You're everything I could ever wish for - Del 10

Jag tar brickan som jag bärde ut sakerna på och lämnar sedan deras bord. Jag kan ju inte stå där hela tiden medans dom äter.
Och Justin kanske behöver tid att förklara.. eller nåt. Det kändes i alla fall som rätt tillfälle att gå där ifrån nu.
Nu är det bara att hoppas på att han inte blir överfallen av fans.




Jag börjar göra det vanliga igen. Torka bord, ställa iordning stolar och även ta hand om lite disk.
Jag kollar lite i smyg på Justin och dom när jag har chansen. Han har tagit på sig sina solglasögon igen och dom verkar prata om någonting. Jag hör inte om vad eftersom jag är inne i cafét. Sen så är det ju lite oförskämt att lyssna på andras samtal. Och bara för att Justin är känd är det ju inget undantag.
Jag sliter min blick och går in i köket med lite disk som jag sätter in i diskmaskinen.
Jag står en stund och grejar med disken och efter ettt tag kommer mamma in. Hon har ett nöjt leénde på läpparna.
"Trevliga männsikor det där" Säger hon och ställer ännu en hög brickor som behöver diskas till mej.
"Vilka?" Undrar jag.
"Vad är det pojken heter? Justin Beaver?
"Öhm.. jag tror det är Bieber.." Säger jag och skrattar lite.
"Jaja, trevliga är dom i alla fall" Säger mamma. "Dom pratar så glatt när man kommer förbi och ska duka av"
"Har du dukat av från deras bord?" Undrar jag surt.
"Jaa.. fick jag inte det?"
"Men jag ville ju göra det!" Klagar jag. Men sen så hör jag hu dumt och barnsligt det låter, så jag säger snabbt. "Men äh, skit samma"
Mamma ger mej en konstig blick, sen försvinner hon iväg.
Jag ställer ner den sista tallriken sen torkar jag mina blöta händer på en handduk.
Jag går ut ännu en gång till uteserveringen, denna gång för att det har kommit nya gäster som jag måste ta beställning från.
Det är ett meddelålders par, dom beställer kaffe och glass.
Jag märker att Justin kollar på mej när jag går förbi deras bord. Dom är precis på väg att ställa sig upp och lämna cafét men när jag passerar hör jag Justin ropa efter mej. Men det ända han säger är 'hejdå'. Jag stannar till och vinkar hejdå till dom.
Jag går in och säger beställningarna från paret till mamma så att hon kan fixa det.
Sen går jag ut igen för att torka av bordet som Justin och dom satt vid.
"Dricks.." Mumlar jag för mej själv och börjar räkna pengarna som ligger på bordet, och intryckt emellan två sedlar ligger vad som ser ut som en papperslapp. Men när jag kollar närmare på den ser jag att det är en konsert biljett till hans konsert i Los Angeles.
Jag kollar förbryllat på biljetten, jag som trodde att han inte skulle ha någon konsert. Jag kollar på datumet, den 1 Juni. Det är ju ganska långt kvar. Drygt en månad.

Jag går leénde in till mamma för att visa biljetten.
"1 Juni. Liz, jag vet inte om det går" Säger hon bekymrat och i samma sekund dör mitt leénde ut.
"Va?! Men det måste gå! Han gav mej en biljett, det är klart att jag ska gå"
"Det är ju släktträff då, kommer du ihåg?"
Jag suckar, nu när hon säger det minns jag. Men det är den värsta skiten som finns. Hela släkten på mammas sida träffas en dag och umgås, och jag kan lova dej, det blir en del folk. Jag känner knappt hälften, och jag hurrar inte precis över hela den grejen.
"Men jag måste väll inte följa med?" Frågar jag bedjande.
"Liz, detta har varit planerat jättelänge, det vet du. Och du ingår faktiskt i släkten" Mamma låter bestämd.
Jag går muttrande där ifrån. Det är ingen idé att argumentera mer med henne nu. Jag kommer bara bli sur och irriterad och skrika på henne, och det är ingen höjdare.
Jag drar av mej det löjliga förkläddet som sitter som en kjol runt min midja. Sen stoppar jag in Ipod lurarna i öronen och går hem.
Jag skickar iväg ett sms till Alex och undrar om hon har lust att hitta på något. Jag får ett svar nästan direkt och några sms senare är det bestämt att vi ska mötas vid lekplatsen.

När jag kommer dit är hon redan där. Hon sitter på en gunga och jag går och sätter mej på gungan brevid.
"Vet du en sak?" Undrar Alex. Men hon blir avbruten av att någon ropar våra namn. Vi båda vänder oss om exakt samtidigt.
Och där ute på vägen står Isaac och två anndra killar. Jag ser inte vilka det är ifrån detta avståndet.
Alex börjar vinka hysteriskt åt dom och jag gör det samma. Killarna börjar gå emot oss.
"Här är ju mina tjejer" Säger Isaac och flinar stort.
Nu ser jag att dom två anndra killarna är Zac och Jordan.
"Vad gör ni?" Undrar jag.
"Vi tänkte ta en tur med Snygga Martha" Svarar Isaac och skrattar. "Vill ni hänga med?"
Snygga Martha är hans bil, töntig som han är så har han gett den ett namn.
Både jag och Alex nickar.
Och en stund senare står alla fem hemma hos Isaac i hans garage.
"Jag ska bara backa ut henne" Säger Isaac och hoppar in i förarsätet.
"Pick sitta fram" Tjoar jag när Isaac har backar klart. Alex ger mej en mördande blick, det betyder att hon får sitta i baksätet med Zac och Jordan själv. Jag fnissar lite och öppnar dörren och hoppar in i bilen.
Han gör en rivstart och snart dunkar musiken samtidigt som vi åker.
Vi har verkligen jättekul. Alla fem är helt galna och skriker med till låtarna.
Om mamma hade sett oss nu hade hon blivit förbannad, det är tur att hon fortfarande jobbar.
"Har du ingen Justin Bieber låt?" Skriker jag för att överrösta musiken.
"Va?!" Skriker Isaac tillbaka och sänker musiken.
"Har du ingen Justin Bieber låt, undrade jag"
"Ööh.. nej" Säger Isaac och kollar konstigt på mej. "Vad fan tror du om mej" Han flinar och höjer musiken igen.
Jag kollar bak på Alex som sitter inklämd mellan Jordan och Zac.
Alex ser glad ut och verkar inte ha något emot att sitta där bak ensam med dom två killarna. Vi åker runt en stund till, sen så är jag och Alex med killarna resten av dagen och kvällen.
När klockan börjar närma sig åtta på kvällen vill killarna gå ut. Dom säger att dom ska träffa några anndra kompisar och att jag och Alex får följa med om vi vill.
Jag och Alex behöver inte byta mer än en blick, båda vill.
"Ska vi ta bilen eller gå?" Undrar Isaac.
"Bilen, jag orkar inte gå" Säger Jordan.
"Latmask" Säger Isaac och skrattar.

Vi parkerar bilen efter en inte så lång stunds åktur. Vi behöver inte gå så värst långt innan jag kan se ett gäng killar sitta ner på en plattform av sten. Några känner jag igen från skolan, men en del är helt okända också.
Jag får direkt en känsla av obehag.
"Tjenare!" Hojtar en kille och tar ett bloss av sin ciggaret. "Woho, har ni med er brudar också"
"Vilka fan är det här?" Viskar jag tyst i Alex öra.
Hon rynkar pannan och rycker lätt på axlarna. Jag vänder mitt huvud åt anndra sidan där Isaac går brevid mej och frågar honom istället.
"Ta det lungt Liz, det är bara några kompisar" Svarar han.
"Jag är lugn" Fnyser jag. "Jag bara undrade vilka det var"
Jag och Alex står lite för oss själva när Isaac, Zac och Jordan går fram och hälsar på dom anndra killarna.
"Vad heter ni då?" Undrar en av killarna.
Innan varken jag eller Alex hinner svara rycker Isaac in.
"Detta är Liz och det är Alex" Säger han och pekar på oss. Jag ger honom en arg blick, som han ingronerar.
Vi kan väll presentera oss själva.
"Jaha, så vilken är din?" Undrar killen.
Jag kollar på Isaac. Rodnar han? Han knör sig i mellan mej och Alex och lägger varsin arm runt våra axlar.
"Båda två är mina" Säger han. "Haha, nej men ingen. Vi är bara kompisar"

Ju längre vi är där och ju mer jag lär känna dessa killar, ju mer vill jag där ifrån.
Efter en stund börjar dom ta fram spritflaskor också. Vad är det för typer Isaac umgås med?
Visst, dom är ju runt 16-18år så jag antar att det inte är så farligt att dricka. Men ändå så gillar jag det inte.
"Vafan!" Väser Alex i mitt öra. "Dricker Isaac?!"
Jag slänger en blick på Isaac.
"Kom" Säger jag till Alex och tar hennes hand för att hon ska följa med. Jag stegar bort till Isaac och drar med honom bort en bit också.
"Vad håller du på med?" Undrar jag. "Du kan ju inte dricka fattar du väll! Du ska ju köra hem sen!"



KOMMENTERA! :D

På något konstigt sätt så har del 9 hamnat under 'ett rop på hjälp' -inlägget. Iaf är det så på min dator. Vet ju inte om det är så för er xd
Så om ni har missat det, är det bara att skrolla ner lite :)


PeaceN'Love




Kommentarer
Postat av: amanda

MEEER :D

2011-04-16 @ 18:02:49
URL: http://yoamanda.com
Postat av: J

Awesome! :D

2011-04-16 @ 18:11:22
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-16 @ 18:31:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sofia

shiiiiiet vad braa :'D

2011-04-16 @ 21:26:36
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahha inte för mig? ;=) Meeeeer skitbra ;D

2011-04-17 @ 15:24:09
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Hej!

Gillar du Bieber-noveller? Då är min blogg rätt för dig ;)

Har just börjat på en ny novell, så du kommer inte ligga efter något i novellen. Om du blev sugen på att läsa min novell gå då in på http://storiesbyjulia.blogg.se/ :)

Och just det; Jag kommer inte alltid skriva noveller om Justin Bieber, men jag hoppas du gillar mina noveller ändå!

- Hoppas du inte har något emot min ”reklam”, om du har det så ursäktar jag.

Kramar från Julia! :)

2011-04-18 @ 12:04:55
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0