You're everything I could ever wish for - Del 12

Va?" Undrar hon och släpper taget om mej lite.
"Nej, inget"
Det ska bli så kul att se Kaylas min när hon får reda på att jag ska på hans konsert. Och så står hon där utan biljett. Okej, kanske inte. Men man kan ju alltid hoppas att hon gör det.
Men framför allt ska det bli kul att gå på konserten. Jag hoppas att den lever upp till mina förväntningar.




Veckorna rullar på som vanligt. Jag och Alex har pratat med Isaac, i början ville han inte lyssna och stötte bara ifrån oss. Egentligen borde han veta att jag går igång när folk gör så, men han har ju som sagt inte varit sig själv riktigt den sista tiden.
Det slutar med att jag struntar i att ta det lungt, och istället börjar jag skrika exakt precis det jag egentligen vill säga. Jag säger allt ifrån att han inte är som förr, att han kommer bli en sån där 'gansterkille' som tror att han är något och framför allt att han kommer mista sina två bästa kompisar om han fortsätter.
När jag har spottat orden rakt i ansiktet på honom kollar han vettskrämt på mej.
"Jag förstår dej.." Mumlar han. "Men, är det inte lite att ta i? Jag menar, alla dricker i våran ålder. Det är liksom inte olagligt"
"Men det är just det! Fattar du inte?!" Flämtar jag. "alla gör si och så, Isaac jag vill inte att du ska bli som alla andra, du har alltid varit du, inte som alla andra." Jag känner hur despret jag börjar bli, jag måste få honom att förstå. "Föresten så dricker inte alla, kanske alla de typerna du har börjat umgås med. Och dom är dom värsta sorten, jag kan nästan slå vad om att dom skiter i vad det dom dricker smakar, bara dom bli fulla."
Isaac kollar upp på mej och drar en djup suck. När han andas ut igen träffas jag av en illa luktande stank.
Jag känner hur mina ögon smalnar. "Du har rökt, eller hur"
Det är ingen fråga, det är ett konstanterande. Han har rökt.
"Förlåt.." Mumlar han.
"Säg inte förlåt till mej. Det är inte mitt liv du förstör med sån skit" Jag sneglar på Alex som har stått tyst brevid mej en bra stund nu. "Och inte Alexs heller" Tillägger jag.
"Okej, jag kanske ångrar mej. Jag vet att jag har gjort fel. Men det är fortfarande inte du, eller ni som bestämer vad jag ska göra och inte göra." Säger Isaac.
"Vi försöker bara hjälpa dej" Mumlar Alex utan att kolla på honom. "Det har alltid varit vi tre, men sen helt plötsligt har du börjat umgås med idioter och göra idiotiska saker. Vi vill bara inte att du ska bli en idiot också"" Fortsätter hon och kollar nu upp på Isaac.
"Vänner är till för att hjälpa varandra, eller hur?" Säger jag och kollar på mina båda vänner.
Både Isaac och Alex nickar samtidigt och när dom märker att dom gör det kollar dom på varandra och börjar skratta lite tyst.
"Vänner?" Undrar Isaac och sträcker ut med armarna.
"Vänner!" Säger jag och Alex i kör och låter Isaac omfamna oss båda samtidigt.

Det dröjer inte länge fören 1 Juni är här. Ingen vet att jag ska gå.
Men alla vet att Kayla ska.. såklart.
Egentligen är det frestande att berätta det för henne. Hennes haka skulle gå ner till knäna.
Fast i och för sig, om hon ser mej konserten kommer den gå ända ner till golvet. Vilket skulle vara ännu roligare att se.
"Är du klar? Vi måste åka nu!" Ropar mamma från nedervåningen. Jag kastar en sista blick i spegeln innan jag rusar ner för trappan.
"Ska du gå så där till en Justin Bieber konsert?" Undrar Tim och granskar mej från topp till tå med rynkad panna.
"Ja.. vadå då?" Undrar jag lite osäkert.
"Nä, men jag trodde att man typ skulle skriva Justin Bieber över hela armarna och i ansiktet och ha massor Justin Bieber kläder på sig"
"Va?" Skrattar jag. "Jag har inte ens några Justin Bieber kläder.. och värst vad du verkar kunna saker om detta" Säger jag och flinar.
"Jag sa att jag trodde!" Han betonar 'trodde' och jag känner att det skvätter spott från hans mun när han säger det.
"Du behöver inte spotta på mej för det" Muttrar jag och torkar mej med tröjärmen.

En stund senare sitter hela familjen i bilen. Först ska dom lämna av mej vid konserten, sen åker dom vidare dit släktträffen håller hus. Jag är väldigt glad att jag slipper den.
"Ha det så kul gumman" Säger pappa när jag hoppar ur bilen, medans mamma hela tiden tjatar om att jag ska ta det försiktigt.
"Vi står här utanför direkt när konserten är slut, och då kommer du hit" Säger mamma för typ femtioelfte gången.
"Ja!" Säger jag irriterat och slår igen bildörren.
Jag kollar mej omkring, det är fullt med folk överallt fast det är nästan en timme kvar tills insläppet till konserten börjar.
Jag går runt lite och ställer mej i en onödigt lång kö där man kan köpa Justin Bieber saker. Egentligen känns det lite överdrivet, men ett litet armband eller något kan väll inte skada.
Fastän det är jätte mycket tjejer i min ålder överallt känner jag mej ensam. Jag menar alla är liksom där med minst någon mer och så kommer jag där helt ensam. Dom har i alla fall någon att prata med.
Många har på sig Justin Bieber tröjor och har skrivit hans namn på armarna och i ansiktet, precis som Tim sa. Det är väll tydligen så man ska se ut när man går på Justins konsert.
Efter vad som känns som 2 år står jag äntligen längst fram i kön. Jag köper ett litet armband och sen knör jag mej ut från folkmassan.
Då får jag syn på Kayla, hon står där med ett gäng kompisar och fnittrar. Jag slinker snabbt förbi henne och som tur är såg hon mej inte.

Efter en stund börjar äntligen insläppet. Jag har en plats långt fram, längst framme vid scenen faktiskt.
Tänk att han gav mej en plats längst fram, vissa skulle nog göra vad som helst för att få det och jag fick det helt gratis bara så där. Jag är ju inte ens något stort fan.
Efter insläppet dröjer det en bra stund innan konserten sätter igång.
Det sprutas ut rök på scenen så den blir alldeles täckt. När den har skingrat sig lite kan man urskilja en figur av en människa. Man fattar ju direkt att det är Justin som står där. Alla blir verkligen helt hysteriska och börjar skrika som bara den. Det är nästan så att jag funderar på att hålla för öronen, men är man på konsert så är man. Och jag vill ju inte missa om dom säger något.

Hela konserten är verkligen helt underbar, Justin ger verkligen allt. Han sitter i det där hjärtat och spelar och allt.
Och under låten One Less Lonley Girl tar dom upp ett mycket lyckligt fan på scenen som får sitta på en stol och Justin sjunger till henne. Det ser nästan ut som om hon ska dö där uppe av lycka.
När låten är slut börjar Baby. Alla i publiken börjar sjunga med, och då menar ja verkligen alla! Till och med jag.
Utan någon anledning stoppar jag händerna i byxfickorna, då känner att lyckopengen ligger där.
Det är kul och tänka att tack vare den så är jag här, även om jag kanske inte väljer att tro på att det är den som har fört med sig tur. Men ändå.
Nu är Justin vid andra änden av scenen och halvspringer lite och tar i de som står längst fram händer.
Och helt plötsligt är han framför mej, jag kollar på honom och han kollar tillbaks på mej. Han ler åt mej, kanske för att han känner igen mej? Jag sträcker fram min hand, samma hand som jag har myntet i.
Han tar tag i den en kort sekund när han kommer förbi och sen springer han vidare. När han har släppt märker jag att jag inte har kvar myntet i handen. Jag kollar ner på golvet under mej, men där är den inte. Tog han det?
Jag kollar på Justin igen och märker hur han diskret stoppar ena handen i fickan för att sedan ta upp den igen.
Jag ler för mej själv, han måste ha tagit det.
Har detta blivit som en grej nu? Att vi typ ska låta myntet vandra i mellan oss för att vi ska få tur?

"Vill ni höra en till låt?" Ropar han i mickrofonen när alla tror att konserten är slut.
Alla börjar skrika som galningar Och Look At Me Now med Chris Brown börjar spelas högt.
"Om jag har tur nu så kommer jag klara denna låten." Säger Justin och ler.
Och till min förvåning så klarar han hela låten utan några problem, även den allra snabbaste rappen. Och den är riktigt snabbt. Jag skulle bara vricka tungan om jag försökte.
Men det är nog lyckopengens förtjänst tänker jag för mej själv.


KOMMENTERA! :D

Jag tkr det är lite dåligt med kommentarer.
Får väll försöka med detta igen; Minst 10 kommentarer så får ni en del fortare :)
Det klarar ni? Statistiken har ju gått upp (y)

PeaceN'Love


Kommentarer
Postat av: Stina

meeeeer :)

2011-04-23 @ 21:57:56
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-23 @ 22:26:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag älskar denna novellen haha :D

2011-04-24 @ 01:36:33
Postat av: ciaRA!!!!

sååå bra gillar det med myntet förtsätt med det mer mer justin!!!!!!!!! assssssa bra!!!

2011-04-24 @ 11:22:11
Postat av: lisa

jätte bra! :)

2011-04-24 @ 13:31:57
Postat av: Bettan<3

Meeeeeeeeer!!

2011-04-24 @ 14:57:43
Postat av: Nike

Mer!! Assss bra ju!!

2011-04-24 @ 20:38:47
URL: http://Nikesspace.devote.se
Postat av: alice

jätte bra! :)

2011-04-24 @ 21:41:58
Postat av: jennie

meer as bra älskar novellen !!! ;P :P :D meer !!!!

2011-04-25 @ 19:18:58
Postat av: Anonym

omg helt jävla undebar, klart den bästa bieber novell jag har läst !! :D

2011-04-25 @ 19:38:21
Postat av: Anonym

älskar denna novellen!

2011-04-25 @ 19:39:02
Postat av: rebecca

jag älskar novellen! jag vill ha meeeeer! :) <3

2011-04-25 @ 21:57:04
URL: http://rebeccasantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0