Vi har fått en ny stammis" Viskar jag till mamma när jag kommer ut i köket. Hon har fullt upp med att ställa in saker i diskmaskinen. "Och inte vem som helst" Tillägger jag sedan
Hon kollar upp på mej och torkar sig i pannan med tröjärmen.
"Jaha, vem då?" Undrar hon
"Justin Bieber" Svarar jag och flinar.
"Jaha. Vem är det? Eller är det han där som blev känd genom YouTube?" Frågar hon sammtidigt som hon försöker knö ner den sista tallriken.
Jag nickar.
"Jag tror inte jag skulle känna igen honom om jag såg honom" Säger hon då och skrattar.
"Han sitter längst in i cafét med sin mamma tror jag, och någon annan man som jag inte vet vem det är. Dom var här igår också" Säger jag. "Det var dom vi fick så mycket dricks av föresten"
"Vad kul. Värsta kändis cafét ju" Skrattar hon. Jag himlar lite med ögonen mot henne. Det är nog meningen att det ska låta coolt, men ni vet att när en mamma försöker låta cool låter hon ännu mer töntigare än vanligt. Det var ju tur att ingen annan hörde i alla fall.

Dom tackar när jag kommer tillbaka med beställningarna.
Tänk om Kayla och hennes kompisar hade varit här nu. Snacka om att det hade blivit kaos då. Eller några anndra galnda fans.
Jag går ut i köket igen där mamma precis trycker på startknappen på diskmaskinen.
Hon är precis på väg att öppna munnen när höga skrik fylla hela cafét. Hennes ansiktsuttryck ändras genast, och hon gör en konstig min.
både jag och mamma stormar ut från köket för att se vad som försigår.
Mina ögon späras upp när jag ser ett tiotal tjejer stå och skrika rakt ut. Mannen som kom i sällskap med Justin försöker att få undan tjejerna, men dom är verkligen helt galna.
"Kom, följ med hit" Säger min mamma till Justin och hans mamma. Tjejerna försöker desperat att dra åt sig Justin när vi smiter förbi.
"Ni måste gå nu. Ge killen lite plats" Hör jag mannen säga när vi kommit ut i köket som är våran ända räddning.
Mamma säger till dom att dom gärna få slå sig ner så länge. Dom sätter sig på varsin stol medans jag och mamma fortfarande står upp.
"Förlåt för det där" Säger Justin och kollar på både mej och mamma.
"Nej, nej det är lungt" Skyndar mamma sig att säga.
Två minuter efter kommer mannen tillbaka. Då har vi redan hunnit presentera oss för varandra. Kvinnan heter tydligen Pattie och hon är Justins mamma. Precis som jag trodde.
"Hej." Säger han och sträcker fram sin hand och hälsar på mamma. Han presenterar sig som Kenny.
"Hej. Allison" Säger mamma och tar tag i hans hand och skakar den.
Sen vandrar hans blick vidare till mej.
"Hej." Säger han och räcker fram sin hand till mej med.
"Hej. Liz" Säger jag.
Jag känner hur Justin kollar på mej. Jag vänder mej sakta om, och när våra blickar möts kollar han bort.
"Är det lungt där ute nu?" Undrar Pattie
"Ja, när dom märkte att inte Justin var kvar så var det inte lika svårt att få bort dom" Svarar Kenny och nickar mot Justin som sitter och kollar ner på sina skor.
Mamma börjar prata med Pattie och Kenny, och då tar Justin till orda och börjar prata med mej.
"Jag måste bara fråga.. det var du som snodde mitt gömställe va?" Säger han och ställer sig upp.
"Haha, det var du som snodde mitt" Skrattar jag.
"Haha. Det var inte särskilt smart att gå ut själv utan att ha någon med mej." Säger han då, och förklarar att han blev jagad av både paparazzis och fans.
Men vi hinner inte byta så värst många ord innan dom är tvungna att gå igen. Dom betalar för maten och lämnar sedan cafét.
"Hmm..det där var... anorlunda." Säger mamma och skrattar precis efter dom har gått ut genom dörren.
Jag mumlar något till svar sen tar jag mina saker och går hem.

Hälften av vägen hem från skolan nästa dag får jag sällskap av Isaac. Han ska tydligen till någon kompis som bor åt samma håll som mej.
"Hur går det med tjejerna då?" Undrar jag helt plötsligt.
Isaac kollar upp på mej och verkar lite överväldigad av min fråga.
"Nja, alltså. Som vanligt, om du fattar vad jag menar.."
"Du har massa tjejer runt dej, men ingen som duger?"
Isaac skrattar och nickar.
Det som är så bra med Isaac är att han inte liksom 'leker' med någon, som många anndra killar gör. Han är aldrig ihop med någon bara för att det är kul eller så. Det är verkligen bara när han är säker på att han känner något. Man kan väll säga att han är svårfångad. Tjejerna skingras runt honom, och det är klart han är trevlig och pratar med dom. Men det blir oftast inget annat mellan någon av dom.
"Du då? Hur går det med killarna?" Undrar han och flinar.
Jag rycker lite på axlarna och dröjer lite med att svara. Det är kul att göra honom nyfiken.
"Kom igen. Gillar du någon eller?" Undrar han nyfiket.
Jag ler lite mot honom och biter mej i läppen.
"Det skulle du bra gärna vilja veta va" Retas jag.
"Woho! Så du gillar någon?" Säger han och flinar ännu större.
Jag brister ut i skratt.
"Nej, det gör jag inte!" Säger jag och slår till honom på armen ganska hårt. Han slår tillbaka på mej och sen är vi i full gång med att göra blåmärken på varandra.
Efter ett tag ska han svänga av för att komma hem till sin kompis och jag ska fortsätta åt anndra hållet.
Och då är det endå ännu en bit kvar hem till mej.
Nu när jag inte behöver social med någon stoppar jag i mina Ipod lurar i öronen och sätter på musik.
Efter en stund måste jag stanna för att knyta mina skor. Jag böjer mej ner och börjar knyta mina skor när jag helt plötsligt känner hur någon håller för mina ögon.
Jag skriker till och tror att jag är påväg att bli kiddnappad.
"Sch! Gissa vem det är" Viskar personen som håller för mina ögon.
Jag ler och fattar direkt att det är Isaac.
"Isaac, lägg ner" Säger jag och tar bort hans händer. Men när jag vänder mej om är det inte Isaac som står där..


KOMMENTERA! :D

Vem tror ni det är?


PeaceN'love


Kommentarer
Postat av: Linnea

Meeeeeeer!!!!!!!

2011-04-04 @ 21:29:56
Postat av: Johanna

mer mer D:

2011-04-04 @ 21:30:32
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: adisa

Justin bieber ;)

2011-04-04 @ 21:56:41
URL: http://adiisapristina.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

HAHAH asbra!!

Meeeeeeeeeeeeer!!!

aa jag tror oxå att de ee Justin <3

2011-04-04 @ 22:54:17
Postat av: Anonym

BIEBER SÅKLART ;O

2011-04-04 @ 23:08:07
Postat av: jennie

Bieber såklart meer du skriver så man lever sig in in texten

2011-04-05 @ 15:14:59
Postat av: Stina

Meeeeeeer

2011-04-05 @ 19:36:54
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Svarten97

Aaaaaaaah! O.o meeeer!

2011-04-05 @ 20:31:55
URL: http://svarten97.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0