You're everything I could ever wish for - Del 5

"Skynda dej, in i bilen Justin!" Säger mannen och två sekund senare sitter båda två i bilden och alldeles snart har dom kört iväg och bilen är borta.
Sakta men säkert börjar jag förstå vem han är. Det måste ju vara han? Vem annars kan det vara?
Det är ju rena turen att inte Kayla, Lucy, Pamela och Vanessa fick syn på honom, dom hade ju flippat ur totalt!






Jag bara står där och försöker sammla tankarna en stund.
Så jag har nyss stött ihop med Justin Bieber? Killen alla tjejer skriker över. Varför skrek inte jag?
Hade jag skrikigt om jag visste att det var han?
Antagligen hade jag inte gjort det, jag är inte den typen av tjejer som skriker över kändisar eller som blir helt förälskad i någon.
Jag börjar sagta att går därifrån. Det tar ovanligt lång tid för mej att gå hem just idag.

När jag kommer hem sätter jag mej direkt vid datorn och loggar in på Twitter.
Jag söker efter Justin Bieber och sen tycker jag på 'follow-knappen'
Sen går jag in på Youtube och kollar på några intervjuer och även några musikvideos. Han är ju faktiskt ganska rolig.
Jag har aldrig förut ens tänkt tanken på att börja kolla på interjuver och så med honom, det hela känndes bara överdrivet. Hela grejen med Justin Bieber.
Men nu när jag faktiskt har 'träffat' honom. Om man nu kan säga så. Så har jag faktiskt en anledning att kolla vad han här för typ, jag har ju faktiskt snackat med honom. Även fast jag dock inte visste om det då.

Nästa dag i skolan bestämer jag mej för att inte berätta något om Justin för varken Isaac eller Alex. Fast egentligen finns det inte så mycket att säga. 'Vet du? Igår snodde Justin Bieber mitt gömställe, när jag skulle smyga på dej och Kayla.'
Nej det låter bara konstigt. Jag skulle ändå inte kunna få fram det på ett bra sätt, sen så skulle det säkert komma vidare till Kayla och hennes fnitterapor vilket jag inte vill! Det verkar ju i alla fall som Isaac umgås med dom
Isaac ska jag i alla fall ta itu med, jag måste få fram om han verkligen brukar umgås med Kayla.
Vi möts vid skåpen efter sista lektionen, alla anndra har redan gått så det är bara jag och han där. Och då tar jag tillfället i akt.
"Så.. brukar du umgås med Kayla?" Jag går rakt på sak och vänder mej om för att se på Isaac.
Han står fortfarande med nyllet i sitt skåp och verkar leta efter något. "Jag såg dej" Säger jag, då vänder sig Isaac sakterligen om.
"Vart då?" Undrar han och ser helt oberörd ut.
"En bit utanför centrum" Svarar jag. "Du var med Kayla, Vanessa, Lucy.."
Jag hinner inte rabbla upp alla namn innnan han avbryter mej.
"Jaha, alltså det var inte meningen. Råkade bara stöta på dom"
"Och då kramar du henne?" Jag flinar mot honom och han tar ut sin väska ur skåpet. Sammtidigt som han stänger skåpet igen säger han:
"Det var hon som kramade mej! Med du vet hur Kayla är. Hon kramar alla. Jag kunde liksom inte bara knuffa bort henne"
"Jag hade fan smällt till henne om hon hade försökt krama mej!" Säger jag och då skrattar Isaac bara.
"Så tro ingenting nu. Du vet ju att det bara finns två tjejer för mej, du och Alex" Det sista säger han på skoj.
Sen säger han hej då och jag gör detsamma och sen går vi åt skilda håll.
Det känns i alla fall bra att det där med Kayla inte var något. Men det verkade ju lite misstänktsamt när jag såg det. Men Isaac har rätt, Kayla kramar alla. Eller i alla fall dom flesta som hon anser till sina kompisar. Vilket vill säga inte mej och inte Alex heller, men tydligen Isaac.

Jag kommer hem till ett helt ödeslaget hus. Det är torsdag, vilket betyder att jag slutar tidigt från skolan och Tim slutar sent. Och mamma och pappa jobbar som vanligt.
Det är skönt att ha lite tid för sig själv. Det är skönt att komma hem till ett tyst hus efter en stökig och högljud skoldag, det är skönt att bara njuta av tystnaden.
Efter att ha gjort iordning ett glas oboy och en macka går jag upp till mitt rum och sätter mej framför datorn.
Jag gör det vanlig. Loggar in på msn, Twitter och Facebook.
Jag ser att jag har gått från typ 75 followers till nästan 500 på twitter, bara på en dag!
Efter en stund förstår jag varför. Justin Bieber följer mej..
Jag sa ju mitt namn till honom så det kanske inte är så konstigt att han hittade mej. Men i och för sig finns det nog ganska många som heter Liz Wilson. Fast han kanske kände igen mej på min bild. Även om han hade solglas ögon på sig och det var mörkt så kanske han såg hur jag såg ut. Lite kul ändå att han sökte upp mej på twitter.
Efter att ha tagit sista bettet på mackan och druckigt sista klunken oboy ringer min mobil. När jag kollar står det 'mamma' på displayen.
Jag suckar och sen svarar jag. Nu var denna friden slut..
"Kan du komma och hjälpa mej på cafét? Det är lite körigt just nu"
"Mm, visst. Jag är där om tio minuter" Svarar jag och trycker sedan bort henne.
Min mamma har ett eget café, hon har anstälda och sånt men ibland händer det att jag är tvungen att hoppa in när det är extra mycket att göra. Oftast brukar jag få ta beställningarna och sedan servera dom. Det är faktiskt ganska kul, och jag får betalt för det.

När jag kommer dit idag kan jag med en blick konstatera att nästan varenda bord är upptaget.
Jag flänger runt där som en galning och serverar och tar emot beställningar.
Efter ett tag börjar det lätta upp, det var väll bara en eftermiddagsrusning. Vädret är ju bra så det är många som bara stannar till för att sätta sig i solen och ta en fika.
"Tack för hjälpen" Säger mamma och klappar mej på axeln. Jag ler som svar och just precis då plingar det till i dörren, vilket betyder att någon kommer in.
Jag går ut från köket för att se vart dom sätter sig. Jag stannar till lite när jag ser vem det är.
Det är Justin, Justin Bieber. Han är där med samma person som kom och hämtade honom med bilen plus en annan, en kvinna. Hon kan nog mycket väl vara hans mamma.
Jag låter dom sätta sig ner. Dom väljer ett bord långt in i cafét som liksom står lite i skymundan.
Jag väntar lite för att dom ska hinna bestämma sig vad dom vill ha innan jag går fram för att ta deras beställning.
Först är det kvinnan som säger vad hon vill ha och sen är det mannen.
"Jag vill ha en Cola och en Wilson's special" Säger Justin som beställer sist.
En Wilson's special är en speciell bakelse just för detta cafét som just heter Wilson's. Den är väldigt god och det passar jag även på att påpeka för dom.
"Bra val, den är jättegod" Säger jag och ler. "Jag kommer snart tillbaka med era beställningar" Säger jag sedan och innan jag vänder mej om och går iväg ser jag hur Justin ler tillbaka åt mej.

Efter jag har gett dom sina saker står jag och kollar på dom lite i smyg. Men när det plingar till ännu en gång i dörren är jag tvungen att gå iväg.
Jag märker inte ens när dom lämnar cafét, helt plötsligt ser jag bara att platserna är tomma.
När jag går dit för att duka av ser jag att jag har fått dricks. Det är inte bara några kronor. Det är ganska mycket pengar som ligger där. Så mycket dricks har jag aldrig fått förut, det kanske betyder att dom kommer tillbaka?


KOMMENTERA! :D

Och än en gång förlåt för den sjukt dåliga uppdateringen :/


PeaceN'Love

Kommentarer
Postat av: jennie

meer sjukt bra meer !!!!!!!

2011-04-01 @ 18:22:34
Postat av: Bettan<3

Meeeeeeeer!!

Jättebra<3

2011-04-01 @ 21:30:33
Postat av: Lina<3

Den ee grym :D

Meeeer!

2011-04-01 @ 21:31:30
Postat av: Ellen! Bigg bieber fan!!<3

Den är jättebra :)

Men skriv mer!

2011-04-01 @ 21:33:30
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-01 @ 21:58:39
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Svarten97

sjukt bra! :D

2011-04-01 @ 22:07:39
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Stina

As bra meeeer

2011-04-01 @ 22:55:36
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0